/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Cobb Grill - manglende varme
Fra : JRASMUS
Vist : 795 gange
200 point
Dato : 08-05-05 15:11

Har nu forsøgt med op til 8-9 briketter (Heat Beads), men alligevel får jeg ikke ordentlig varme på 'stegepanden'. Selv efter en opvarmningstid på op til 1 time hvor briketterne er godt gennemvarme, tog det 45 minutter at stege 3 hakkebøffer (ialt 400 gram) + en pakke baconskiver. Vi har forsøgt at vende briketkurven om således at briketterne bliver løfter højere op, og altså nærmere stegefladen, dog uden større effekt.
Ovennævnte er jo langt fra hvad der reklameres med for Cobb grillen, og slet ikke hvad der er normalt for andre grill typer. Derfor - er der noget vi gør forkert eller virker grillen slet ikke som beskrevet i reklamerne.
Håber nogen har løsningen på problemerne, og ser frem til et snarligt svar.
Mvh/Jørgen

Kommentar
Fra : kennethhansen

Dato : 20-05-05 23:31

I skal bruge mange flere briketter. Op til 20-30 stykker før der kommer ordenlig varme. Prøv det og så skal i se løjer. Hakkedrenge på fem minutter...

Nu husker i også at lade briketterne være gennemvarme inden i lægger kødet på ikk?

Kommentar
Fra : JRASMUS

Dato : 22-05-05 14:44

Hej Kenneth,

Tak for dit svar. Tænkte nok det var det der skulle til, men det er jo også langt fra de
'op til 12 briketter' de reklamerer med. Forsøger at fordoble antal briketter og håber så
på det gode resultat du beretter om. Tak for svaret.
Mvh/Jørgen

Kommentar
Fra : kennethhansen

Dato : 22-05-05 17:41

Jamen jeg er da glad for jeg kan hjælpe.
Men hvis det var svar nok, skal spørgsmålet så ikke lige lukkes?