/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Word-skabelon til slægtsbog
Fra : syrena
Vist : 5889 gange
120 point
Dato : 06-05-05 19:38

Er der nogen, som med held har benyttet Word-skabelonen "Bogen om min familie"?

MVH Syrena

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 06-05-05 19:44

Nej, er det en standardskabelon i Word?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-05-05 19:52

Tilsyneladende et Microsoft produkt:
http://www.dis-danmark.dk/linker/cool.php
Svend

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-05-05 20:01

Din word er vel 2002 eller nyere. Det er min ikke så jeg kan ikke teste.

Kommentar
Fra : syrena

Dato : 06-05-05 20:21

Ja, jeg har set den tidligere, da jeg brugte Office 2000, men nu bruger jeg Office 2003. Den så umiddelbart så tillokkende ud, at jeg "kastede" mig ud i den, men efter nogle sider (fine sider) skred en anetavle i form en tabel. Den blev kun til en streg med betegnelsen "sektionsskift"! Jeg magtede ikke at få styr på den - til min store ærgelse.

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 06-05-05 20:43

Hej Syrena
Det kan jeg godt forstå.
Bruger du ikke en slægtsforskningprogram til dine aner?
Hvis Ikke kan jeg varmt anbefale Legacy

Lis

Kommentar
Fra : syrena

Dato : 06-05-05 20:56

Jo, Lis, jeg bruger Legacy, men det, jeg gerne vil, er at jeg ind imellem "report"-siderne f.eks. Ancestor book, kan indsætte de (mange) del beretninger om min familie, som jeg igennem år og dag har prentet ned.
Jeg vil gerne give min slægtsbog mit eget præg af menneskeliv på godt og ondt.
Jeg har lige forsøgt at kopiere sådant et Word-afsnit ind under "event" i Legacy, hvor der ikke er nogen øverste grænse for inddateringer, OG det lykkedes fint!! Men er det den eneste måde at skrive en god og livfuld slægtsbog på?

Kommentar
Fra : senta

Dato : 06-05-05 21:12

Det er et glimrende program, det fungere og du kan lave små hæfter med dine og andres aner , evt som en present til fødseldage osv.

senta

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-05-05 21:15

Jeg holder på at du bør bruge desktopprogram ála Publisher hvor der er fuld kontrol over dine sider.
Men den bedste at gemme en slægtsbog på er at lave en hjemmeside på din egen comp
Det kan gøres i FrontPage og er lige til at gå til.
Fordelen er at alle kan læse det med en browser.

Kommentar
Fra : syrena

Dato : 06-05-05 21:19

Tak for ideen, Senta! Har du selv benyttet dig af denne ide? Hvis, så vil gerne lære af dig, hvordan du laver små hæfter med aner? Tager du en "report" fra Legasy og udskriver den eller hvad?

Kommentar
Fra : syrena

Dato : 06-05-05 21:19

Tak for ideen, Senta! Har du selv benyttet dig af denne ide? Hvis, så vil gerne lære af dig, hvordan du laver små hæfter med aner? Tager du en "report" fra Legasy og udskriver den eller hvad?

Kommentar
Fra : syrena

Dato : 06-05-05 21:19

Tak for ideen, Senta! Har du selv benyttet dig af denne ide? Hvis, så vil gerne lære af dig, hvordan du laver små hæfter med aner? Tager du en "report" fra Legasy og udskriver den eller hvad?

Kommentar
Fra : syrena

Dato : 06-05-05 21:23

Kære emesen, jeg har også prøvet Publisher. Det syntes for mig så rimeligt, men nogle af "faciliteterne" i Word-skabelonen drillede mig. Jeg holder ellers meget af Publisher, jeg føler mig helt tryg ved den. Måske skulle man prøve igen????

Kommentar
Fra : senta

Dato : 06-05-05 21:38

Ja det har jeg , jeg lavede et lille hæfte til et par venner , satte billeder af dem, deres forældre , data i, du ved det jeg var indehaver af, forarbejdet og printede det ud lavede et flot omslag , samtidig brændte jeg en cd med bogen så kunne de selv skrive resten og gemme på compu.
Det lille hæfte gjorde lykke.
Det er et stort arbejde, du ved tålmodighed er en dyd, jeg kopiere det, der er 23 sider med skabeloner, du kopiere bare siderne, osv let at gå til.
Jeg kopierer bare, der er en fin vejledning med.

Senta

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-05-05 22:16

Og i publisher kan du bare spørge, for jeg brugte den til at lave klubblad en gang.
Men en ting Publisher ikke er god til, og det er samarbejde med de andre officeprogrammer.
Men når du har arbejdet med publisher vil det falde nemt at bruge FrontPage til at lave en hjemmeside på din egen comp og evt. lægge den på CD til andre som vil se dit arbejde.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 07-05-05 11:30

Tager du en "report" fra Legasy og udskriver den eller hvad?

Jeg har ikke Legasy,jeg bruger family Ties.

jeg kopiere det skrevne ind i bogen om min familie , det fungere bare.

Derudover formatere jeg det, ændre skrift typer + farver osv. skriver hvis der er ændringer i Word ,kopiere igen osv.

Senta

Kommentar
Fra : syrena

Dato : 07-05-05 16:05

Tusind tak for en udbytterig lille snak om mit problem med opsætningen af en slægtsbog. Jeg fik gennemdebateret emnet, så jeg nu vil benytte Publisher som hovedprogram til mine mange familiehistorier incl. fotos og så vedligeholde og fortsætte Legacy, så jeg på de rette steder i min bog kan indsætte de mange "reports", anetavler m.m.
Din gode ide, Senta, med at lave små hæfter til familiemedlemmer ved særlige lejligheder, har jeg noteret mig.
Til emesen vil jeg (non-specialist) gerne spørge, hvad ordet "comp" betyder, så jeg måske en gang kan lave min hjemmeside.
Mange venlige hilsener Syrena

Kommentar
Fra : senta

Dato : 07-05-05 17:02

"comp" betyder
Computer

med at lave små hæfter til familiemedlemmer ved særlige lejligheder, har jeg noteret mig.
husk at brænde en CD. så kan familiemedlemmerne selv føre data ind.

held og lykke
Senta

Kommentar
Fra : syrena

Dato : 07-05-05 17:10

Tak, Senta, jo, jeg har også noteret mig det med CD'en. Jeg skal fortælle dig, at jeg skal til Guldbryllup hos min kusine i Oxelösund, Sverige, sidst i juni. Min kusine og jeg har sammen fundet mange gode "links" tilbage til fortiden, hvor vores fælles aner levede. Jeg vil prøve, om jeg kan lave et lille hæfte m.m. til hende.

Mange hilsener Syrena

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-05-05 17:25

Jammen så kommer du bare og spørger, og jeg prøve ikke at bruge alle de forkortelser som alle ikke kender.