/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Computer starter ikke op.
Fra : o_k
Vist : 438 gange
200 point
Dato : 07-05-05 12:03

Kan ikke starte min computer op, der sker ikke noget når jeg tænder den, har prøvet med en 2 strømf.hjælper ikke. Det der skete var at jeg vil sætte min mobil tlf til i usb (og det har jeg gjort 100 gange før,uden der er sket noget) så gik den isort, fik lige love til at se bios i 2 sec.
computer er en intel 2,8 mhs, med 768 mb ram.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-05-05 12:05

Brugte du USB som sidder i bundkortet eller det ekstra USB stik foran eller bagpå.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-05-05 12:06

Kommer der nogle beep koder?

Kommentar
Fra : o_k

Dato : 07-05-05 12:21

usb foran. Nej ingen beeb lyd.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-05-05 12:25

Altså computeren genstartede da du satte mobilen til og derefter så du lige bios i 2 sec. Er det sådan det skal forstås?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-05-05 12:27

Så prøv lige at åbne siden og tag dit USB stik fra på dit motherboard.
Det er et lille firkantet stik måske med to ledninger og 10 ben

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-05-05 12:29

Er det noget du har erfaring med kan ske, emesen?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-05-05 12:36

Vi havde vrøvl med et USB stik i fronten på en comp.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-05-05 12:38

Fortæl emesen!

Kommentar
Fra : o_k

Dato : 07-05-05 13:05

Nej den genstarte ikke den gik i sort og så kom bios og sort igen, og nu vil den ikke noget. Nej det er ikke noget den har gjort før.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-05-05 13:06

følger spændt med

Kommentar
Fra : o_k

Dato : 07-05-05 13:07

emesen har gjort det du sagde, og det hjælper ikke.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-05-05 13:09

I værste fald vil jeg sige at bundkortet er brændt af! Men måske kan du nøjes med at udskifte eller reflashe bios chippen!

Kommentar
Fra : o_k

Dato : 07-05-05 13:15

tedd håber det ikke det er kun 1/2 år og det er et asus p4p800s-x hvis det kan hjælpe noget.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-05-05 13:15

Hmmm - men hvis den ikke når til noget som helst så er det strømforsyningen som slår fra med det samme.
Årsager kan være:
Skærmkort
lydkort
harddiske
Cd/DVD
diskettedrev
og endelig motherboard.

Jeg ville prøve at starte den op med absolut mindst tilsluttet.
Husk ved afprøvning bruger strømforsyningen en lille tid til at kunne prøve igen.

USB er jo med strømforsyning på stikket og kan derfor slå fra ved evt kortslutning.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-05-05 13:17

Jo men ingen beep coder er enten lig med strømforsyning eller motherboardfejl!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-05-05 13:17

Er der lys i den grønne lysdiode

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-05-05 13:17

Er der lys i diskettedrevet?

Kommentar
Fra : o_k

Dato : 07-05-05 13:30

Den er lys i den grønne lysdiode på bundkortet, nej der er ikke lys i diskettedrevet.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-05-05 13:53

Jeg mener lige når den starter op? Er der så strøm til diskettedrevet? Så kunne man måske reflashe bios!

Kommentar
Fra : o_k

Dato : 07-05-05 14:09

Nej tedd der er ikke lys. Jeg prøver lige med en anden strøm forsyning sener i aften,for at udlukke det 100%.
emesen har lige prøvet kun med hd og ikke mere, det er det samme.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-05-05 14:10

Tænd for dine højtalere, da ASUS kommer med en fejlkode under opstart. Har lige skiftet et bundkort fra ASUS ud, pga defekt, og det var en mekanisk kvindestemme der fortalte mig hvad problemet bestod i.

Jeg finder lige et link på et forum med problemer ved ASUS bundkort

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-05-05 14:12

ikke sikkert det er dette problem. Det håber jeg ikke for dig.

http://www.hardwareanalysis.com/content/topic/8069/?o=20

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-05-05 14:15

Et langskud, men måske. Jeg har oplevet tilfælde hvor bundkortet er gået "død", hvor man har kunnet få liv i det ved at lave en cmos reset (flytte jumperen til BIOS reset).
En anden metode, som ikke virker på alle BIOS er, at holde Insert knappen n ede under opstart.
Nemme forsøg i en alvorlig situation.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-05-05 14:19

Fijala, for at aktivere stemmen skal du ind i BIOS og det kan man åbenbart ikke.
På begge mine maskiner med ASUS har jeg deaktiveret voice report fordi det ikke er rart at høre en Taiwnesisk kvinde tale kineserengelsk. Vi kan jo høre om o_k har voice report aktiveret.

Kommentar
Fra : o_k

Dato : 07-05-05 14:27

Har prøvet at reset bios uden held
Fijala har ikke hørt den kvinde tale. Mine højtaler er tændt og ingen lyd.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-05-05 14:28

Det kommer fra den lille lydgiver på mb.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-05-05 14:30

lyder mere og mere som et bioscrash!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-05-05 14:30

det var jo et forsøg værd

Kommentar
Fra : o_k

Dato : 07-05-05 14:36

tedd du mener altså et nyt bundkort

Kommentar
Fra : huntermis

Dato : 07-05-05 15:11

har du prøvet at pille strømforynningen fra på motherboardet og mens den er pillet fra så piller du også lige batteriet ud og lader den stå i ca 10 minnuter så sæt det sammen igen og prøv at starte op.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-05-05 15:18

Tja jeg håber det da ikke men jeg er løbet lidt tør for ideer! Man kan selvfølig pille bios ud og så sætte en ny bioschips ind, men om det hjælper og om burde gøre det hvis der stadig er garanti på bundkortet er jo op til en selv!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-05-05 15:58

Jeg kunne tænke mig at du lige startede din comp i helt tom tilstand.
Hvis du er der endnu.

Kommentar
Fra : o_k

Dato : 07-05-05 17:08

jeg er tilbage igen, prøver lige at starte helt tom. Og prøver lige det med batteriet som huntermis siger, kommer tilbage.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-05-05 17:14

vent lige

Kommentar
Fra : o_k

Dato : 07-05-05 17:26

Ok det virker ikke, det er det samme.
Jeg vil prøve at tage den med om til min svoger, så kan vi prøve lidt forskelligt, vender til bage i aften.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-05-05 17:38

ok

Kommentar
Fra : o_k

Dato : 07-05-05 20:17

Hey så blev vi lidt kloger og det er bundkortet det er galt med Så bliver det sjovet at se om garanti dækker det.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 200 point
Dato : 07-05-05 20:34

Det skal den gøre!

Godkendelse af svar
Fra : o_k

Dato : 07-05-05 20:37

Tak for svaret tedd. Og tak til alle der var så venlig at komme med en kommentar.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-05-05 23:08

jeg er lige inde og tjekke og jeg kan ikke rigtig se hvad det rigtige svar var. Bioscrash eller defekt bundkort

Kommentar
Fra : o_k

Dato : 08-05-05 08:48

Ved det ikke 100% men lover at vende tilbage, når jeg har hørt fra Midt-data.
Mvh O_k