/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Gør min DVD kodefri
Fra : USJ9
Vist : 450 gange
40 point
Dato : 06-05-05 20:57

Hvordan gør jeg min Sony DAV-S300 DVD/Sourround - (Compact av-system) kodefri. Den kan ikke afspille brændte cdér eller for den sags skyld dvdér. Er samtidig meget følsom over for evt meget små ridser på pladerne. Har hørt, at det kan lade sig gøre evt at downloade et program til en dvd og herefter afspille det i anlæget. Åben for evt. forslag.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 50 point
Dato : 06-05-05 21:19

http://www.dvd365.net/?hacks/sony.htm
Her er hvordan du gør den kodefri!

At den ikke kan afspille brændte cd'er og DVD kan måske have noget med dårlige medier at gøre

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 06-05-05 22:49

he he - hvis den ikke kan afspille brændte cd'er og dvd'er...
Hvordan får man så lagt det ind man downloader?

Tror tedd har ret... noget med medierne. Nogle afspillere kan kun læse +skiver, andre -skiver

Godkendelse af svar
Fra : USJ9

Dato : 06-05-05 23:43

Tak for svaret tedd.

Har tjekket siden. Men er det ikke kun for at gøre den kodefri m.h.t regioner. Det jeg mere ledte efter, var at gøre den til en dvd, som kan afspille brændte cdér og dvdér, ligesom alle billige dvdér kan i dag. Men måske er det slet ikke muligt på denne model. For 4-5 år tilbage var det jo helt normalt, at de ikke var kodefri og ikke kunne afspille den slags medier. Har en ny billig til ca. 300,00 som bare æder alt. Bare irriterende at have 2 dvdér, men skal jo bruge sourround sound fra sony dav S300.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-05-05 01:31

Læste et andet sted at drevet kunne læse dvd - r skiver, så det må have noget med medierne at gøre eller at laseren er ude af kalibrering!

Kommentar
Fra : Mariaparaskevas

Dato : 21-05-05 08:32

Du kan sende din dvd til mm-vision (find dem evt på google) , og så kan de gøre den kodefri, men det koster cc 1150 dkr.. Har hørt om en fjernbetjening der kan bestilles fra England og lånes for 500 krm så man selv kan gøre det, men det har desværre ikke lykkedes mig at finde, da jeg står med sammen problem som dig.. Leder stadig da jeg er for nærig til at betale de 1150,- Så hvis du finder en billigere løsning må du meget gerne maile mig:)