/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Download musik ?
Fra : Wollesten
Vist : 760 gange
50 point
Dato : 05-05-05 19:00

Mine unger skriger efter et program til at downloade musik med,- men hvad er godt/skidt, og findes der lovlige programmer udover TDC ?
Prisen er jo heller ikke uden betydning....! Hjælp !

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 05-05-05 19:10
Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-05-05 19:22

Langt de fleste bruger de såkaldte fildelingsprogrammer.
Programmerne er for så vidt lovlige nok, da de kan bruges til at udveksle lovlige filer.
Der findes flere hvor du skal betale, men dem er der ikke mange der er interesseret i.
http://www.nettips.dk/Default.asp/KatId=97/SubId=97/id=885/text=Farlige+fildelingsprogrammer
Problemet med en del af fildelingsprogrammerne, er at der er en slags spyware med i mange af dem, specielt Kazaa, som også kan fåes i flere andre udgaver, med få eller slet ingen spyware.
http://www-it.hive.no/eik/student/fildelingsprogrammer-info.html
Det er nu ikke alle der er nævnt her, for DC++ og emule er blandt de mest populære, og uden spyware.
http://www.piratgruppen.org/guides.php3#generel
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-05-05 19:33

Kig lige på mit indslag http://www.kandu.dk/dk/spg/66240
Palle & taliskoko -> Har du/I et godt bud?
Søren

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 05-05-05 20:01

CLAN>
Tja, jeg er stoppet med at bruge P2P for lang tid siden... Men ellers var det emule og Kazza og et til jeg ikke kan huske hvad hedder, men det nærmer sig datidens Napster. Men det er oxe lukket nu...

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 05-05-05 21:20

Som taliskoko skriver er

http://www.foetex.dk/musik

>super. Den bruger jeg hver gang. Den fungerer perfekt og er billig.

Mvh
Frank

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-05-05 22:06

Kazaa Lite K++ og Emule er blandt de mest brugte og uden spyware.
Kazaa Lite K++ kan hente uden at man deler sine filer selv, men det er jo lidt snyd.
I Emule, deler man mindst sine hentede filer, og bestemmer selv båndbredden, dog får "de andre" mindst 1/4 af båndbredden.
K-Lite påstår der ikke er spyware i deres program, men jeg er ikke sikker på at der ikke er et reklamepopup, til gengæld giver den god hentning, og er meget smart, da det er en vidreudvikling af Kazaa Lite K++.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 05-05-05 22:25

>pallebhansen> Hvordan er det lige du gradbøjer dette fra dit første indlæg:
"Langt de fleste bruger de såkaldte fildelingsprogrammer. Programmerne er for så vidt lovlige nok, da de kan bruges til at udveksle lovlige filer." Idet sekund filen hentes er den ULOVLIG.

Jeg henleder opmærksomheden på: http://www.antipirat.dk/

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-05-05 23:15

Programmerne er lovlige, det er der dom for.
Jeg må godt hente feks. en film som min bror har lavet, eller billederne fra konfirmationen, eller hans egne indspilninger, eller de musiknumre som kunstneren har frigivet. Eller hva, mener du noget andet?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 05-05-05 23:22

Ja, jeg mener ikke jeg må dele feks. en Best of med Michale Jackson som ligger på min PC. Eller rettere du må ikke hente den.

Men det du beskriver er da helt klart lovligt, men det er bare ikke det P2P bliver brugt til.!!!

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 05-05-05 23:53

Palle kan da heller ikke stilles til regnskab for hvad folk bruger programmet til...
Så skulle det også være ulovligt at bruge en brænder fordi man kan lave ulovlige kopier? *LOL*

Jeg er da for den sags skyld også ligeglad med, hvilke programmer, der er ulovlige at bruge. Hvis jeg ville hente ulovligt musik, så er der da 1000 steder man kan gøre det. Måske er de 500 lukket om en månde - men så er der 500 nye i næste måned.

Fordi der er nogen, der sidder og hyler op, hver gang nogen nævner ordet P2P så husk på at der findes en lovgivning, og nogle til at håndhæve den, og det er ikke hyklere som sidder og leger selvbestaltede internet politibetjente.

Jeg henter sgu tit et album ned "orange" for at høre om det er noget jeg gider at betale for. Og er der kun et enkelt nummer der er godt, ja, så ryger det sgu nok på et flashkort og ned i bilen. Jeg betaler ikke flere hundrede kroner for at få et enkelt nummer. Og hvis der er nogen der gider at "buste" mig for det, så værsgo' - Jeg har nok ikke mere at skjule end 95% af resten af befolkningen.

Forresten kan jeg anbefale http://www.torrentspy.com/ - Der kan man hente en masse gratis og lovlige E-books samt tips og tricks.
Husk nu at den ikke må bruges til andet... Brug den sammen med Bitlord: http://www.bitlord.com/ Så kan du blive klogere

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 06-05-05 00:00

Fjerner lige fluebenet... Nu kuldsejler det vist...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-05-05 00:06

Nå det var vist mere end taliskoko kunne klare

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 06-05-05 00:34

Bravo til CarstenGP... jeg sidder og klapper i mine små fede hænder - godt gået
Afskaf bilerne... de kører over for rødt

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 06-05-05 00:56

Jeg fandt lige en lige lovlig sjov MP3:
http://www.leech.dk/dingle_det_er_great.mp3

:P

Kommentar
Fra : Traffic

Dato : 06-05-05 06:16

For efterhaanden et aars tid siden var der en meget omdiskuteret side, der saelger MP3 filer. Siden var oppe baade i nyhederne og paa antipiratgruppens side, da den efter alt at doemme var ulovlig. Det er dog siden hen blevet tilbagevist og ingen har siden naevnt siden. Antipiratgruppen fik fjernet deres link fra kulturministeriets hjemmeside, grundet deres usaglige beskyldninger af siden. Man oenskede ikke at henvise til en saadan side, der ikke kunne fremlaegge saglige argumenter for deres paastand.
Siden er Russisk, men man kan vaelged den engelske version paa forsiden. Saa vidt vides er det et amerikansk firma der har fundet et smuthul. Ved at markedsfoere og oprette firmaet i Rusland, skal de foelge de russiske regler og afgifter. Som det ogsaa er muligt at laese paa deres side, er alle afgifter, skatter osv. betalt jf. russisk lovgivning. Og ingen har endnu kunnet bevise at der er noget ulovligt ved metoden. Brian Mikkelsen ville dog dengang arbejde paa at ulovliggoere siden, da DK jo mister en del kroner naar handelen flyttes ud af landet. Der har dog ikke vaeret noget om siden det sidste aar. Mon ikke man har opgivet og lever i troen paa at vi alle glememr den findes.
Der skal dog forudbetales for musikkoebet. Mindste forudbetaling er 5 dollars (ca. 30 kr.-). En enkelt sang koster normalt 0.1 dollar, saa der er til en del musik. Men tjek siden og bedoem selv !!!!!!!!

www.allofmp3.com

Nazgul

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 06-05-05 13:43

du kan også hente ganske lovlige musikfiler på www.cdon.com - der findes med garanti et væld af online-forretninger med salg af musik. Har du prøvet at Google lidt?

Vaxen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-05-05 12:43
Kommentar
Fra : Miranda24

Dato : 05-06-05 23:22

hej
Dukan downloade progrM FRA WWW.WAREZ.COM, og det ligner kazza program, der kndu downloade musik som meget du vil.

Kommentar
Fra : CaPsen

Dato : 12-06-05 18:53

Her er den billigste musik butik: www.payload.dk , meget billigt!

/CaPsen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 12-06-05 19:02

Jeg er blevet vældig hooked på ITunes som jo er helt nyt - nemt og overskueligt og med stort udvalg. Billigst er det nok ikke - en melodi koster 8 kr et album 80, men til gengæld er det så enkelt at det er pengene værd.

Vaxen