/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Star ØL (Til den der kan hjælpe er der 3~
Fra : gril
Vist : 2515 gange
50 point
Dato : 05-05-05 12:32

Er der ikke nogle som kan hjælpe mig med at finde ud af hvor man kan købe Star øl.
Daglig-brugsen (coop) solgte engang denne super gode øl men det gør de ikke mere, hvad er der sket for den bliver den ikke lavet mere eller kan man købe den et eller andet sted?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-05-05 12:35

Sidst jeg var i Quickly X-tra havde de da stadig Star.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 60 point
Dato : 05-05-05 12:36

Det er Neptun bryggeriet fra Silkeborg der laver den for Coop

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-05-05 12:40

http://www.saltum-neptun.dk/nHist.htm

Star er noget der kaldes Private Label, hvor aftageren får sin specielle etiket på.
Så umiddelbart vil jeg tro, at f.eks. den der hedder Pokal og de andre private labels fra neptun, er en og samme øl som Star.

mvh dova

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-05-05 12:42

Pokal og Star er i hvertfald ikke den samme øl. De smager meget forskelligt.

Kommentar
Fra : gril

Dato : 05-05-05 13:14

arne.jakobsen er du 100% sikke på at Quickly X-tra har Star øl for jeg er ret sikke på at star øllene er blivet bytte ud men odin øl de står bage i de samme kasser som Star øl

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-05-05 13:16

Ikke 100%, men så har de i hvertfald skiftet dem ud indenfor de seneste 14 dage.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-05-05 13:37

Citat
29. januar 2004

Pokal til Bryggerigruppen

I sportens verden handler det om at komme den lille smule foran og sejre, gevinsten er ofte en pokal.
Det samme gælder Bryggerigruppens tilbud til COOP Danmark. Bryggeriet tilbød en pris der var en lille smule bedre end rivalen Carlsberg og gevinsten var Pokal.
Fremover skal bryggerigruppen nemlig brygge Pokal pilsner og Pokal Classic for COOP Danmark, og den kendte Star Pilsner forsvinder af sortimentet i Brugsen og erstattes af mærket Odin.
Odin Bryggeriet lå tidligere i Viborg og blev opkøbt af Faxe, de lancerede Odin Pilsner, men tog den af markedet nogle år efter bryggeriet blev lukket.
Pokal og Star udgør tre til fem procent af det danske marked, hvilket samtidig betyder at Bryggerigruppen vinder en pæn markedsandel fra Carlsberg.

http://www.jo-hansen.dk/beer/nyheder2004.htm

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-05-05 14:02

OK. Så må du jo prøve at tage kontakt til Neptun-bryggeriet, de har en forhandlerliste. Hvis de altså ikke helt er ophørt med produktionen.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-05-05 14:10

gril

Så ser det ud til, at de er skiftet ud med odin fra et konkurrerende bryggeri.

Og så kan du jo prøvesmage de andre Private Label mærker fra Neptun for at se om det er noget der matcher Star-øl

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-05-05 14:11

Kan da forresten anbefale at prøve deres Dansk Pilsner, den er flere steder kåret som den bedste discount-øl i DK

mvh dova

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-05-05 14:15

dova -> Nu ved jeg godt at du ikke drikker øl, men Star er altså noget specielt. Den har en let sødme og ikke ret meget Humle-smag. Jeg har aldrig smagt en øl der bare minder om Star.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-05-05 14:19
Kommentar
Fra : gril

Dato : 05-05-05 14:56

dova jeg vil da prøve Dansk pilsene, men arne.jakobsen har ret Star er en fantastisk god øl

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-05-05 15:28

Enig med Arne (hvad jeg ikke altid er)
Jeg har også et par stykker i skabet fra Kvickly, som jo er en del af Coop Danmark (dova's indslag) - af denne type http://www.saltum-neptun.dk/Billeder/Pils/33-2Star.jpg
og Kvickly kan du finde via http://www.kvickly.dk/find.asp hvis den sku' være blevet væk
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : sipelip

Dato : 05-05-05 18:57

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-05-05 19:05

sipelip... har du tømt kassen

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 05-05-05 19:24

Hof og stjerne
vi nyder gerne!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-05-05 19:27

Jeg vil hel're, jeg vil hel're, jeg vil meget meget hel're ha' en STAR.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-05-05 19:40
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-05-05 19:43

og så kan man jo også liiige besøge http://www.ale.dk/

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-05-05 19:45

Søren -> Tag dig lige sammen IkkOg. Spørgsmålet drejer sig om STAR og ikke om øl i almindelighed.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-05-05 19:46

en fra hver skille ku' gi' en uforglemmelig dag
http://www.ale.dk/bryggerier.asp

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-05-05 19:47

Arne drik en mer'... spørgsmålet er da besvaret for længst
Sidder rent faktisk med en Star... nede fra Kvickly
Søren

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-05-05 20:56

Da stjernen lukkede, forsvandt denne dejlige "Star" også.
Den er ikke siden lavet så godt - men øl med navnet "Star" har da kunne købes.
Eyvind.
Men en "110" fra Harboe er da ikke at foragte. (undskyld Arne)

Kommentar
Fra : sipelip

Dato : 05-05-05 23:23

Clan - hvis bare jeg jeg havde en kasse at tømme... jeg har skrevet en mail til saltum-neptun, hvor jeg spørger om hvem der forhandler deres Star - så nu venter jeg på Star-swar (kan i se anagrammet

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-05-05 23:27

Biuii tænder mit lyssværd... og slupre den sidste Star fra køleren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-05-05 23:28

Ups for mange z'er - men du ved sikkert hwon' sån' lyssværd lyder

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-05-05 23:30

NB: Nu bliver jeg sikkert skudt... hvis man ik' kan købe flere i Kvickly. Normalt drikker jeg Harbo (og Tuborg) + alle de der engelske no'n når jeg er på kursus i UK

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-05-05 23:35

Citat
Jeg vil hel're, jeg vil hel're, jeg vil meget meget hel're ha' en STAR.

Det slogan skrev min far i tidernes morgen, så for mig er der lidt nostalgi over en Star.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-05-05 23:38

ans... den sang Dirch Passer og Ove Sprogø (mener jeg det var) også

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-05-05 23:57

Jeg ved, at der er lavet en sang, men den har intet med min far at gøre. Før sangen blev til, var der en slogankonkurrence.

I den konkurrence skrev min far det slogan.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 06-05-05 00:26

ans... det må så være ham der lavede den - et godt slogan. Jeg har set det flere gange med diverse skuespillere i STAR reklamerne fra gamle dage... dog før min tid, men de har været vist på TV igen - sikkert et eller andet program om reklamens historie... eller bare noget omkring øl.

Kommentar
Fra : gril

Dato : 10-05-05 12:57

I dag fik jeg svar fra Neptun Bryggeri hvor jeg fik en total nederen nyhed de skriver nemlige at Star Pilsner ikke produceres mere så øv øv øv

Godkendelse af svar
Fra : gril

Dato : 10-05-05 13:00

Tak for svaret dova.du får kun 50 point da jeg selv fandt ud af det

Kommentar
Fra : flemmingwillum

Dato : 16-10-06 11:39

Mærket "Star" belv produceret af Neptun indtil for nyligt, men Carlsberg har lukket af for produktionen. Så vidt jeg ved kan du dog bare købe en "Dansk Pilsner" i Fakta, da indholdet skulle være hen ad det samme. Begge øl er nemlig almindelig Carlsberg Pilsner, som ikke kunne leve op til kvalitetskravene.