/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
Udtræk i SAS systemet (statistik).
Fra : smilla555
Vist : 579 gange
20 point
Dato : 04-05-05 20:40

Hej alle.

Jeg sidder pt. og programmerer udtræk fra en fraværsdatabase i SAS Base på arbejdet. Men jeg er stødt på et problem, som jeg håber, I kan hjælpe mig med:

- 1) Programmere et udtræk så samtlige fraværstimer (for hver ident/medarbejder) summeres for hver enkelt fraværsårsag og fordeles/sorteres på afdelinger.
- 2) Ændre summationen for fraværsårsagernes timer, hvor SY, GA skal divideres med 7, mens P skal divideres 1924 .
- 3) Addere timerne for SY, GA og efterfølgende dividere disse med P.

Er der nogen, der har nogle inputs til ovenstående? Jeg hører også gerne, hvis du ellers har nogle gode råd i forbindelse med udtræk fra databaser i SAS.

På forhånd tak.

Venlig hilsen
Smilla

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 04-05-05 21:49

Jeg så dit spørgsmål i går også.
Hvis jeg var dig ville jeg helt klart lave et copy/paste af di spørgsmål og oprette det her:

www.eksperten.dk (Første prioritet)

www.udvikleren.dk

www.netcoders.dk

www.solutions2all.dk

Det vælter også med IT eksperter derinde. Det er nemt og hurtigt og gratis at oprette en profil derinde, og der er hurtigt svar.

Bare en ide.