/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Hvorfor kan jeg ikk spille gamle spiL?
Fra : W3rzax
Vist : 441 gange
200 point
Dato : 03-05-05 18:05

Hvorfor kan jeg ikk spille gamle spil? Som f.eks. duke3d og Lion King? Den vil slet ikk spille nogle af disse spiL? HJÆLP!!!!!!!!

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 03-05-05 18:16

Du skal prøve at finde den fil, der åbner programmet (.exe). Den højreklikker du på og går ind i Egenskaber. Derinde finder du fanen Kombatibilitet og der kan du vælge i hvilken kombatibilitetstilstand spillene skal køres i... F.eks. win. 95, hvis det passer med den tid, spillet udkom i....

God fornøjelse!

Vaxen

Kommentar
Fra : W3rzax

Dato : 03-05-05 18:55

Det virker stadig ikke.... Kan d være noget med at jeg køre windows xP?

Kommentar
Fra : sipelip

Dato : 03-05-05 19:56

kender godt problemet, men har ikke nogen løsning, så jeg følger lige med.

Kommentar
Fra : W3rzax

Dato : 03-05-05 19:59

D et helt okaY håber at der er nogen som kan svare på problemet for det er rimelig træls!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-05-05 20:28

spillene er dosbaserede! XP har kun en slags nød DOS! Du skal bruge en dos memorykontroller for at køre spillene og det kan du desværre ikke med winxp! En mulighed er at have dos på en anden partiton og så køre dem der!

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 03-05-05 21:41

Hvis du højreklikker på ikonet hvormed du starter spillet, kommer den velkendte boks frem. Klik på egenskaber>kompatibilitet, her er der et afkrydsningsfelt, hvor man kan vælge at afvikle spillet forskellige tilstande:
Windows 95,Windows 98/ME og windowa 2000.Måske værd at prøve.

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 03-05-05 22:34

Vil lige indskyde at du også skal sætte til at køre 256 farver (kender godt dit problem, har selv lavet en hardisk med gode "gamle" DOS 6.22)

Kommentar
Fra : spocket

Dato : 04-05-05 07:17

Jeg tror eneste sikre mulighed er at lave en partition eller Harddisk med DOS. Desværre...

Kommentar
Fra : W3rzax

Dato : 04-05-05 12:55

Det er da noget FUCK.... Hmm dr er ikk et program som kan køre de spiL?

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 04-05-05 15:42

jo jeg ved ikke hvor du akan få det men der er et program der hedder "DOS doctor".
det kan køre alle DOS baserede filer fra før 1999.
hilsen Chrazqx

Kommentar
Fra : W3rzax

Dato : 04-05-05 15:47

R du sikker på d hedder DOS doctor? Jeg kan finde noget der hedder Norton Disk doctor...
Men r d deT?

Kommentar
Fra : W3rzax

Dato : 07-05-05 12:36

HeY hr selv fundet det program man skal bruge. Programmet hedder VMware Workstation

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-05-05 12:52

Glimrende program! Laver en virtuel dos partion så man kan køre spillet!

Kommentar
Fra : W3rzax

Dato : 07-05-05 12:58

Ja, d siges...
Men jeg kan ikk finde ud af at installere windows 98 ind i programmeT! Kan du hjælpe?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-05-05 13:07

Så bare en anmeldelse af programmet!! Jeg vil gå ud fra du skal oprette et virtuelt drev/partition og så installere win98 der?

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 12-05-05 16:43

behøver du at bruge windows? i norton com. kan du da bare gå ind og spille.
hilsen Chrazqx