/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Puch Maxi K, tuning, men den bliver druk~
Fra : bilfeldt
Vist : 1283 gange
40 point
Dato : 04-05-05 19:47

Hey.

Jeg har min Puch Maxi K.

Jeg har fjernet plumpen, men nu er der dukket et lille nyt problem op. Hvis jeg gasser helt op, så "drukner" jeg motoren. Hvad skal jeg gøre ved det?

p.s. Det er den runde kapurator hvis det betyder noget..

 
 
Kommentar
Fra : michael_30


Dato : 04-05-05 21:35

Sæt et tunudstødning på og et godt luftfilter på....... har du rigtig dyse størrelse i karburatoren 62-68.

MVH. Michael

Kommentar
Fra : bilfeldt


Dato : 05-05-05 00:04

hmmm.... Det kan nok godt være dyssen.....?


Men betyder det ikke en stor del om den får den rigtige mængde luft?

Kan det være fordi den ikke kan trække nok luft ind når jeg giver høj gas?

Kommentar
Fra : michael_30


Dato : 05-05-05 07:54

Ja det kan det......er dit luftfilter rent eller nyt, du kan også prøve at tage det lille runde filter ud inden i selve luftfilterkassen.....og nålen i karburatoren skal sidde i 2 hak fra oven...... det kan også være luftskruen. den skal drejes helt ind (uden magt) og så drejes 1½ omgang tilbage igen, og når den går i tomgang med varm motor kan du juster den frem eller tilbage så den lyder mest jævn i omdrejninger.
MVH. Michael

Kommentar
Fra : bilfeldt


Dato : 05-05-05 12:05

okay....

Så i korte træk så skal jeg:

1) Tjekke dyssen. Den skal være 62-68
2) Tjekke mit (nye) luftfilter efter den der lille runde ting, og fjerne det.
3)Tjekke kaburator nålen, og sætte den til 2 hak fra oven.
4) Justere tomgangsskruen


????

Kommentar
Fra : michael_30


Dato : 05-05-05 20:27

Jeps..

Kommentar
Fra : michael_30


Dato : 05-05-05 20:29

her kan du læse lidt om det. http://www.kandu.dk/dk/tip/8692

Kommentar
Fra : michael_30


Dato : 05-05-05 20:32

her er lidt mere fra Pallebhansen..... http://www.kandu.dk/dk/tip/8244

Kommentar
Fra : bilfeldt


Dato : 06-05-05 11:05

hmm...

Nu har jeg gjordt alt, på nær at få skiftet dysse.

Men kan dyssen godt forklare hvorfor den "drukner"?? Er det ikke når den får for lidt luft?

Kommentar
Fra : michael_30


Dato : 06-05-05 15:26

Ja, dysen kan godt være grunden til at den drukner. Kan den kører med fuld gas når du har choker slået til.... ?

Kommentar
Fra : bilfeldt


Dato : 06-05-05 19:09

hmm.. Det er jo den runde koborator, der sidder kun sådan en lille sort knap man kan trykke på, så det er ikke rigtig muligt at køre med choker.

Men det er slet ikke muligt at køre med fuld fart.. så drukner den totalt...

Kommentar
Fra : michael_30


Dato : 06-05-05 20:33

Der skulle meget gerne sidde en choker pind ved siden af gasspjældet. Det kan være en lige stang der stikker op lige hvor gas kablen går ned i karburatoren og det kan også være en stang der har en bøjning i toppen. Det afhænger af, om det er en original karburator (med bøjning) eller uoriginal (uden bøjning)

Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177424
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407901
Brugere : 218877

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste