/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
den er helt gal__
Fra : laurenzio
Vist : 813 gange
200 point
Dato : 21-09-02 20:33

Hej;
ja min pc flipper fuldstændigt ud (og lige pludselig)
Jeg kan ikke længere skriver tal; punktum eller komma Jeg må have capslock "på" for at skrive med små bogstaver Når jeg markere en mappe på skrivebordet åbner den eks vis syv af slagsen Min browser IE (seks) vil partout bestemme om jeg skal op eller ned på en site og hvornår _ Jeg har en opdateret Fsecure antivirus som ikke har fanget noglE problemer har også scannet den online_ Jeg har lige formateret hele "svineriet" men problemet er her stadigvæk _ endnu kan jeg da skrive :)

Det drejer sig specifikt om en bærbar Amilo serie m femogtres med ME som styresystem _
Håber at der findes en som kan hjælpe mig lidt vidre

Skulle jeg have undladt nogle oplysninger så spørg endelig:

Mvh
Laurenzio

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 21-09-02 20:52

Det er jo det jeg lige har gjort; så nej:::

Kommentar
Fra : Harbo21

Dato : 21-09-02 20:55

okay

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 21-09-02 21:08

Hej laurenzio

Umiddelbart lyder det som en taste der har sat sig fast på dit tastatur.
Har du mulighed for at prøve med et eksternt tastatur ?

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 21-09-02 21:15

srhansen> Det havde jeg også tænkt på; men har ikke lige et ved hånden som passet til min pc: Alle taster fungere fint; eller dvs at ingen "sitter fast"
Mvh
Laurenzio

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 21-09-02 23:13

Hej igen

Jeg tror aligevel du bliver gladest for at prøve med et andet tastatur
Jeg tror ikke det er en softwarefejl, har stadig en mistanke om at der er en sammenhæng med tastaturet

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 21-09-02 23:31

Det kan du have helt ret i srhansen; men det løser jo ikke mit problem på den bærbare:
Desuden har tastaturet jo ikke noget med bla: Min browser opførelse at gøre _ eller det faktum at eks:vis syv mapper bliver markeret (og åbner sig) når jeg med musen (touchpad) kun markere en enkelt:
Håber fortsat på en løsning;
Mvh
Laurenzio

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 21-09-02 23:38

Hejsa laurenzio

Min kærestes har haft samme problem.

Har du prøvet at køre en scandisk med reparere alle fejl på. ??

hilsen Melander

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 21-09-02 23:39

Okay

Hvordan opfører den sig hvis du f.eks åbner notepad og skriver lidt forskelligt der ?

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 21-09-02 23:49

hej igen
Yup scandisk var nok det første jeg prøvede og gør det regelmæssigt:

Jeg skriver "fint" i notepad men stadig ingen komma punktum eller tal og stadig med capslock på for at skrive med små bogstaver______Det skal lige understreges at problemet opstod fra den ene dag til den anden uden ændringer på maskinen:
Mvh
Laurenzio

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 21-09-02 23:53

har du en der hedder avancerede tasteindstillinger??

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 21-09-02 23:59

hmmm, det må jo være et eller andet du har fået trykket på, på dit tastatur.....vildt underligt, nu får jeg ikke sovet i nat.øvøv

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 22-09-02 00:02

Melander> hmmm nææ ikke mig bekendt: Jeg har prøvet at være rundt i div: indstillinger uden at finde noget relevant: Rigtigt surt show

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 22-09-02 00:06

jamen, hvis du ikke har ændret noget på maskinen, og den bare skifter indstillinger af sig selv, så har du et problem der er meget større, så tror jeg nemlig der er tale om gremlings, og der er ikke godt, de er nemlig svære at fange.

ajjj sjov til side, ved du hvor meget me og xp ligner hinanden, så vil jeg nemlig prøve at suse rundt på min egen og se, hvad der kan ændres, så den gør som din.

mvh. Melander

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 22-09-02 00:14

Tak for det Melander: Jeg kender ikke meget til XP men tror nok at der er en pæn stor forskel både i muligheder men også stabilitet

Jeg spekulere selv så jeg får grå hår i hovedet; ikke engang outlook kan jeg få op at køre da min adgangskode indeholder tal

Jeg har ikke rodet med noget i feks bios det har jeg slet ikke forstand på :)
Mvh
Laurenzio

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 22-09-02 00:21

der er en måde du kan nulstille din pc på, men den er lidt brutal, du sagde du havde prøvet at formatere, og det ikke hjalp.
Så kan du formatere igen, når den er helt tom, og klar til at blive installeret igen, pille du toppen af kabinettet, og på dit bundkort sidder er et batteri, et rundt et, tag det ud og vent ca. 30 sek. sæt det i igen, og installere igen. nu er dit problem løst, for alt i din pc er nulstillet, selv bios´en.

jeg har selv gjort det et par gange, nu min var helt fucked up, og underligt nok, køre den bedre efter jeg gjorde det.

mvh. Melander

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 22-09-02 00:30

Ikke for at være på tværs hele tiden men nu er min jo en bærbar ville det have samme effekt at pille batteriet ud her efter en formatering?

Jeg læste herinde forleden (som kommentar til et spørgsmål) èn som nævner en mulighed så mskinen skulle blive citat "ren som en barnerøv" men jeg husker selvfølgelig hverken spørgsmål eller kategorina leder stadig ; )

For jeg må jo sige at min også er helt fucked up
mvh
laurenzio

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 22-09-02 00:34

det vil det, pil du bare batteriet ud når du har formateret, så er den nulstillet, og undskyld, men jeg sad og gentænkte min pc da jeg forklarede, men det er det samme med en blærbar:)

prøv det hilsen Melander

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 22-09-02 00:36

og den bliver ren som en barner..
Den aner faktisk ikke engang at den er til.:)

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 22-09-02 00:43

Jamen det må jo prøves så men det bliver ikke før i morgen jeg er helt firekantet i øjnene af at kigge på den skærm en hel dag
Du skal nok få en tilbagemelding
Og vi er enige om (bare for at være sikker) at jeg piller pcèns batteri ud??? Den er jo ikke så ligetil at åbne og kigge ind i indmaden (det tør jeg sgu heller ikke)

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 22-09-02 01:03

Det skal ikke være det opladelige batteri, der sidder et lille, det minder om et forstørret ur batteri, det er det du skal tage ud, og bare rolig der sker ikke noget ved det:)
men man er lidt nervøs første gang man gør det, men rolig nu, det skal nok virke.

vi snakkes i morgen, sov godt.

hygge Melander

Kommentar
Fra : lsf

Dato : 22-09-02 02:14

så prøv at smide en systemdisk og se om den laver de fejl du taler om
for hvis den gør det er det enten bios eller tasteturet ,
hvis det er bios så gør du det melander skriver
og jeg ville nu også prøve at sætte et extern tastetur på og så starte op med system disk

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 22-09-02 08:56

Tja så er problemet bare det, at man risikerer at miste sin BIOS og så får man aldrig den maskine op at køre igen, men den der intet vover intet vinder

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 22-09-02 08:58

Næh inden du fjerner batteriet skal, de rtages en backup af din BIOS, det kan du f.eks. gøre med Norton.
Fjern derefter batteriet og vil den da slet ikke køre overskriver du bare med den backup, som du gemte på disketten.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 22-09-02 08:59

Glemte en væsentlig ting, som er nødvendig for at hjælpe dig :

model, fabrikat og modelnummer

Hvad har du selv forsøgt ?
Har du været forbi producentens hjemmeside og fundet noget som måske kunne hjælpe delvist på vej ?

Kommentar
Fra : stanley

Dato : 22-09-02 09:41

Kører den fint i fejlsikret tilstand, det bør du prøve først!

Kommentar
Fra : lsf

Dato : 22-09-02 10:56

EDB = Endeløse Dødsyge Besværligheder

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 200 point
Dato : 22-09-02 13:14

Hej Laurenzio,

jeg har kukkeluret lidt på din bærbare Amilo M-6500 fra Fujitsu-Siemens... og ku' se den har USB understøttelse, nu ved jeg så ikke om du evt. har mulighed for at afprøve et USB Tastatur på den... eller så sku' det også være muligt med et alm. PS/2 keyboard... som de andre foreslår... (Right Hand Side foto... http://www.fujitsu-siemens.co.uk/rl/servicesupport/techsupport/Lifebook/Amilo/Images/AmiloRHS.jpg)... spec Amilo M Series... -->
http://www.fujitsu-siemens.co.uk/rl/servicesupport/techsupport/Lifebook/Amilo/Amilo_M.htm
det ser eller ud til at være en ret fed bærbar med noget gods i...

men ellers har du downloadet og installeret "AMILO M TouchPadDriver Synaptics til WinME version 5.4.10.0" fra den 28.02.2002?
http://www.fsc-pc.de/support/drvupload.asp?DRV=23730&LG=DA&Info=Download
som sku' være den nyeste driver til dit Tastatur og mus på den bærbare...

det ka' også være at der er kommet lidt skidt ned i tastaturet... det forklare dog ikke det underlige med at IE flipper ud og leger elevator på siderne...

problemet med et tastatur på en bærbar, er at den er ikke lige så nem at skille af og rengøre som et tastatur til en stationær pc... jeg har selv haft et par tastaturer jeg har måtte rengøre indimellem pga. nogle af tasterne ikke funker pga. skidt i tastaturet...

andre ting (driver bios opdateringer mv.) gå ind på denne side... -->
http://www.fsc-pc.de/support/softwareassist_e.asp
tryk så på "Products"... derefter på "AMILO (Notebook)"... --> "Amilo-M" --> "Amilo M-6500" --> her ka' du så vælge Audio, BIOS, Keyboards/Mouse, Modem, Motherboard og Video... hvis du kun ska' ha' dem der hører til WinME ka' du klikke på feltet "WinME"...

nu har jeg ikke selv en Amilo M-6500 eller Synaptics Touchpad... -->
http://www.synaptics.com/products/touchpad.cfm
men har du evt. ved et uheld rørt ved musen/touchpad'en når du har været inde på en side og surfe?
jeg tænker bl.a. på den feature der hedder "PalmCheck"... -->
http://www.synaptics.com/products/touchpad_features.cfm
hvor det sku' være muligt at konfigurere touchpad'en... så den skelner mellem måden at berøre den på...

men er som sagt kun et gæt... idet du jo har formateret og geninstalleret det hele, og stadigvæk fik den fejl...

men ellers er der også her en "Troubleshooting Guide til Touchpad"... -->
http://www.synaptics.com/support/troubleshooting.cfm
der under "Abnormal Synaptics TouchPad behavior" pkt. 4.3 har følgende stående...
.." My cursor is behaving in an erratic manner --> The TouchPad driver may be corrupted. --> Download the latest TouchPad driver for your operating system (OS) from the Drivers page. "...

jeg ved ikke om de officielle drivers fra Synaptics, måske også ka' hjælpe på problemet...
http://www.synaptics.com/support/downloads.cfm
eller om det er den samme version de har liggende hos Fujitsu-Siemens...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 23-09-02 10:52

Hej venner
Undskyld den langsomme svartid jeg var "nede" hele gårsdagen
Jeg tror at jeg er kommet problemet lidt nærmere
Det lykkedes mig igår (for et par timer) at få den tilbage i normal stand ved at prøve at åbne den (der sidder to modhager under tastaturet som hindre mig i at åbne den helt)
lidt rensen og lidt pusten og den var oppe at køre men somsagt kun for et par timer_
dog er min browser blevet bedre
Min teori er at noget er brændt af eller bliver for varm:::::::er det helt hen i vejret?
I så fald skal den jo leveres ind på værksted _ så hermed et tillægs spørgsmål så jeg kan lukke dette _ den er købt i Maj måndede sidste år (altså for seksten månede siden) er der nogen som helst garanti på dyret endnu?
Tak for alle svarene:
Mvh
Laurenzio

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 23-09-02 11:00

Hej Laurenzio,

har du prøvet med driverne til touchpad'en?

ang. garantien, så sku' der umiddelbart være 3 års funktionsgaranti, men har du ikke fået et garantibevis med hvor det står på?

og evt. hvor lang tid den gælder?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 09-10-02 11:15

Hej
Kort: problemet er ikke blevet løst. Har fået et ekstern tastatur, men browseren har det stadig sjovt...så min tidligere teori er vel ikke helt ved siden af.? Den må leveres ind til rep. Hvordan skal jeg nu lukke spørgsmålet på fair vis?
Dele points mellem Melander, zonker og strarup?
Mvh
Laurenzio

Kommentar
Fra : plextor

Dato : 09-11-02 17:01

1. Er det Win ME som hele tiden har været på maskinen (også da den kørte uden probs)?

2. Da du formaterede maskinen, kontrollerede du den så, lige da der var "ren windows" i den?
Altså før du installerede andre programmer?

3. Har du ændret i opsætning (i bios eller ny hardware i maskinen) ?

Det KAN være software konflikt.
Det kan være håbløst at finde ud af det, især fordi 2 maskiner aldrig reagerer på helt samme måde sammen med samme software.
Derfor skal du prøve om den virker når der kun er Win i den.
For hver ny(t) driver og software du installerer så kontroller om den kører fejlfri.

Jepper det er et slavearbejde, men har du ikke prøvet det så gør det.

Jeg har eks. været ude for at ved aktivering af DMA, så hænger maskinen er langsom (i stedet for at kører hurtigere som den skal).

Hilsen Karsten

Kommentar
Fra : elo2002

Dato : 22-11-02 21:09

Kan han ikke bare installere Windows 2000, eller XP på sin bærbar Amilo ?, Windows Me har som bekendt den støste antal programfejl nogensinde , og Browerseren i Me
er hellere ikke for god, ok jeg ved godt at problemet nok ikke ligger her men det er da forsøget værd!

Hvad med at se om der er nogle Keyboard instilinger i Bios ?

Prøv med Load default Bios-setting i bios, det kunne jo være at det hjalp !

Godkendelse af svar
Fra : laurenzio

Dato : 04-03-03 01:17

Tak for svaret strarup.
         Den røg en tur påværksted istedet, kunne ikke gøre mere. Fik et nyt keyboard.....og se, hvor fint det går

Mvh
Laurenzio