/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
hardware fejl ved installation af 2000
Fra : sus1234
Vist : 560 gange
100 point
Dato : 22-09-02 12:41

efter at det er lykkes mig at komme af med XP ville jeg installere 2000 det går også meget godt selve installationen forløber fint (ingen fejlmedeleser om problemer med at læse filer) men så dukker problemet op... computeren genstarter og vil at installere div. harware (mus tastatur mv.). så når den lidt over halvejs, så går skærmen ud og kommer igen inden for 3 sek kommer der en blå skræm hvor den meddeler at der er en harware fejl jeg skal kontakte adimistartor og at systemtet er sat i dvale!! jeg har prøvet at tage alt harware fra der ikke er nødvendigt under installationen (det der er tilbage er tastatur og skærm!!)
er der nogen der ved hvad jeg skal gøre??
(jeg har installeret XP igen for at kunne stille spørgsmålet! installationen ver der ingen problemer med!!)

Kommentar
Fra : hotpop

Dato : 22-09-02 12:44

Så behold du XP - win2000 er jo snart forældet + xp har bedre stryr på hardware + ramforbrug :)

Kommentar
Fra : sus1234

Dato : 22-09-02 12:50

og nej det gør man ikke for jeg har nogel programmer jeg ikke kan bruge i xp men er testet på 2000 og der virker de... samt jeg er træt af 2000

Kommentar
Fra : hotpop

Dato : 22-09-02 12:51

Træt af 2000? så behold xp ;)

Kommentar
Fra : sus1234

Dato : 22-09-02 12:53

hov den blev ikke rettet jeg var/er træt af XP meget træt!!

Kommentar
Fra : lsf

Dato : 22-09-02 17:16

hvilket grafikkort har du ?? for det kunne være det der er problemmet
og hvordan installere du win2k , booter du op med en systemdisk eller køre du den direkte fra cdrom ??
har du trådløs mus eller tastetur for der er der også problemmer ???

Kommentar
Fra : sus1234

Dato : 22-09-02 18:02

jeg er et niveda geforce 2 grafik kort... musen er trådløs men var pillet fra under installationne!!

Kommentar
Fra : lsf

Dato : 22-09-02 19:36

hvordan pillet fra ? også i din bios ?
havde du så sat en seriel /ps2 mus på istedet

prøv at sætte en god gammeldags seriel / ps2 mus på

Kommentar
Fra : sus1234

Dato : 22-09-02 21:02

nej jeg har ikke pillet i bios'en!! og jeg har ikke nogen alm. ps2 mus!

Accepteret svar
Fra : kaasgaard

Modtaget 100 point
Dato : 22-09-02 21:45

Hep,

Du kan prøve at gå ind i din bios og loade 'fail-safe defaults' (eller lignende afhængig af din bios) og så boote op igen.

Har du sidste nye version af bios'en?

Du kan evt. gå ind på http://www.microsoft.com/hcl/ og se om der er noget af dit hardware, der ikke er kompatibelt med win 2000.

Sørg for at have så lidt hardware i maskinen som muligt under installationen, og installer et stykke hardware ad gangen efterfølgende (sørg for at have de rigtige drivere til win 2000).

Håber det hjælper.

// Martin

Kommentar
Fra : 2630Duran

Dato : 08-10-02 11:13

TIL:sus1234
Jeg har haft samme problemer med at jeg ikke kunne instillere det fleste af mine hardware i XP.
Grunden til at du ikke kan instillere Win2000 er sikkert fordi du har XP liggende i din Harddisk... så formater det drev der ligger XP i og install Win2000 bagefter.
Brug helst en startdiskette (Bootdisk) og så formater... Håber du kan bruge det her, for jeg kunne

Kommentar
Fra : sus1234

Dato : 08-10-02 14:02

nææ problemet var mit D: drev... hvem tænker på at pille D: drevet fra??

Kommentar
Fra : 2630Duran

Dato : 09-10-02 07:17

Jamen D: drevet kan være hvad som helst hvad har du på dit D. drev???

Kommentar
Fra : sus1234

Dato : 09-10-02 14:04

okay jeg fik mig udtrykket forkert... mit primære CD-rom drev, eller rettere DVD-drev!

Godkendelse af svar
Fra : sus1234

Dato : 12-06-03 15:02

Tak for svaret kaasgaard.