/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
backdoor trojan horse
Fra : goonie44
Vist : 543 gange
20 point
Dato : 22-09-02 14:21

Jeg har fået en trojansk hest (Backdoor Trojanhorse) som ligger i min ramsys.exe,hvad gør den? hvordan fjerner jeg den?
Jeg er absolut Beginner
Hey Goonie

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 22-09-02 14:35

Installer en virusscanner, den vil snuppe den

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 22-09-02 14:37

Hej Goonie,

surt show...

eh... har du evt. lidt mere info omkring den?
hvilken version af windows bruger du?
hvilket antivirus program bruger du?

hvis det er denne grimian du har fået... "Backdoor.Trojan"... -->
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/backdoor.trojan.html
så står der noget info på siden... men den endelige fremgangsmåde afhænger lidt af hvilken version af windows du bruger...

bruger du evt. en af disse programmer, Limewire, Kazaa eller Grokster?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-09-02 13:20

Hej

Prøv at bruger The Cleaner.

Du fimder den her :

http://www.moosoft.com/thecleaner/

Hilsen Poul

"goonie44" <goonie44.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:nsij9.14770$Qk5.726449@news010.worldonline.dk...
> Jeg har fået en trojansk hest (Backdoor Trojanhorse) som ligger i min
> ramsys.exe,hvad gør den? hvordan fjerner jeg den?
> Jeg er absolut Beginner
> Hey Goonie
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 22-09-02 19:31

Hvis du ikke har et antivirusprogram, kan du ganske gratis hente det her:
http://www.free-av.com/index.htm

Accepteret svar
Fra : Caine

Modtaget 20 point
Dato : 23-09-02 13:55

Hej

øhh... Det du har fået er en såkladt backdoor... det er et lille program som giver adgang til din pc, ved hjælp af et andet program, som opretter en åbning til din pc og på den måde kan kontrolere din computer fra et andet sted... derfor vil jeg anbefale dig at købe et antivirus program eller downloade på http://www.symantec.com et "Remover tool" til den specifikke backdoor, altså søg på navnet af filen/backdooren...

ps. sådan en tingest kan hurtigt skabe store problemer, hvis ham "hackeren" bestemmer sig for at "drille" eller gøre skade... HUSK han vil muligvis kunne kontrolere alt fra webcam til vende billedet på hovedet... SÅ SE AT FÅ DEN FJERNET, I EN FART

held og lykke
Caine

Kommentar
Fra : goonie44

Dato : 24-09-02 19:35

Tak til alle som har givet mig svar på mit spørgsmål,jeg har printet alle svar ud og forsøgt
mig frem efter den slaviske metode, og minsandten om det ikke lykkedes at fjerne denne
forbannede hest.

Tak til alle som har bidraget med løsningen,og bragt lidt viden ind i mit ny indtagede univers

goonie44

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 28-09-02 14:23

Det var så lidt!!