/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
vi kommer fra døllefjelde-musse sangen..~
Fra : hubi
Vist : 6611 gange
20 point
Dato : 06-05-05 18:25

heey hvem har skrevet sangen vi kommer fra dølllefjelde-musse???

//jesper

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 30 point
Dato : 06-05-05 18:32

Ja, det var i hvert fald Blue Boys der indspillede den.

og det er så vidt jeg husker en oversættelse fra en amerikansk sang,

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : hubi

Dato : 06-05-05 18:37

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : nanahund

Dato : 06-05-05 18:46

så må der være flere som har indspillet den sang. Jeg mener den var fremme omkring 1970 og da var der vist ingen der hed Blue boys mere.
Mvh Nanahund

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-05-05 19:32

Blue Boys var de eneste der dengang indsang den melodi, og de hed faktisk Blue Boys langt op i 80erne, om ikke længere endnu

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-05-05 19:36

"Døllefjelde-Musse Marked 1980

- der var 30.000 gæster og et overskud på 92.000 kroner.

- man rent underholdningsmæssig havde hyret Blue Boys, der havde sat Døllefjelde musse på det danske landkort med en sang om landsbyen med det mærkelige navn."

fra siden www.doellefjelde-mussemarked.dk/Historie

sangen er vist fra omkring 73-74