/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hunde-sygeforsikring
Fra : katrin
Vist : 1484 gange
50 point
Dato : 22-09-02 13:56

Min venindes hund på 7 år skal opereres, og hun vil tegne en sygeforsikring. Men de steder hun har forhørt sig, kan hunde kun forsikres til de er 4 år. Jeg har selv kigget lidt på nettet, uden andre svar end hun fik.

Kan det være rigtigt at hunden ikke kan forsikres med den alder den har ?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-09-02 12:49

Kiggede på brochuren fra Provinsforsikring (den ligger i en DKKstamtavle)
Her må hunden ikke være over 5 år, men der kræves en sundhedsattest på hunde
mellem 4-5 år.
Hilsen Vibeke

--

Kommentar
Fra : thomas356

Dato : 22-09-02 17:43

et godt svar men hvad koster en forsikring til en hund, min er lide uheldig og det koster en bundegår hver gang den skal lapes sammen

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 22-09-02 18:41

Hej katrin

Her kan du lidt mere udførligt læse om sygeforsikring for hunde:

http://www.netdoktor.dk/Tema/Tema_Hund_Forsikring/tema_hund_forsikring.html

De bedste hilsner
Rellom

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 50 point
Dato : 22-09-02 18:44

Hovsa, der røg noget ud af linket. Nu skulle det fungere:
http://www.netdyredoktor.dk/Tema/Tema_Hund_Forsikring/tema_hund_forsikring.html

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 22-09-02 19:12

Et godt link Rellom. Det fortæller meget om hundesygeforsikring.

For mit vedkommende, så har jeg hunden sygeforsikret ved TopDanmark. Betaler 772 pr år, og en selvrisiko på 552....men, om det kan betale sig med en sådan forsikring. Set i bakspejlet, ja så har jeg betalt i 7 år for min nuværende hund, og et tilsvarende beløb i 10 år for min tidligere hund. Så kan man begynde at regne, men skal nu nok lade være. Jeg fik ca. 1200 kr. refunderet på min tidligere hund. Så med det jeg i tidens løb har betalt i forsikring, kan der betales en del dyrlægeregninger for, men sådan skal man selvfølgelig ikke se på det. Det er trods alt en sikkerhed med forsikringen. Det samme gør sig jo gældende med alle andre forsikringer. Det er en sikkerhed, som man ikke ønsker at få brug for.

Mvh
Grethes

Godkendelse af svar
Fra : katrin

Dato : 23-09-02 19:33

Tak for svaret Rellom. Min veninde blev meget glad for dit link, så du får pointene.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-09-02 04:57

I forsikring står der at alle hunde der er fyldt 8 uger, men endnu ikke er
fyldt 5 år kan forsikret, og den gælder så i hele hundes liv,
så det er arrigt at din venindes hund er 7 år nu.

Jørgen

"katrin" <katrin.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:74ij9.14740$Qk5.722543@news010.worldonline.dk...
> Min venindes hund på 7 år skal opereres, og hun vil tegne en
> sygeforsikring. Men de steder hun har forhørt sig, kan hunde kun
> forsikres til de er 4 år. Jeg har selv kigget lidt på nettet, uden andre
> svar end hun fik.
>
> Kan det være rigtigt at hunden ikke kan forsikres med den alder den har
> ?
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-09-02 13:07

"katrin" <katrin.news@kandu.dk> wrote in message
news:74ij9.14740$Qk5.722543@news010.worldonline.dk...
> Min venindes hund på 7 år skal opereres, og hun vil tegne en
> sygeforsikring. Men de steder hun har forhørt sig, kan hunde kun
> forsikres til de er 4 år. Jeg har selv kigget lidt på nettet, uden
andre
> svar end hun fik.

Jeg synes det er utrolig dårlig moral først at forsikre hunden når
skaden er sket. Det er sådan noget svindel der giver vi andre, der har
betalt sygeforsikring siden hunden var hvalp, for dyre
forsikringspræmier.

> Kan det være rigtigt at hunden ikke kan forsikres med den alder den
har

Forhåbentlig i dette tilfælde

/Alex