/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Find dubletter af filer på computeren
Fra : renekure
Vist : 3052 gange
200 point
Dato : 05-05-05 18:30

Hej
Jeg er et rodehoved - et rigtigt et af slagsen.
Jeg har tonsvis af dokumenter, billeder og andre slagsfiler liggende i et stort "rod" på computeren.
Masser af mapper. Mit problem er, at jeg ved at mange af filerne er der flere verisoner af i forskellige mapper. De har samme filnavn, men størrelsen er ikke nødvendigvis den samme.

Kender nogen et lille program, der kan gennemsøge computeren for filer, og give mig et overblik over hvilke filer der der flere af (med samme navn)
Det kan måske også gøres i XP - men jeg har ikke lige fundet ud af hvordan !

Med venlig hilsen

René

Accepteret svar
Fra : myg

Modtaget 210 point
Dato : 05-05-05 18:36

Total Commander har en funktion, der kan udpege identiske filer.
Hentes på www.ghisler.com
Hilsen myg

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-05-05 19:09

Der findes rigtig mange gratis programmer der klarer den opgave.
Jeg bruger noclone da den er meget hurtig.
http://noclone.net/
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 05-05-05 19:40
Kommentar
Fra : renekure

Dato : 05-05-05 20:18

foreløbig tak for jeres indlæg.

Er i øjeblikket ved at teste Total Commander - (den er godt nok kommet på arbejde)
En ting der straks tiltalte mig ved Total Commander, er at der er mulighed for en dansk sproget version - og den i høj grad minder om den gode gamle Norton Commander. ja ja - jeg blev helt nostalgisk, ved tanken om Norton Commander i de "gode" gamle DOS dage.

Jeg vil også gerne prøve de andre forslåede programmer - når det er gjort, vil mine Kandu-point finde vej til det "rigtige" forslag.

Foreløbig tak

Mvh René

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-05-05 20:29

renekure -> Jeg bruger selv Total Commander fordi jeg i DOS-tiden brugte Norton Commander. TC kan det du ønsker. Jeg kender heller ikke de andre nævnte værktøjer, men så længe TC løser mine problemer, er jeg også ligeglad.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 06-05-05 01:42

Jeg bruger generelt TuneUp Utilities 2004. Det er et forholdsvis "bredt" lille program, som bl.a. kan finde (og rydde op i) døde links (f.eks. links i opstartsfiler, der refererer til filer, der er slettet eller flyttet), undersøge registreringsfiler for samme, optimere registreringsfiler (ligesom diskdoctor i gamle Norton optimerer harddisken), identificere, hvilke programmer, der hentes under opstart - og foreslå, hvad der kan fjernes - i det hele taget finde unødige filer og fjerne dem, optimere internetforbindelse alt efter typen af udbyderforbindelse osv. Super mange små smarte funktioner - men alligevel let at bruge.

Godkendelse af svar
Fra : renekure

Dato : 08-05-05 12:30

Total commander var lige hvad jeg havde brug for - og så er der oven i købet en dansksproget version.
Programmet finder identiske billeder, blot på baggrund af filstørrelsen og indhold. Filerne behøver ikke at have samme filnavn.
Total ynglings program