/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Tur til Prag
Fra : thea
Vist : 680 gange
25 point
Dato : 21-09-02 16:58

Hej allesammen.
Vi er en klasse på ca.18 personer som skal til Prag til næste år (April ) jeg vil høre om der er nogen der har været der ned og evt. har nogen gode forbindelser der ned til. vi skal med bus der ned og det må max. blive 1800 kr. pr. person ( ikke med lomme penge) håber at der er nogen der kan hjælpe.
mvh Thea

Kommentar
Fra : thea

Dato : 21-09-02 17:02

studietur

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 22-09-02 07:05

Hej thea

Vi har rejst med sunny tours et par gange til Prag og der har været busser med studieture med også,og da de er meget billige for "alm." menesker at rejse med er jeg da sikker på de sikkert har et godt tilbud til en grupperejse som jeres.
Så prøv at kontakt dem, vi var udmærket tilfreds med at rejse med dem, hotellet var også udmærket.

http://www.sunnytours.dk/

God fornøjelse

Med venlig hilsen
Bantam

Accepteret svar
Fra : mblm

Modtaget 25 point
Dato : 22-09-02 12:36

Hej thea

Som bantam har jeg også meget gode erfaringer med Sunny Tours.

Deres busser er elendige, men prisen retfærdiggør det hele. Hvis I bestiller rejsen til Prag gennem Sunny Tours kommer I til at køre med EuroPas (der er vidst slået sammen nu!) og vælger i den lidt dyrere (200,- pr. næse) hotelkategori vil jeg anbefale Jer at bede om at komme til at bo på Botel Albatros.

Som navnet antyder er der tale om et skib der er ombygget til hotel. Det ligger 10 min. gang fra rådhuspladsen og er meget hyggeligt. Om aftenen kan man sidde oppe på skibets dæk i cafeen og se langs floden overtil Prags borg og andre seværdigheder. Der går også sporvogne og busser 2 min gang fra botellet, hvor man kan komme ind til centrum, ud til zoologisk have (fed oplevelse!) til verdensudstillingsparken med en fontæne der springer i takt til vidunderlig musik og selvfølgelig til Prags borg og Vysehrad, der er en anden borg syd for byen. Som mange af de andre østeuropæiske storbyer er de fleste interessante ting lokaliseret tæt på centrum. Men i Prag er der ikke så mange serværdigheder i form af museer - i Prag er det mere en oplevelse af bygningernes arkitektur og den specielle stemning i byen.

Maden og drikkevarerne er stadig billige - hvis I undgår ambassedekvarteret - og Prag er verdensberømt for sine gode ølmærker. Endvidere SKAL man smage det hjemmebryggede øl som kan fås i specielle "ølkældre" rundt i centrum af byen.

Prag er en fed by - desværre har den jo netop været oversvømmet, så spørgsmålet er hvor store skader der er sket. Personligt har jeg været i Prag et par gange - og jeg skal helt sikkert forbi igen. Der er et eller andet ved den by som gør man får lyst til at komme igen hvert femte år eller sådan!!!

o/- mblm