/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows XP starter ikke.
Fra : jesperspost
Vist : 252 gange
50 point
Dato : 03-05-05 09:24

Windows XP starter ikke. Efter lige at have installeret Spy Sweeper og Norton Ghost 9, bliver jeg af Norton Ghost 9 bedt om at genstarte. Ved gentstart kan jeg ikke nå længere end til det sorte Windows XP Pro billede, her står den og snurrer uden at komme videre. Jeg har inden ovenstående installation kørt en virus søgning, hvor min antivirus Avast ikke fandt noget, så en virus kan nok udelukkes. Jeg har også kørt en Spysearch for nylig, så det kan forhåbentlig også udelukkes. Hvem har en idé til, hvordan jeg kommer videre?

Kommentar
Fra : birger100

Dato : 03-05-05 09:34

Prøv at starte i fejlsikker tilstand og derefter gendanne systemet som det var før du installerede Norton og spy sweeper. Det kan sikkert løse problemet. Det kan evt også være nok at afinstallerer de 2 programmer når du starter i fejlsikret tilstand.
mvh
Birger

Kommentar
Fra : jesperspost

Dato : 03-05-05 10:00

Jeg kan ikke starte i fejlsikret tilstand.

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 03-05-05 13:27

Hej Jesperpost

Jeg har kun en tidligere version af Ghost, men den skal vist nok i 9.0 have en del tid i opstarten, fordi du nu kan køre med løbende Ghost af din harddisk over på disk 2. Hvis du derfor har svaret ja til at den skal gøre således, kan det godt tage op til 20-50 min. afhængig af hvor mange date du har på din disk førend XP kan startes fuldt op.

Så derfor prøv evt. at lade XP stå i opstartsbilledet og lave en kop kaffe i mellemtiden + læs Metro Express/Urban, og hvis den så stadig intet gør, så start XP via din CD-ROM med XP på, og lave en rep. af XP.

Lars

Kommentar
Fra : jesperspost

Dato : 03-05-05 16:48

Kære Birger og Lars
Tak for jeres hurtige udrykning. Jeg har nok selv været for hurtig, men tog en rask beslutning, da jeg lige havde lavet en frisk back up og formaterede harddisken. Jeg skulle nok lige have læst dit råd først, Lars. Jeg lod den stå og koge en 1/2 times tid, og det har måske ikke været nok. Jeg tror nok, jeg lige havde glemt, hvor lang tid det tager at geninstallere alle de programmer, jeg har fået samlet sammen, jeg ved godt, hvad jeg skal lave i fritiden de næste par dage.....
P.S.: Jeg forsøgte mig først med en reparation, men det ville den ikke være med til.
Endnu engang tusind tak for jers hjælp!
Mange gode computerhilsner
Jesper