/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Hold i ryggen? Hvad gør vi?q
Fra : martinussen
Vist : 577 gange
100 point
Dato : 08-05-05 11:10

Hej

Min far har desværre fået hold i ryggen igår morges. Men så var det jeg tænkte om der ikke var nogle herinde der havde nogle ideer til hvordan han slap af med det?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-05-05 11:16

Hvad er faresignalerne?

Hvis du pludselig ikke kan kontrollere din blærefunktion eller bliver følelsesløs i skridtet, skal du omgående søge læge eller skadestue.

Hvis du sammen med rygsmerter får nedsat kraft i et eller begge ben, skal du kontakte læge eller kiropraktor.

Se også vagtlægen om rygsmerter

Hvad kan man selv gøre?

Hold dig så vidt muligt i gang. Prøv at passe dit arbejde og din hverdag i øvrigt. Lad være med at lægge dig i sengen!

Ved akutte smerter lægges en ispose på det mest smertefulde sted i cirka 15 minutter. Det kan du gentage fem til seks gange dagligt med en times interval de første par dage.

Det er vigtigt at vide, at ondt i ryggen sjældent skyldes en alvorlig lidelse og ofte går væk i løbet af få dage.

Har du haft ondt i ryggen i længere tid, kan det være en god idé at lave intensiv styrketræning hos en kiropraktor eller en fysioterapeut.

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/rygsmerter.htm

Hilsen ans

Accepteret svar
Fra : AG112

Modtaget 110 point
Dato : 08-05-05 12:25

NÅR MAN FÅR ET HOLD I RYGGEN, ER DET SOM REGEL VED EN FORKERT BEVÆGELSE, AT NOGET KOMMER TIL AT SIDDE FAST.
DET BEDSTE RÅD ER AT FÅ EN KIOPRAKTOR TIL AT SÆTTE RYGGEN "I LED" IGEN, SÅ ER DET SOM REGEL OVRE PÅ 7 MINUTTER.

NOGLE KIOPRAKTORER TAGER OGSÅ IMOD OM SØNDAGEN, ELLERS VENT TIL MANDAG MORGEN.

LÆGEN VIL SOM REGEL GIVE PILLER ELLER SPRØJTE FOR AT SLAPPE AF I 14 DAGE, SÅ DET SELV KAN FALDE PÅ PLADS, DER ER DET NU BEDRE MED KIOPRAKTOREN, SYNES JEG.

HELD OG LYKKE

Godkendelse af svar
Fra : martinussen

Dato : 08-05-05 12:44

Tak for svaret AG112. Tror vi prøve og sende ham til kiropraktor imrogen..

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 08-05-05 14:25

SELV TAK.

HELD OG LYKKE

Kommentar
Fra : bassekiehn

Dato : 25-06-07 10:12

hvis du har prøvet at være til kiopraktor
så vil man få nogle øvelser

jeg er 13 år med smerter i rykken og min kiopraktor siger de aldrig vil røre ved rykken kun give øvelser.

gå til din lokale kiopraktor og spørg

Mvh bassekiehn