/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
problemmer med min printer
Fra : Harbo21
Vist : 1158 gange
50 point
Dato : 21-09-02 20:18

Hejsa..
Hvorfor kan jeg ikke printe med min printer, det er en.. Canon BJC 5100...
Og jeg har driveren til den, og det er windows xp jeg har...
Håber i kan hjælpe mig

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 21-09-02 20:56

Hej Harbo21

Hvordan reagerer printeren, når du forsøger at printe?
Er problemet opstået samtidig med, at du fik WinXP - eller er det først opstået senere?

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Harbo21

Dato : 21-09-02 21:00

det virkede fint da jeg havede windows 98, men den kan ikke kører med xp

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 21-09-02 21:37

Hej igen Harbo21

Umiddelbart ser det slet ikke ud til at være muligt at få din printer til at køre under WinXP.
Du kan læse om problemet her:
http://www.fixyourownprinter.com/printer/3/2997.html
Så alt tyder på, at du må ud og investere i en nyere printer.
Men vent nu lige lidt! Måske dukker der et geni op, som ikke desto mindre kan tackle problemet.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 21-09-02 23:30

NB! Skulle det blive nødvendigt at købe en ny printer, så kan du få en virkelig god blækfarveprinter til under en tudse; nemlig HP Descjet 920c series.
Den laver nogle virkelig flotte print i et rimeligt kvikt tempo - og som prikken over i´et arbejder den så godt som lydløst.

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 50 point
Dato : 21-09-02 23:32

Hej Harbo21
Du skal bare instalerer den driver der bruges til windows 2000,den kan køre med xp
gå ind på denne side http://www.canon.co.uk/
når du kommer ind på siden trykker du over til venstre der hvor der står download software,så klikker du der hvor der står bubblejet drivers,og så finder du din printer bjc-5100,og så downloader du den version der hedder 2000.
OBS
inden du begynder at instalerer den nye driver skal du være sikker på at alle rester fra den gamle er fjernet
Så skulle det lykkes for dig at få din printer til at kører under xp
MVH og held og lykke med det
Brian

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 22-09-02 02:17

Hej Brian

Øh... ikke for at komme efter dig, men på den side, jeg linker til, får dit løsningsforslag flg. ord med på vejen:

"I contacted Canon and was told by their tech to try 2000 driver as well
but it didn´t do the trick either."

Derfor kan du da godt prøve, Harbo21 - men hav nu ikke for store forventninger.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 22-09-02 08:51

Spørgsmålet er nu hvad han skal vælge ?

Kommentar
Fra : briani

Dato : 22-09-02 10:59

Hej Rellon
her er hvad jeg fandt
Installing the Canon BJC-5000 and BJC-5100 driver under Windows XP

1: Download the Windows 2000 driver from a Canon website

2: Unplug the printer from the computer ç= this seems to be the key

3: Uninstall any BJC-5000/5100 driver you may have installed

4: Install the Canon BJC-5000/5100 driver

This tip / suggestion was found on comp.periphs.printers newsgroup.
http://www.magma.ca/~grethi/Canon_Drivers/KB/thehits/kb22004.htm

Så Harbo der sker vel intet ved at prøve,da det viser sig mange gange at en 2000 driver kan bruges til xp
MVH Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 22-09-02 12:38

Tillæg
Hvis overstående ikke kommer til at virke
så prøv disse to forslag
http://www.bunchoffun.com/html/canon_bjc-5000_driver_instucti.html
MVH Brian

Kommentar
Fra : mblm

Dato : 22-09-02 12:55

Lige en kommentar

Min bror har haft samme problem med samme printer - og den kører fint under Windows XP. Derfor tror jeg der er god sandsynlighed for at brianis forslag vil virke.

o/- mblm

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 22-09-02 15:23

Hej Harbo,

tja... jeg ved ikke om den her driver vil funke... men den siges at være til Win XP og sku' funke fint ifølge uploaderen... -->
http://www2.driverguide.com/uploads/uploads14/22266.html

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : briani

Dato : 22-09-02 15:37

Hej Strarup
Den driver du henviser til er den samme som jeg henviser til i mit formodet svar
driveren til windows 2000
http://www.canon.co.uk/
MVH og forsat god søndag

Kommentar
Fra : Harbo21

Dato : 22-09-02 15:39

Skal jeg bruge den driver jeg har til den og så lægge den fil ind over den????

Kommentar
Fra : briani

Dato : 22-09-02 15:45

Hej harbo
Nej du skal ikke bruge den driver du har,du skal downloade den driver der bruges til windows 2000 og så bruge den
men inden du instalerer den skal du sørge for at alle rester fra den gamle driver du har er afinstaleret
Brian

Godkendelse af svar
Fra : Harbo21

Dato : 22-09-02 16:32

nu virker det...
10000000 tak for hjælpen

Kommentar
Fra : briani

Dato : 22-09-02 16:35

Hej Harbo21
Dejlig at hører du har fået din printer til at virke
MVH Brian

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 22-09-02 16:38

Hej Briani,

det var jeg ikke lige klar over... beklager... men det er jeg nu hvor jeg gik ind og kiggede efter...

men det var ikke med vilje... jeg var inde forbi denne side "Windows® XP Printer Compatibility Chart and Frequently Asked Questions"... -->
http://consumer.usa.canon.com/techsupport/faq/xp_printer.html

og kukkelurede efter hva' Win2000 driveren hed... og her hed den BJC-5000W2K.EXE, netop for at undgå at det bare var et link til en Win2000 driver... -->
http://12.129.248.84/techsupport.php?p=bjc5100&q=download
http://12.129.248.84/techsupport/downloads/bjc/bjc5000/BJC-5000W2K.EXE

men nu hvor jeg er blevet gjort opmærksom på det, og har fundet driverne på... -->
http://www.canon.co.uk/
ka' jeg godt se at den hedder "b062_usx.exe"... -->
http://www.canon-europa.com/cgi-bin/CEDD/view-driver.cgi?filename=b062_usx.exe

som var det samme som den hed hos driverguide.com.... -->
http://www2.driverguide.com/uploads/uploads14/22266.html
http://www2.driverguide.com/cgi/download.cgi?uploads14/22266/b062_usx.exe

jeg beklager endnu engang denne fejltagelse... men det viser jo så også bare at dit svar er korrekt og at en Win2000 driver funker i WinXP...

også en fortsat go' søndag til dig...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Boesan

Dato : 26-09-02 14:12

Jeg har følgende problem med min printer HP Deskjet 695C.

Den vil ikke printe i farver.
Printeren er rengjort med HP cleaning kit
Der er monteret nye patroner
Alle veje via værktøjskassen er prøvet
Alle test viser at alt fungerer som det skal.

Mem men Printeren vil stadigvæk kun arbejde i sort hvid.

Kommentar
Fra : Boesan

Dato : 26-09-02 14:13

Jeg har følgende problem med min printer HP Deskjet 695C.

Den vil ikke printe i farver.
Printeren er rengjort med HP cleaning kit
Der er monteret nye patroner
Alle veje via værktøjskassen er prøvet
Alle test viser at alt fungerer som det skal.

Mem men Printeren vil stadigvæk kun arbejde i sort hvid.

Kommentar
Fra : Boesan

Dato : 26-09-02 14:13

Jeg har følgende problem med min printer HP Deskjet 695C.

Den vil ikke printe i farver.
Printeren er rengjort med HP cleaning kit
Der er monteret nye patroner
Alle veje via værktøjskassen er prøvet
Alle test viser at alt fungerer som det skal.

Mem men Printeren vil stadigvæk kun arbejde i sort hvid.

Kommentar
Fra : Boesan

Dato : 26-09-02 14:13

Jeg har følgende problem med min printer HP Deskjet 695C.

Den vil ikke printe i farver.
Printeren er rengjort med HP cleaning kit
Der er monteret nye patroner
Alle veje via værktøjskassen er prøvet
Alle test viser at alt fungerer som det skal.

Mem men Printeren vil stadigvæk kun arbejde i sort hvid.

Kommentar
Fra : Boesan

Dato : 26-09-02 14:13

Jeg har følgende problem med min printer HP Deskjet 695C.

Den vil ikke printe i farver.
Printeren er rengjort med HP cleaning kit
Der er monteret nye patroner
Alle veje via værktøjskassen er prøvet
Alle test viser at alt fungerer som det skal.

Mem men Printeren vil stadigvæk kun arbejde i sort hvid.