/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Hjælp til musik!!
Fra : Annehvid
Vist : 521 gange
25 point
Dato : 07-05-05 17:51

Musik Spørgsmål Point : 25

Hej jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan jeg kan spille 2 musik numre efter hinanden på min hjemmeside?
P.F...h tak
Anne Hvid www.ingehvid.dk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-05-05 18:18

hah - det kunne jeg da også - så følger med hvis der skulle komme et klogt hoved (de eneste sider jeg sådan reelt har set med skiftende melodier er med radio - right ???

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-05-05 18:21

Hvad med at splejse de 2 numre sammen med et redigeringsværktøj til én fil og derefter spille det splejsede nummer som ét i et uendeligt loop ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-05-05 18:23

Nummer 1 + nummer 2 = nummer 3.

Afspil nummer 3 i loop ...hvis du forstår mig ret ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 07-05-05 18:28

heheh det gør jeg ikke lige molokyle *S* haha miritdk i 2 er altid det samme sted ? kender i hinanden? *GH*

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-05-05 18:33

Hvide kvinder giver mænd grå hår
Du er en kvinde der giver udfordringer, og her må vi nok sige at det er en opgave der kræver lidt cirkulation.

Jeg kan tilbyde dig et script der vil spille en tilfældig melodi, ud af en fast mængde på hjemmesiden. Hvor mange numre der kan spilles, er så et spørgsmål om programmeringen og det midi lager som man har til rådighed.

Men selvfølgelig kan det lade sig gøre, en repetion af siden med en tællerfunktion, kan så vælge numrene på skift, men desværre har jeg ikke lige en sådan i arkivet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-05-05 19:07

haha - molo har ret - tænkte jeg ikke lige over - men da jeg tror det er to bestemte melodier du vil have - så kan jeg anbefale anvil studio - så kan du splejse som du ønsker (blot et af mange muligheder der er gratis) http://www.anvilstudio.com/index3.htm
ellers søg på de forskellige freeware musikprogrammer - muligheden er jo fin fin uden komplicerede scripts osv

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-05-05 20:30

[hør] Næeh... jeg kender kun miritdk herfra kandu.dk ..lige som dig Annehvid

..interessesammenfald måske ???

miritdk -> Jeg tænkte heller ikke lige over muligheden ? ...før Annehvid spurgte. Det er en af de ting der er så inspirerende ved at prøve at hjælpe til på kandu.dk

...man lære ved at lære = synergi & interaktion

"Information WANTs to be free" (W.Gibson.)

severino's forslag kan du muligvis bygge videre på her : http://www.hypergurl.com/linkrotation.html
..evt. med brug af lidt kode herfra (check 'random song') : http://javascriptkit.com/script/cut100.shtml

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-05-05 20:35

Annehvid -> Den simple løsning er at adderer de 2 numre og lave et langt nummer ud af resultatet. Derefter afspille dette nummer på din side. Når det 'sammensatte' nummer er færdigspillet ? Så startes forfra. Er du med nu ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-05-05 20:43

og hvad var det lige jeg foreslog måske molo

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 07-05-05 20:45

ahaaaaaaaa nu tror jeg , jeg har fundet løsningen SELV hahahaha .... jeg laver jo bare den samme sang men med et andet nummer ligeefter på accustica mp3 mixer LOOOOOOOOOOOOOL *S*
Tak venner Jeres ideer gav mig inspiration ... nu gælder det bare om at give den rigtige pointene *GH*
ellebælle .... arrrgh

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-05-05 21:16

Gi' påængårnø til severino, så bliver severino så glad

..og miritdk's ansigstsudtryk nærmer sig sikkert betænkeligt ligheden mellem; en hønserøv, en eddikekande og en gml. natpotte

</MOLOKYLE> ..der har drukket kaffe med noget i

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-05-05 21:23

hvorfor det mon molo din idi-et eller andet

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-05-05 21:25

Jeg blev tørstig ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-05-05 21:26

har forresten set et foto af dig molo - så har intet imod din beskrivelse - lige på nær natpotten
jeg har ski da to ører nå !!!!!!!!!!! ((((((((((((((kapow)))))))))))))

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 25 point
Dato : 07-05-05 21:35
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-05-05 21:38
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-05-05 21:53

tsk tsk molo -

Godkendelse af svar
Fra : Annehvid

Dato : 11-05-05 17:25

Tak for svaret molokyle. *GGGGG*

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-05-05 17:32

</MOLOKYLE>