/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
suzuki sv650
Fra : kattegat
Vist : 4477 gange
140 point
Dato : 21-09-02 22:42

hej med jer.

jeg har spørgsmål angående sv650 man har kun hørt rosende ord om denne maskine, som jeg måske kunne tænke at investere lidt penge i. MEN er der nogen her, der har DÅRLIGE,
erfaringer med den, motormæssig, eller på el siden ,gearkassen, eller koblingen,det kunne være rart at høre noget om, link modtages også gerne. ps. kan man få et højere kåbeglas til den? mvh kattegat.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 21-09-02 23:32

Hej

Jeg kender et par stykker der har den, de har kun godt at sige om den, og så er det efter min mening, en kanon flot maskine, der både udstråler styrke og elegance.

og her fandt jeg en test af en privat person(en kvinde) der har købt en sv650, gul selvfølgelig:)
http://home9.inet.tele.dk/boldreel/mc-stuff/sv650s/

hygge og god tur Melander

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-09-02 22:40

"kattegat" <kattegat.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:LH4j9.13317$Qk5.654704@news010.worldonline.dk...
> hej med jer.
>
> jeg har spørgsmål angående sv650 man har kun hørt rosende ord om denne
> maskine, som jeg måske kunne tænke at investere lidt penge i. MEN er der
> nogen her, der har DÅRLIGE,
> erfaringer med den, motormæssig, eller på el siden ,gearkassen, eller
> koblingen,det kunne være rart at høre noget om, link modtages også
> gerne. ps. kan man få et højere kåbeglas til den? mvh kattegat.

Mht kåbeglas må du mene SV650S.
Og ja, man kan få et højere glas til den. Jeg har et sort kåbeglas til min,
og det er ca. 5 cm. højere og svirper opad hvor det er højest. Dette svirp
giver læ til bagsæde-passageren og til dig selv ved alle hastigheder.
Problemet med det er at det er sort og man kan faktisk ikke se ud at det.
Dette er dog ikke noget problem på landevej, eller by, men på motorvejen ved
høje hastigheder vil man gerne kune dække sig helt
(skovskiderUltra-positionen) og her savner man at kunne kikke ud at glasset.
Derfor har jeg skiftet tilbage til det originale glas, da jeg køre meget
motorvej.

Mht til dårlige ting ved SV650S kan jeg ikke komme på noget. Du får en
højtydende V2 motor billigt. Den har bundtræk samtidig med at den har god
acc. og høj topfart. Du kan ikke finde en mere økonomisk cykel med V2. Jeg
har selv fået tunet min hvilket har givet lidt ekstra, men du kan få næsten
det samme (og kurveudjævning) ved at få løftet nålene en eller to takker ved
service (koste´r næsten ikke noget (men det ved S. Scmidt mere om og check
google news for den slags tips)).

En god solid allround-racer som lyder fundementalitisk lækker med LeoVince
udstødning ved lave omdr (battle of the twins ! ! !) og som bremser godt og
er let at håndtere.

Jeg kan ikke inden for samme prisgruppe komme med et bud på en MC der kan
det samme, måske andre har et bud?? (og her taler jeg nypris).
Og så er den rimelig at forsikre oven i købet.

Mvh Thomas
SV650S

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-09-02 09:37

> jeg har spørgsmål angående sv650 man har kun hørt rosende ord om denne
> maskine, som jeg måske kunne tænke at investere lidt penge i. MEN er der
> nogen her, der har DÅRLIGE,
> erfaringer med den, motormæssig, eller på el siden ,gearkassen, eller
> koblingen,det kunne være rart at høre noget om, link modtages også
> gerne. ps. kan man få et højere kåbeglas til den? mvh kattegat.

Hvis du via Google søger på "problem sv650" får du alene fra denne
nyhedsgruppe mere end 100 hits.
Problemer har bl.a. været pludselig motorsvigt i regnvejr, hvilket jo må
kategoriseres som direkte livsfarligt.
Via en Google søgning finder du også hurtigt web adresserne til flere
hjemmesider, der specielt omhandler Suzuki SV650, herunder kendte problemer
med modellen.

Hans
Honda CB500

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-09-02 09:50

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote in message
news:amip0e$1c4q$1@news.cybercity.dk:
> Jeg kan ikke inden for samme prisgruppe komme med et bud på en MC der
kan
> det samme, måske andre har et bud?? (og her taler jeg nypris).
> Og så er den rimelig at forsikre oven i købet.

Hej "Kattegat" og Thomas
Jeg er enig med Thomas, ellers ville jeg jo ikke selv have en SV´er. Men
nu var det jo dårlige ting ved SV´en som Kattegat udbad sig meninger om

Jeg kan sagtens finde dårlige ting ved SV´en, og det ville du også kunne
Thomas, hvis du ikke var så fandens glad for den Her er min liste:

1. kåben er for lille. Høje/store mennesker kan simpelthen ikke finde
god læ bag den "bikinikåbe"

2. forreste cylinder påvirkes af regn/koldt vejr, således man kan opleve
en hakkende eller "ikke-trækkende" motorydelse. Dette problem kan løses
fordi der vist nok er tale om utæthed.

3. Det er irriterende, at der ikke er lys i begge forlygter (nærlys).
Hvis du køber en SV´er, så vær parat til at snakke med mange forskellige
mennesker som liiiiiige vil informere dig om, at der er gået en pære på
din MC

4. Støttefoden syntes jeg ikke kan komme langt nok frem ..... det er for
lodret. Jeg har oplevet, at få støttefoden ned, hvorefter MC´en næsten
var ved at skubbe sig så langt frem, at den var ved at vælte. Man skal
derfor holde øje med om cyklen nu står OK, FØR den slippes

5. Hvis man er længere end gennemsnits Japaneren, så er der ikke god
plads til knæene i "tankbulerne" .... de der var med fra starten
Hvis jeg sidder "normalt" med fodhvilerne under svangen (mine fødder),
så befinder min knæ sig på siden af tankens top. Man kan evt. investere
i et "flyttesæt" til fodhvilerne, men de sæt jeg har set er hamrende
dyre!!!

6. Støddæmperne er som standard ikke speciel gode. Det kan diskuteres,
om de er et decideret trafikalt problem. Der er tale om en meget blød
forgaffel! Men alt det kan laves om = koster penge.

7. Hvis man ikke kender til V-motorer og ikke kan lide vibrationer, så
skal man være klar over, at SV´en kan ryste noget. Især ved lavere
omdrejninger. Men det er nu ikke noget problem, sådan er en V2´er bare
..... og jeg elsker det!

8. Jeg syntes at spejlene ryster lidt for meget i forhold til hvad jeg
har prøvet på andre MC´er. Men OK! Rystelserne kommer jo fra V2´eren, så
de kan måske undskyldes.

9. Nu vrider jeg virkelig hjernen for om der er flere bemærkninger ang.
SV´en NEJ! jeg tror skisme, at ovenstående er de "negative" ting jeg
har bemærket ved SV´en.

Jeg håber lidt objektiv kritik, kan hjælpe andre potentielle SV-købere
til bedre at kunne vurdere om SV´en er noget for dem.

Jeg vil afslutningsvis lige bemærke, at på trods af disse "skavanker",
så er jeg meget glad for min SV´er. Den er også blevet "tunet" lidt
Har 76HK på baghjulet p.g.a. en ny udstødning (komplet Arrow
lydpottesæt) + DynoJet kit som mange ikke mener er nødvendigt for at få
flere hypper. Desuden har jeg fået monteret et K&N luftfilter. Alt i alt
= kr. 10.000, men så er det også en helt anden SV´er jeg har fået
Minus = benzinøkonomien er helt af H til = ca. 11-15 Km/l afhængig af
hvor frisk den bliver kørt.

Det var mine kommentarer til mangler ved SV´er. Jeg er klar over, at
flere af "manglerne" skyldes, at jeg er 190 cm høj, så det kan
diskuteres om det er fair at kritisere SV´en for disse forhold. Men
problemerne er jo meget relevante for høje mennesker som overvejer at
investere i sådan en FunBike, som jeg vil karakterisere SV´en som. Det
er ikke en RacerBike og det er, efter min mening, heller ikke en
SportsBike, selvom det nok er der den bliver kategoriseret. For mig er
det en FunBike

--
Med venlig hilsen/Yours sincerely
Henrik Nedergaard, Århus

Suzuki SV 650 SX - Yellow (AKA Frk. Solvej)
AROS MotorCykel Klub - http://www.amck.dk
DMCN# 121, MCTC, DMC
Tidl. MC: Suzuki GSX400X Impulse
--

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-09-02 10:04

Hej henrik
sad lige og så din liste
troede faktisk du ville nævne at det kan være irriterende hvis ens
reservetankslampen ikke lyser og man derfor bruger al benzinen
-så man ender et øde sted ganske uforstående overfor hvorfor den stoppede og
hvorfor der er så langt til den nærmeste tanke.....

hehe
hils solvej

mvh Kim

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-09-02 10:33

"Toshido - AROS MotorCykel Klub" <henriknedergaard(fjern dette)@hotmail.com>
skrev i en meddelelse news:amk086$7pa$1@sunsite.dk...
>
> 3. Det er irriterende, at der ikke er lys i begge forlygter (nærlys).
> Hvis du køber en SV´er, så vær parat til at snakke med mange forskellige
> mennesker som liiiiiige vil informere dig om, at der er gået en pære på
> din MC
>
Jep....det samme er der med TL1000'eren. Nogle gange har man lyst til at
skrige "NEJ DET SKAL VÆRE SÅDAN - IGNORANT!!" men man må være voksen og
behersket fortælle at alt skam er som det skal være, den anden forlygte
benyttes blot til fjernlys.. :-/

Thore

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-09-02 10:48

"Toshido - AROS MotorCykel Klub" <henriknedergaard(fjern dette)@hotmail.com>
skrev i en meddelelse news:amk086$7pa$1@sunsite.dk...
> "Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote in message
> news:amip0e$1c4q$1@news.cybercity.dk:
> > Jeg kan ikke inden for samme prisgruppe komme med et bud på en MC der
> kan
> > det samme, måske andre har et bud?? (og her taler jeg nypris).
> > Og så er den rimelig at forsikre oven i købet.
> ---------------------
>
> Hej "Kattegat" og Thomas
> Jeg er enig med Thomas, ellers ville jeg jo ikke selv have en SV´er. Men
> nu var det jo dårlige ting ved SV´en som Kattegat udbad sig meninger om

Hej!
Uden at skulle fremstå som SV-fanatiker, jeg kikker selv efter en anden MC
(hvis jeg ellers kan få noget af det jeg kikker efter forsikret !). Men jeg
må lige forsøge at svare på de problemer du lister:

> 1. kåben er for lille. Høje/store mennesker kan simpelthen ikke finde
> god læ bag den "bikinikåbe"

Jeg er kun 176 og har ikke oplevet det problem. Men man kan som nævnt få et
højere kåbeglas til den.

> 2. forreste cylinder påvirkes af regn/koldt vejr, således man kan opleve
> en hakkende eller "ikke-trækkende" motorydelse. Dette problem kan løses
> fordi der vist nok er tale om utæthed.

Det har jeg ikke oplevet, og jeg kørte frem og tilbage Kbh-Hillerød i sommer
hver dag. (hvor det faktisk pissede ned konstant hele tiden og i rå
mængder).

> 3. Det er irriterende, at der ikke er lys i begge forlygter (nærlys).
> Hvis du køber en SV´er, så vær parat til at snakke med mange forskellige
> mennesker som liiiiiige vil informere dig om, at der er gået en pære på
> din MC

Kør med langt lys om dagen.

> 4. Støttefoden syntes jeg ikke kan komme langt nok frem ..... det er for
> lodret. Jeg har oplevet, at få støttefoden ned, hvorefter MC´en næsten
> var ved at skubbe sig så langt frem, at den var ved at vælte. Man skal
> derfor holde øje med om cyklen nu står OK, FØR den slippes

Nu bliver jeg nød til at hive V2 kongen Ducati ind i billedet. Da jeg var
ude og 'prøvesidde' 750SS/900SS var jeg bange for at sætte dyret ned, fordi
støtte foden var lille, kort og virkede spinkel. Jeg fatter ikke at de ikke
spytter 100 kr. mere i støttefoden. Jeg var glad da jeg kom ud til min egen
kraftige støttefod på DV'en.

> 5. Hvis man er længere end gennemsnits Japaneren, så er der ikke god
> plads til knæene i "tankbulerne" .... de der var med fra starten
> Hvis jeg sidder "normalt" med fodhvilerne under svangen (mine fødder),
> så befinder min knæ sig på siden af tankens top. Man kan evt. investere
> i et "flyttesæt" til fodhvilerne, men de sæt jeg har set er hamrende
> dyre!!!

Det er vel ikke MC'ens skyld at du er vanskabt :)

> 6. Støddæmperne er som standard ikke speciel gode. Det kan diskuteres,
> om de er et decideret trafikalt problem. Der er tale om en meget blød
> forgaffel! Men alt det kan laves om = koster penge.

Jeg har ikke haft problemer med støddæmpningen.

> 7. Hvis man ikke kender til V-motorer og ikke kan lide vibrationer, så
> skal man være klar over, at SV´en kan ryste noget. Især ved lavere
> omdrejninger. Men det er nu ikke noget problem, sådan er en V2´er bare
> .... og jeg elsker det!

Det er rigtig. Ryster og rasler. Og man kan godt blive lidt lam i fingrene
de første par gange.

> 8. Jeg syntes at spejlene ryster lidt for meget i forhold til hvad jeg
> har prøvet på andre MC´er. Men OK! Rystelserne kommer jo fra V2´eren, så
> de kan måske undskyldes.

Tilgengæld finder jeg dem absolut stabile ved høj hastighed på motorvejen.
Her sammenligner jeg dem hvad jeg prøvede på køreskolen, og det var ikke
kåbecykler, og her rystede spejlene så meget at de var ubrugelige ved 110.

> 9. Nu vrider jeg virkelig hjernen for om der er flere bemærkninger ang.
> SV´en NEJ! jeg tror skisme, at ovenstående er de "negative" ting jeg
> har bemærket ved SV´en.

Jeg har faktisk også fundet en ting: Husk at når du slukker motoren at gå
'et klik tilbage' med nøglen for ellers står den på 'markeringslys' (eller
hvad det nu hedder) og jeg har to gange suget batteriet fladt på den konto.

Mvh Thomas

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-09-02 10:49

"Kim K" <5th@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:newscache$k61u2h$izc$1@kalvebod.groenjord.dk...
> Hej henrik
> sad lige og så din liste
> troede faktisk du ville nævne at det kan være irriterende hvis ens
> reservetankslampen ikke lyser og man derfor bruger al benzinen
> -så man ender et øde sted ganske uforstående overfor hvorfor den stoppede
og
> hvorfor der er så langt til den nærmeste tanke.....

Vikrer din lampe ikke eller hvad er der galt?

Mvh Thomas

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-09-02 18:02

> Problemer har bl.a. været pludselig motorsvigt i regnvejr, hvilket jo må
> kategoriseres som direkte livsfarligt.

Én af mine kammerater har dette problem på sin GSX600F (ALLE cylindre!), men
den har du vel ikke hørt som direkte livsfarlig? Jeg har aldrig haft
problemet på min SV'er, og de få jeg har hørt nævne det, har enten kun læst
om det eller oplevet det én gang.

Problemet, som det er fortalt, er altså også kun at forreste cylinder sætter
ud - det er nok at strække det, at kalde det livsfarligt?

Jeg har selv oplevet at jeg ramte dødemandsknappen under fuld acceleration -
dér gik motoren ud som den skulle. Der var på intet tidspunkt nogle tegn på
at jeg ville dø af det - endisge få skader på MC'en eller andet. Jeg tog
derimod blot koblingen, og trillede ind til siden - no problem.

Hvor mange gange har du oplevet, på din SV'er, at hele motoren sætter ud (på
grund af vand eller andet)?

Mvh
Steen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-09-02 18:19

> Problemer har bl.a. været pludselig motorsvigt i regnvejr, hvilket jo må
> kategoriseres som direkte livsfarligt.

Jeg har 2 gange ramt omdrejningsbegrænseren på SVeren, hvilket gør at
tændingen på begge cylindre cuttes uden at styrte. Selv med 10500
omdrejninger med slukket motor blokeres baghjulet ikke.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-09-02 18:26

Hej
Jeg havde en SVér i sæsonen 01.
Da den rundede ca 8000km begyndte den at lave en svag rasle lyd fra motoren
og den var på værksted flere gange før de så skiftede knastkædestrammerne,
men det hjalp heller ikke. Til sidst fik jeg bare at vide at nogle suzukier
havde den lyd og at de ikke kunne fjerne den.
Så begyndte den på noget virkelig irriterende: Når man holdte i tomgang med
koblingen inde, og satte den i 1 gear, ville den langsomt køre fremad selvom
koblingen var inde!
På værkted 1 gang: Olien blev skiftet!hjalp ikke! 2gang: koblingplader
renset, var ikke slidte! Hjalp ikke. 3 gang: Alt i koblingen blev skiftet
undtagen de nyrensede plader! Hjalp ikke.
4 gang: Suzukis sevicechef kom forbi og der blev skiftet nogle dele og så
satte han iøvrigt tomgangen op til 2200omdr!!!!, hvilket jeg først fandt ud
af da den var varm!
Jeg snakkede med han senere og fik at vide at de skulle køre med
1500-1800omdr i tomgang, selvom der i instr. bog står 1300-1600. (Når SVen
fik lidt omdrejninger i tomgang lavede den ikke nummeret med at ville
fremad!).
Så kunne de ikke gøre mere. Det var lidt underligt, da de havde indrømmet en
fejl ved at skifte næsten hele koblingen.
En dag ville den ikke starte og jeg måtte skubbe den i gang. Derefter
begyndte starten også at lave en rasle lyd. Irriterende!
Jeg har ikke cyklen mere og vil ikke købe suzuki igen!

Meeen, den var nu fed at køre på. Gode svingegenskaber og et virkelig godt
bundtræk gav tilsammen en høj køreglæde, men det kunne ikke opveje det
andet!

Mvh Simon

"kattegat" <kattegat.news@kandu.dk> wrote in message
news:LH4j9.13317$Qk5.654704@news010.worldonline.dk...
> hej med jer.
>
> jeg har spørgsmål angående sv650 man har kun hørt rosende ord om denne
> maskine, som jeg måske kunne tænke at investere lidt penge i. MEN er der
> nogen her, der har DÅRLIGE,
> erfaringer med den, motormæssig, eller på el siden ,gearkassen, eller
> koblingen,det kunne være rart at høre noget om, link modtages også
> gerne. ps. kan man få et højere kåbeglas til den? mvh kattegat.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-09-02 18:26

> 1. kåben er for lille. Høje/store mennesker kan simpelthen ikke finde
> god læ bag den "bikinikåbe"

Jeg er selv 175 cm høj, og har ingen af de her nævnte problemer (heller
ikke punkt 5). Jeg har dog en kammi på 185, som har problemer med sine knæ
og tanken. Det eneste råd er nok at prøve cyklen inden køb - det gælder vel
mange Japanske cykler? Det gør dog ikke problemet mindre

> 2. forreste cylinder påvirkes af regn/koldt vejr, således man kan opleve
> en hakkende eller "ikke-trækkende" motorydelse. Dette problem kan løses
> fordi der vist nok er tale om utæthed.

Har du oplevet dette? Jeg har kun oplevet ganske få have dette problem IRL,
og det kunne efter sigende løses ved at tætne forreste tændrørshætte (det er
et elektrisk problem, ikke en utæthed i motoren . Personligt har jeg
svært ved at tage dette problem alvorligt - jeg tror det er vildt
overdrevet.

> 3. Det er irriterende, at der ikke er lys i begge forlygter (nærlys).
> Hvis du køber en SV´er, så vær parat til at snakke med mange forskellige
> mennesker som liiiiiige vil informere dig om, at der er gået en pære på
> din MC

Dette gælder flere MC'er i Danmark, men ja - jeg har også forklaret det en
del gange

> 4. Støttefoden syntes jeg ikke kan komme langt nok frem ..... det er for
> lodret. Jeg har oplevet, at få støttefoden ned, hvorefter MC´en næsten
> var ved at skubbe sig så langt frem, at den var ved at vælte. Man skal
> derfor holde øje med om cyklen nu står OK, FØR den slippes

Har aldrig haft dette problem (heldigvis).

> 6. Støddæmperne er som standard ikke speciel gode. Det kan diskuteres,
> om de er et decideret trafikalt problem. Der er tale om en meget blød
> forgaffel! Men alt det kan laves om = koster penge.

Jeg har aldrig haft problemer med undervognen på SV'eren, men jeg ved at
mange feinsmeckere siger at den stinker. Det gør den på mange
begyndercykler, som jeg vil kategorisere SV'eren som. Især forgaffelen er
udskældt - meget af det kan løses med en anden olieviskositet, eller andre
fjedre (<500,- kroner). Man kan, hvis man føler sig helt handikappet af
undervognen, skifte den ud med én fra en Gixxer600, eller 750. Den passer
lige over (ved en hugger er det vel en 2-3 kkr.).

> 7. Hvis man ikke kender til V-motorer og ikke kan lide vibrationer, så
> skal man være klar over, at SV´en kan ryste noget. Især ved lavere
> omdrejninger. Men det er nu ikke noget problem, sådan er en V2´er bare
> .... og jeg elsker det!

Den vibrerer meget mindre end de fleste andre V2'ere. Man bør dog lige
overveje om det er en V2'er man vil have? Hvis det skal være en 4-cylindret,
så er en Fazer sammenlignelig, og lige så god og sjov.

> 8. Jeg syntes at spejlene ryster lidt for meget i forhold til hvad jeg
> har prøvet på andre MC´er. Men OK! Rystelserne kommer jo fra V2´eren, så
> de kan måske undskyldes.

Det har jeg heller ikke haft problemer med - måske er jeg lettere at
tilfredsstille end dig

> Minus = benzinøkonomien er helt af H til = ca. 11-15 Km/l afhængig af
> hvor frisk den bliver kørt.

Med for kr. 0,- i tuning har jeg nok opnået 80% af det du nævner ovenfor,
pånær at benzinøkonomien siger 15-17 km/l i stedet. Standard gik den 18-19
km/l for sammenligningens skyld.

Resten er jeg enig i

Mvh
Steen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-09-02 18:46

Det var vist en rigtig mandagsmodel du havde fået fingere i

Har også oplevet at efter vinterhi, at når jeg trykke på starteren med
koblingen inde kørte cyklen fremad. Det er et vist et godt batteri jeg har
på min SV.

Gad vide hvor lang man kan køre på starteren?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-09-02 19:05

> Man kan, hvis man føler sig helt handikappet af
> undervognen, skifte den ud med én fra en Gixxer600, eller 750. Den passer
> lige over (ved en hugger er det vel en 2-3 kkr.).

Hej Steen

Vi snakker mere om 100 til 130 euro i Tyskland plus p. Altså lige over en
tudse. Jeg ville ikke spare de penge.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og en halv Suzuki DR 600 '85
Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC)

Kommentar
Fra : kattegat

Dato : 22-09-02 22:26

hej hej. Jeg siger mange tak for alle de svar jeg har fået både de negative og de positive. Det er altid rart med nogen der har en masse viden og erfaring med ting og sager, i dette tilfælde om mcer. venligst kattegat.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-09-02 21:13

> Vi snakker mere om 100 til 130 euro i Tyskland plus p. Altså lige over en
> tudse. Jeg ville ikke spare de penge.

Ja - I Tyskland køber man til en endnu bedre pris. Til en tudse er der vel
ikke meget mere at betænke sig på (når man lige er kommet over det første år
eller to, som nybagt motorcyklist).

Mvh
Steen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-09-02 21:47

> 3. Det er irriterende, at der ikke er lys i begge forlygter (nærlys).
> Hvis du køber en SV´er, så vær parat til at snakke med mange forskellige
> mennesker som liiiiiige vil informere dig om, at der er gået en pære på
> din MC

Ja, den tror jeg alle sammen vi har hørt før....
er det egentlig muligt at få lys i begge sine forlygter, ligesom jeg mener
nogle kawa'er har det??
det kræver vel sansynligvis både nye pærer, spejle og relæ....men er det
muligt, og hva er prisen???

mvmch
christian, der ifølge ignoranter også altid har en lygte der ikke virker....

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-09-02 19:50

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote in message
news:amk3ml$2v1k$1@news.cybercity.dk:
> Vikrer din lampe ikke eller hvad er der galt?

Hej Thomas .... OG KIM!
Jo min lampe virker fint, blot ikke når mine mekanikere har glemt at
forbinde stikkene, efter tanken har været fjernet
Gæt dig selv til resten ...... og dog; jeg vil hjælpe dig lidt ....
forestil dig et fjernt sted i DK. Du kommer tøffende gladeligt fordi
ingen lamper lyser, så "der er jo ingen brændstofsproblemer!!!".
Pludselig!, så begynder MC´en fandme og skabe sig!!! Hakker og sprutter
....... og stopper! Jeg står af og kigger forundret på cyklen ....
sparker lidt til fordækket .... rykker i nogle kabler .... prøver at
starte dyret igen ..... det lykkes! .... i 10 sekunder .... så dør den
igen og vil ikke genstarte. NÅ! gode råd er dyre, jeg får trillet MC´en
ned til noget der ligner en by = 2-3 huse. Der får jeg, efter gentagne
mislykkede startforsøg, så fingrene i en flaske karburatorsprit, fordi
problemerne naturligvis skyldes fugt i karburatoren!!!!

Efter at have hældt 0,5 liter karburatorsprit i tanken (som i parantes
bemærket godt nok lød lidt tom) så kunne SV´en pludselig starte!!! Jeg
skal love for at den kunne starte!!! Det var en hel kænguru Jeg og
den lokal "MC-specialist" (han havde selv kørt MC tilbage i 50+ erne)
blev hurtig enige om, at den karburatorsprit nok lige skulle blandes op
med lidt benzin!!!

Jeg kan derfor bekræfte, at en MC rent faktisk KAN køre på
karburatorsprit, men så får man nogle VOLDSOMME V2-rystelser

Det dummeste ved hele denne historie er, at jeg har fortalt den til Kim!
..... + nu her på NG´en. Nu slipper jeg sikkert aldrig for at høre for
den
Men det ikke samlede stik er sgu´ ikke SV´ens skyld, snarere min
mekanikers, derfor kom det ikke med på "mangellisten".

--
Med venlig hilsen/Yours sincerely
Henrik Nedergaard, Århus

Suzuki SV 650 SX - Yellow (AKA Frk. Solvej)
AROS MotorCykel Klub - http://www.amck.dk
DMCN# 121, MCTC, DMC
Tidl. MC: Suzuki GSX400X Impulse
--

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-09-02 20:01

"Christian Knudsen" <dsl24585b@post.cybercity.dk> wrote in message
news:aml9uk$1lnh$1@news.cybercity.dk:
> er det egentlig muligt at få lys i begge sine forlygter, ligesom jeg
mener
> nogle kawa'er har det??
> det kræver vel sansynligvis både nye pærer, spejle og relæ....men er
det
> muligt, og hva er prisen???

Hej Christian
Jeg har undersøgt sagen via Internettet + skrevet sammen med et par
stykker fra www.sv650.org
Indtil videre har INTET givet resultat.

I USA + England skriver de, at der som standard er lys i begge
forlygter, så det ER åbenbart muligt. Men måske skal man importere
derovre fra.

--
Med venlig hilsen/Yours sincerely
Henrik Nedergaard, Århus

Suzuki SV 650 SX - Yellow (AKA Frk. Solvej)
AROS MotorCykel Klub - http://www.amck.dk
DMCN# 121, MCTC, DMC
Tidl. MC: Suzuki GSX400X Impulse
--

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-09-02 07:17

"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:7Mmj9.16798$Qk5.776939@news010.worldonline.dk...
> Problemet, som det er fortalt, er altså også kun at forreste cylinder
sætter
> ud - det er nok at strække det, at kalde det livsfarligt?
> Jeg har selv oplevet at jeg ramte dødemandsknappen under fuld
acceleration -
> dér gik motoren ud som den skulle. Der var på intet tidspunkt nogle tegn

> at jeg ville dø af det - endisge få skader på MC'en eller andet. Jeg tog
> derimod blot koblingen, og trillede ind til siden - no problem.

Problemet er, at SV650 har pludselig motorsvigt i regnvejr, hvor
vejbanefriktionen jo er væsentligt nedsat. Hvis motoren sætter ud (hvad
enten det er på én eller begge cylindre) vil det svare til at bagbremsen
aktiveres. Afhængig af farten, vejbanefriktionen, nedlægningsvinklen og
bremseeffekten på baghjulet vil dette kunne resultere i en
baghjulsudskridning, der i værste fald vil kunne medføre et styrt. En sådan
situation må derfor entydigt betegnes som livsfarlig.
Du har næppe prøvet at aktivere dødmandsknappen med 80 km/t under nedlægning
i et sving i regnvejr eller ????

> Hvor mange gange har du oplevet, på din SV'er, at hele motoren sætter ud
(på grund af vand eller andet)?

Min MC har heldigvis aldrig svigtet i hverken tørvejr, regn eller for den
sags skyld snevejr, men jeg kører heller ikke Suzuki SV650.

Mvh
Hans
Honda CB500

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-09-02 16:01

Michael Kristensen wrote:

>
>> Problemer har bl.a. været pludselig motorsvigt i regnvejr, hvilket jo må
>> kategoriseres som direkte livsfarligt.
>
> Jeg har 2 gange ramt omdrejningsbegrænseren på SVeren, hvilket gør at
> tændingen på begge cylindre cuttes uden at styrte. Selv med 10500
> omdrejninger med slukket motor blokeres baghjulet ikke.
>
På våd eller tør vej og i hvilket gear? Selv min gamle gsxr250'er kunne
blokere baghjulet på tør asfalt ved motorbremsning ved høje rpm.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-09-02 16:10

Thomas Hjort wrote:

> Jeg kan ikke inden for samme prisgruppe komme med et bud på en MC der kan
> det samme, måske andre har et bud?? (og her taler jeg nypris).
>
Yamaha Fazer 600 som ikke koster meget mere, men tilbyder 25 hk mere (85
målt på bahjulet), men vejer 17kg mere. Desuden har den en R4 motor istedet
for en V2, hvilket jeg personligt er glad for - det der V2 er imho lidt
noget pjat Søg evt. tilbage i gruppen vha. groups.google.com for mere
info.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 - med wræææææææææææl istedet for pladdapladdapladdapladdapladda

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-09-02 15:37

> Yamaha Fazer 600 som ikke koster meget mere, men tilbyder 25 hk mere (85
> målt på bahjulet), men vejer 17kg mere. Desuden har den en R4 motor
istedet
> for en V2, hvilket jeg personligt er glad for - det der V2 er imho lidt
> noget pjat

Sådan en Fazer får i øvrigt korporlige tæv, af en SV'er, i alle
accelerationsdyster under 200 km/t - den render til gengæld 7-10 km/t
hurtigere på toppen

Mvh
Steen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-09-02 15:49

> Problemet er, at SV650 har pludselig motorsvigt i regnvejr,

Bevis? Du lader til at være én af de dersens folk der tor på alt hvad de
læser på internettet. Så kan jeg forny din viden; Kun én af alle de SV'ere
jeg har set, kørt på eller hørt om fra ejeren, er gået ud *på forreste
cylinder* en gang eller to. Ingen har haft totalt motorstop af det, endsige
haft større problemer ud af det. Det er faktisk bedre odds end jeg kender
til med GSX600F - du svarede aldrig på om den var mere tilbøjelig til at gå
ud i regnvejr, end SV'eren?

> hvor
> vejbanefriktionen jo er væsentligt nedsat. Hvis motoren sætter ud (hvad
> enten det er på én eller begge cylindre) vil det svare til at bagbremsen
> aktiveres.

Nåda - så trykker du da ikke ret hårdt på bagbremsen til daglig.

> Afhængig af farten, vejbanefriktionen, nedlægningsvinklen og
> bremseeffekten på baghjulet vil dette kunne resultere i en
> baghjulsudskridning, der i værste fald vil kunne medføre et styrt. En
sådan
> situation må derfor entydigt betegnes som livsfarlig.

"I værste fald medfør styrt" = "livsrfarlig egenskab ved SV'eren"? Nu er der
ret mange ting der kan resultere i styrt - det er vist ikke regnvejr de
fleste SV'ere har været nede og ligge af.

> Du har næppe prøvet at aktivere dødmandsknappen med 80 km/t under
nedlægning
> i et sving i regnvejr eller ????

Hvis man kører i regnvejr, så dette give et problem - tjaa, mon så ikke der
er noget andet galt?

Den enkelte situation, jeg ovenfor nævnte - her taler vi altså regnvejr der
siger 5 meters sigtbarhed, og Scoretex tøj gennemblødt på 10 minutter. Det
er næppe forhold man kører 80 km/t, med stor nedlægningsvinkel, igennem
sving på?

Jeg har prøvet flere baghjulsudskridninger i vådt føre på SV'eren, uden at
det gav problemer. Jeg har også haft et par forhjulsudskridninger i tørt
vejr på den - det gav heller ingen problemer. SV'eren er nok den mest
tilgivende motorcykel jeg har prøvet overhovedet - du kan lave de braveste
brølere, og den fortæller dig det uden bøvl.

> Min MC har heldigvis aldrig svigtet i hverken tørvejr, regn eller for den
> sags skyld snevejr, men jeg kører heller ikke Suzuki SV650.

Nåhh, det er dérfor du har så mange erfaringer med SV'eren...

Prøv du at køre et par eller 30 tusinde km på en SV'er, og kom så tilbage og
fortæl om alle de problemer du havde med den, fordi den ikke var vandtæt.

Mvh
Steen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-09-02 15:51

> På våd eller tør vej og i hvilket gear?

I første, går jeg ud fra? Det har jeg nemlig selv prøvet (ud af en
rundkørsel faktisk, og det døde jeg heller ikke af).

> Selv min gamle gsxr250'er kunne
> blokere baghjulet på tør asfalt ved motorbremsning ved høje rpm.

Dårlige dæk?

Mvh
Steen

Kommentar
Fra : JesperL

Dato : 24-09-02 19:00

til Henrik Nedergaard, Århus

Suzuki SV 650 SX - Yellow (AKA Frk. Solvej)

Det er dog det sjoveste indlæg jeg nogen sinde har læst om mc :D
Hilsen Jesper Liljekrans GS500e (ønsker sig 4cyl med mere VRÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆL, istedet for pladdapladdapladdapladdapladda :D

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-09-02 20:56

<SNUP>
> mvh Jes Vestervang
> FZS600 - med wræææææææææææl istedet for pladdapladdapladdapladdapladda

Hmm, der er sgu ikke meget vræææl over din fzs Jes,,, da ikke med den potte

--
MVH
Anders Thorup
--
"A bird without wings can't fly"
Skruzuki GSX250E '82

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-09-02 23:32

"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:aZ_j9.25507$Qk5.1124429@news010.worldonline.dk...

> Jeg har prøvet flere baghjulsudskridninger i vådt føre på SV'eren, uden at
> det gav problemer. Jeg har også haft et par forhjulsudskridninger i tørt
> vejr på den - det gav heller ingen problemer. SV'eren er nok den mest
> tilgivende motorcykel jeg har prøvet overhovedet - du kan lave de braveste
> brølere, og den fortæller dig det uden bøvl.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Nårhh !, O'kay , det er altså derfor at der er så mange SV'ere, der har
været i asfalten !

--
Hilsen
Dennis Pedersen
Yamaha XJ 600 S

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-09-02 00:11

"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> wrote in message
news:jO_j9.25500$Qk5.1123180@news010.worldonline.dk...
> > Yamaha Fazer 600 som ikke koster meget mere, men tilbyder 25 hk mere (85
> > målt på bahjulet), men vejer 17kg mere. Desuden har den en R4 motor
> istedet
> > for en V2, hvilket jeg personligt er glad for - det der V2 er imho lidt
> > noget pjat
>
> Sådan en Fazer får i øvrigt korporlige tæv, af en SV'er, i alle
> accelerationsdyster under 200 km/t - den render til gengæld 7-10 km/t
> hurtigere på toppen
>
> Mvh
> Steen

Den tror jeg næsten du har fået galt fat i. En SV er nok hurtigere i
mellemaccelerationer, men i "almindelig" acceleration, altså ved optimale
omdrejningstal, kan jeg absolut ikke forestille mig andet end at fazeren er
hurtigst.
mvh
Anders O

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-09-02 00:20

> Nårhh !, O'kay , det er altså derfor at der er så mange SV'ere, der har
> været i asfalten !

Næh, det må være fordi der er så mange snotdumme motorcyklister? Eller er
det fordi SV'eren qua sin lave introduktionspris opfordrede mange unge og
uerfarne kørere til at købe en maskine de ikke magter mentalt? Eller er det
fordi der er solgt så mange SV'ere? Eller er det fordi alle fortæller om
skade og ulykke her, og ganske få om gode oplevelser? Eller er det fordi jeg
og den samlede MC-presse tager fejl? Eller er det fordi netop hérfra er der
utroligt mange der kører race-ture (hvilket jeg af skræk er holdt op med,
med folk herfra), og baldrer ind i træer og lignende? Find selv på flere...

Er du for øvrigt uenig i at SV'eren har gode og forudsigelige
køreegenskaber, og at den tillader endog mange fejl inden det går galt? Den
magter ikke at ophæve nogle af fysikkens love, selvom nogle nok i et kort
øjeblik har håbet det...

Personligt fik jeg jo stjålet én SV'er, og smadret en anden (af en bilist
der ikke overholdt sin ubetingede vigepligt). Hvor mange af de to tæller i
din ovennævnte statistik?

Mvh
Steen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-09-02 00:24

> Den tror jeg næsten du har fået galt fat i. En SV er nok hurtigere i
> mellemaccelerationer, men i "almindelig" acceleration, altså ved optimale
> omdrejningstal, kan jeg absolut ikke forestille mig andet end at fazeren
er
> hurtigst.

Æhhh? Alle accelerationer - med mindre man holder stille - er vel
mellemaccelerationer? Jeg taler ikke om samme gear, og roll-on ved bestemte
hastigheder - jeg taler om accelerationsdyster på lige strækninger, med frit
valg af gear og (inden for fysikkens rammer) omdrejningstal - altså hvor
begge parter er klar, og opsatte på at komme først.

Hvis du vil andet end forestille dig, så kan du jo finde en SV'er og lege
med?

Nu kan jeg ikke lige huske hvilket blad det var, men der var et der målte en
SV'er til at være hurtigere end en CBR1000 fra 80-130 (hvor meget sandhed
der er i det aner jeg ikke - har aldrig kørt på eller med en CBR1000).

Mvh
Steen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-09-02 09:28

"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:cq6k9.26860$Qk5.1214630@news010.worldonline.dk...
>
> Er du for øvrigt uenig i at SV'eren har gode og forudsigelige
> køreegenskaber, og at den tillader endog mange fejl inden det går galt?
Den
> magter ikke at ophæve nogle af fysikkens love, selvom nogle nok i et kort
> øjeblik har håbet det...
8<--

Næhh, det kan jeg ikke være uenig i, da jeg aldrig selv har prøvet en SV'er
!, og selv om jeg havde, havde _jeg_ nok ikke nos*** nok , til at finde ud
af det
Har blot flere gange studset over ,at der er IMHO, er _mange_ SV'er samt
fører ,der har fået skarmmer i lakken :-/,
om det skyldes ungdommeligt overmod/dumhed, eller at cyklen måske ikke helt
lever op til de kræfter den har ?, det aner jeg ikke noget om.

Har dog mødt en, der påstod at såån en SV'er, havde nogen af de dårligste
køreegenskaber _han_ nogensinde havde oplevet, om det så var
et udslag af såret stålthed, over at have total skadet sin mc ?, det ved jeg
ikke.

--
Hilsen
Dennis Pedersen
Yamaha XJ 600 S

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-09-02 11:59

On Tue, 24 Sep 2002 16:50:45 +0200, Steen Schmidt wrote:
>> Selv min gamle gsxr250'er kunne
>> blokere baghjulet på tør asfalt ved motorbremsning ved høje rpm.
>
> Dårlige dæk?

Det tror jeg nu ikke... Min kunne også få bagdækket til at glide ved
motorbremsning i 1. gear (men ikke i andre)...

Vil dog sætte spørgsmålstegn ved om bagdækket "blokkerer"
- mon ikke det stadig kører? (tror der har været en tråd om det...)

--
Jesper
CBR600 som kunne have været en SV650

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-09-02 13:07

"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> wrote in message
news:cu6k9.26889$Qk5.1216021@news010.worldonline.dk...
> > Den tror jeg næsten du har fået galt fat i. En SV er nok hurtigere i
> > mellemaccelerationer, men i "almindelig" acceleration, altså ved
optimale
> > omdrejningstal, kan jeg absolut ikke forestille mig andet end at fazeren
> er
> > hurtigst.
>
> Æhhh? Alle accelerationer - med mindre man holder stille - er vel
> mellemaccelerationer? Jeg taler ikke om samme gear, og roll-on ved
bestemte
> hastigheder - jeg taler om accelerationsdyster på lige strækninger, med
frit
> valg af gear og (inden for fysikkens rammer) omdrejningstal - altså hvor
> begge parter er klar, og opsatte på at komme først.
>
> Hvis du vil andet end forestille dig, så kan du jo finde en SV'er og lege
> med?
>
> Nu kan jeg ikke lige huske hvilket blad det var, men der var et der målte
en
> SV'er til at være hurtigere end en CBR1000 fra 80-130 (hvor meget sandhed
> der er i det aner jeg ikke - har aldrig kørt på eller med en CBR1000).

Her er artiklen:
http://home9.inet.tele.dk/boldreel/mc-stuff/sv650s/

--
MVH
Anders Thorup
--
"A bird without wings can't fly"
Skruzuki GSX250E '82

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-09-02 14:41

"Anders Thorup" <Daffy@it.dk> wrote in message
news:ams8sd$2ev6$1@news.cybercity.dk...
> Her er artiklen:
> http://home9.inet.tele.dk/boldreel/mc-stuff/sv650s/
----------------------------------

Hos Boldreel! Selvfølgelig .... hvor ellers!!!!

--
Med venlig hilsen/Yours sincerely
Henrik Nedergaard, Århus

Suzuki SV 650 SX - Yellow (AKA Frk. Solvej)
AROS MotorCykel Klub - http://www.amck.dk
DMCN# 121, MCTC, DMC
Tidl. MC: Suzuki GSX400X Impulse
--

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-09-02 14:31

Anders Thorup wrote:

>
> <SNUP>
>> mvh Jes Vestervang
>> FZS600 - med wræææææææææææl istedet for pladdapladdapladdapladdapladda
>>
>
> Hmm, der er sgu ikke meget vræææl over din fzs Jes,,, da ikke med den
> potte
>
Det var også derfor jeg skrev det i lower case ...Arh, det var da lige
før jeg fik ondt i ørerne af at stå bag ved den ved rullefeltet i skagen

--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-09-02 14:26

Steen Schmidt wrote:

>> På våd eller tør vej og i hvilket gear?
>
> I første, går jeg ud fra?
>
Jeg syntes bare at det lød lidt underligt, ifht mine erfaringer på
gixxeren. Men nu var den sikkert også meget mere lavgearet i 1. end SV'eren
og motorbremse kunne den nu godt med en kompresssion på 12.5:1 ved 17000
rpm Pudsigt nok har jeg aldrig oplevet fazerens baghjul skride ved
motorbremsning på tør vej, kun i regn og sne

> Det har jeg nemlig selv prøvet (ud af en
> rundkørsel faktisk, og det døde jeg heller ikke af).
>
På tør asfalt, ikke? Ellers synes jeg da det lyder lidt imponerende. Jeg
har godt nok heller aldrig prøvet en sv'er, så jeg ved jo ikke lige hvor
meget den motorbremser.

>> Selv min gamle gsxr250'er kunne
>> blokere baghjulet på tør asfalt ved motorbremsning ved høje rpm.
>
> Dårlige dæk?
>
Tjaeh, Michelin Macadam, men de var da ikke kolde.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-09-02 14:36

Steen Schmidt wrote:

>> Yamaha Fazer 600 som ikke koster meget mere, men tilbyder 25 hk mere (85
>> målt på bahjulet), men vejer 17kg mere. Desuden har den en R4 motor
> istedet
>> for en V2, hvilket jeg personligt er glad for - det der V2 er imho lidt
>> noget pjat
>
> Sådan en Fazer får i øvrigt korporlige tæv, af en SV'er, i alle
> accelerationsdyster under 200 km/t - den render til gengæld 7-10 km/t
> hurtigere på toppen
>
Jeg ved godt at SV'eren har nogle meget gode mellemaccelerationstider, men
den der, den tror jeg ikke på før du kommer med nogle beviser!
Har du forresten ikke lige en rullefeltsudskrift fra en nogenlunde std.
sv'er, for så kan vi jo sammenligne!
Oh well, jeg har ikke noget imod et evt. nederlag, for jeg fik fazeren
væsentligt billigere end hvad jeg kunne have fået en tilsvarende SV'er for

--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-09-02 17:49

> Har du forresten ikke lige en rullefeltsudskrift fra en nogenlunde std.
> sv'er, for så kan vi jo sammenligne!

Næh, jeg gad aldrig at have en papirsudskrift af målingerne, idet de så
typisk var gratis.

> Oh well, jeg har ikke noget imod et evt. nederlag, for jeg fik fazeren
> væsentligt billigere end hvad jeg kunne have fået en tilsvarende SV'er for

Jeg siger skam ikke at Fazeren er en dårlig maskine - tværtimod! Det er det
allerbedste køb af alle 4-cylindrede, i mine øjne.

Den kan faktisk det hele, og så ret godt endda.

Mvh
Steen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-09-02 17:52

> På tør asfalt, ikke?

Jo. Jeg har også lavet et par enkelte baghjulsudskridninger på våd vej, men
ikke qua motorbremsning/omdrejningsbegrænser.

> > Dårlige dæk?
> Tjaeh, Michelin Macadam, men de var da ikke kolde.

Så er det nok ikke dækkene - sådan en babygixxer har jo nu nok også en lidt
spændende motorkarakteristik

Mvh
Steen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-09-02 17:47

Steen Schmidt wrote:

>> Har du forresten ikke lige en rullefeltsudskrift fra en nogenlunde std.
>> sv'er, for så kan vi jo sammenligne!
>
> Næh, jeg gad aldrig at have en papirsudskrift af målingerne, idet de så
> typisk var gratis.
>
Æhhm, nå. Det forstår jeg da egentlig ikke, for det er da en udmærket ting
at kunne vise en evt. køber,

> Jeg siger skam ikke at Fazeren er en dårlig maskine - tværtimod!
>
Det ved jeg godt, men når du påstår at SV'eren voldtæsker Fazeren, så vil
jeg sgu se beviser! Ellers er det jo ikke mere end tågesnak over baren
(hvad det sikkert var)

> Det er
> det allerbedste køb af alle 4-cylindrede, i mine øjne.
>
> Den kan faktisk det hele, og så ret godt endda.
>
Nemlig
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-09-02 18:16

Steen Schmidt wrote:

>> På tør asfalt, ikke?
>
> Jo. Jeg har også lavet et par enkelte baghjulsudskridninger på våd vej,
> men ikke qua motorbremsning/omdrejningsbegrænser.
>
Det må være udvekslingen der gør det så...

>> > Dårlige dæk?
>> Tjaeh, Michelin Macadam, men de var da ikke kolde.
>
> Så er det nok ikke dækkene - sådan en babygixxer har jo nu nok også en
> lidt spændende motorkarakteristik
>
Jo, den er skam meget skæg
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-09-02 19:07

> Æhhm, nå. Det forstår jeg da egentlig ikke, for det er da en udmærket ting
> at kunne vise en evt. køber,

Ikke når det koster 3-400,- kr. hver gang. Jeg har aldrig brugt det til
andet, end til at se om en ændring/justering har gjort tingene værre eller
bedre. Ingen køber har spurgt mig efter rullefeltsmålinger.

> Det ved jeg godt, men når du påstår at SV'eren voldtæsker Fazeren, så vil
> jeg sgu se beviser!

Arh, voldtæsker? Ja, ok - jeg skrev jo "korporlige tæv"...

> Ellers er det jo ikke mere end tågesnak over baren
> (hvad det sikkert var)

Jamen, jeg *har* ikke noget at bevise det med - nu er det vel egentlig
heller ikke så vigtigt igen, alt taget i betragtning

Mvh
Steen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-09-02 19:16

Steen Schmidt wrote:

>> Det ved jeg godt, men når du påstår at SV'eren voldtæsker Fazeren, så vil
>> jeg sgu se beviser!
>
> Arh, voldtæsker? Ja, ok - jeg skrev jo "korporlige tæv"...
>
>> Ellers er det jo ikke mere end tågesnak over baren
>> (hvad det sikkert var)
>
> Jamen, jeg *har* ikke noget at bevise det med - nu er det vel egentlig
> heller ikke så vigtigt igen, alt taget i betragtning
>
Nejnej, du må bare tage dine ord i dig igen!

--
mvh Jes Vestervang
FZS600 - SV Voldtæsker

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-10-02 14:00

"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> wrote in message news:<amkvlm$sec$1@sunsite.dk>...
> Det var vist en rigtig mandagsmodel du havde fået fingere i
>
> Har også oplevet at efter vinterhi, at når jeg trykke på starteren med
> koblingen inde kørte cyklen fremad. Det er et vist et godt batteri jeg har
> på min SV.

Har du overvejet at stramme kablet lidt op?? Det hjalp f.eks. på min

/Niels
SV650
www.sqzuki.subnet.dk

Kommentar
Fra : kattegat

Dato : 09-10-02 00:28

hej hej endnu en gang mange tak for de gode råd og den heftige snak omkring sv650 venligst kattegat.

Kommentar
Fra : kjmotor

Dato : 14-01-03 23:26

Kåbeglas kan leveres i alle farver (gennemsigtige) i standard-, flip-up- og double bubble størelse fra kr. 549,00 på www.kjmotorcykler.dk

Kommentar
Fra : Jannik_Udby

Dato : 07-03-03 13:00

Hej Kattegat.

Jeg har selv en blå 00`SVS, og har ikke kunne finde en mellemklasse cykel, som jeg syntes er så fed at se på og ikke mindst at køre på.

Jeg har selv haft et par af de problemer der er skrevet så flittigt om.
Vand i den foreste cylinder i kraftig regnvejr, resulterede i at den hakkede lidt i det, men ikke så overdrevet dramatiskt, som nogle på denne side skriver. ( Jeg tvivler på dem der har skrevet det nogen sinde selv har prøvet det! )
Jeg løste selv problemet, ved køb af en forskærmsforlænger til 300,- hos www.sbfiberdesign.dk

Jeg har også skiftet kåbeglasset til et mørkt kåbeglas af typen Double bubble i den lave version, hvilket giver perfekt udsyn + læ, da det har en ekstra pukkel midt på der kaster vinden opad, uden at være højere totalt.

Jeg har også haft støj fra knastkædestrammerne, som jeg først fik strammet med en kortvarig bedring til følge, og senere skiftet på Suzuki´s regning selv om maskinen var 2 år gammel. Fin service fra Suzuki´s side.
Det har bare spillet siden uden nogle mislyde over hovedet.

Jeg syntes som de fleste andre at det ser lidt kikset ud at der kun er lys i den venstre forlygte, og derfor har jeg gjordt noget ved det, istedet for som de andre kun at brokke sig...
Jeg har lavet lys i den højre med fatningen til et parkeringslys fra en fiat tipo, som kan sidde i siden af parabolen, og sat en 20w halogen pære fra indendørs halogen-belysning i, og tilsluttet til SV´ens nærlys, og vips! så er der nærlys i begge forlygter. ( Det var sørme svært hva? og det kostede hele 30,- *S*)

Jeg kan kun varmt anbefale SV´en, da jeg syntes det helt vildt så god maskine du får for relativt få penge.

Hvis du er interesseret i det kan jeg sende et par billeder af nogle de ændringer jeg har lavet på min SVS.

Jannik...
udby@tdcadsl.dk

Kommentar
Fra : Jannik_Udby

Dato : 08-03-03 09:00

Adressen er: www.sbfiberdesign.com

Jannik...