/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Nyt printerhoved?
Fra : XcaliBerG
Vist : 736 gange
26 point
Dato : 22-09-02 16:40

Jeg har problemer ( Alvorlige ) med en ældre Canon BJC 4200!

Når jeg tænder den, blinker power knappen bare, og blæk patronen stiller sig bare inde på midten!
hvis jeg så trykker på CARTRIDGE knappen, så siger den bare tre bib lyde - BIB - BIP BIP...

Selveste printer hovedet ( Den boks blæk patronerne sidder i ) er lidt rusten, ser det ud til, dernede hvor blækket kommer ud!

Kan det være det?
Og skal jeg ha et helt nyt printer hoved ( Eller hvad i vil kalde det )
I så fald - hvad koster sådan et?

Håber der er nogen der vil hjælpe!

Mvh
Thomas Genster

Kommentar
Fra : Buzz

Dato : 22-09-02 16:49

Hej

Ja hvis den er rustet til der hvor blækket kommer ud, så sker der jo ikke meget.
Rens den og sørg for blækket kan flyde. Så skulle det køre

Buzz

Kommentar
Fra : XcaliBerG

Dato : 22-09-02 18:26

Hvordan kunne jeg evt. rense den?

Accepteret svar
Fra : henrikkatholm

Modtaget 26 point
Dato : 22-09-02 21:54

Hej,

printerhovedet er MEGET følsomt, men det kan jo ikke gå meget værre! Prøv evt forsigtigt at rense det med en vatpind fugtet med lidt sprit eller Isopropyl alkohol (du kan få det i Matas, efterlader ikke en hinde ligesom spritten gør).

Fungere det ikke, er der ikke andet for end du må udskifte printerhovedet! Er det den farvede del det er galt med, er det en BC-21e (orginal: 320,-). Skriver du kun sort kan du med fordel bruge en BC-20 (printerhovedet er "indbygget" i denne patron), den er billigere (Orginal: 220,-) og skriver også en anelse mere sort!

Håber du kan bruget det til noget!

Henrik

Godkendelse af svar
Fra : XcaliBerG

Dato : 22-09-02 22:04

Tak for svaret henrikkatholm.
Jeg tror nu nok hellere jeg vil købe sådan en original printer hoved ( Kun sort ) til 220 kr.
Men hvor kan du fås henne?
Mail mig lige på genster@stofanet.dk hvis du gider :)

Mvh
Thomas Genster