/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Messenger+IPTelefon
Fra : newface
Vist : 633 gange
500 point
Dato : 03-05-05 07:16

Efter at have brugt messenger samtale i flere år.er der problemer med lyden,(ikke billede).Den eneste forandring hos os er at vi har fået IP Telefon hos CyberCity.Har andre nogen fiduser til hvad der kan gøres??
Vi kører XP uden SP2,men med alle sikkerhedsopdateringer,har ikke brug for brugerflade til Bluetooth o.s.v.Ved konfigurering i messenger-funktioner-lyd og billede,er der fint udslag på både webcam og mic,men forbindelsen står længe med "opretter forbindelse",men afbryder så.
Har andre lign oplevelser
Mvh

Accepteret svar
Fra : joniaya

Modtaget 510 point
Dato : 03-05-05 08:58

Det er ikke jeres IP-telefon der er problemet, det er jeres router der sidder mellem pc og telefonstik i væggen.

Det er et typisk tegn på at at portene 6901& 6891-6900 - eller blot en eller 2 af dem er blokerede.

Der er tale om 6891 - > 6901 - altså 10 styk.

Hvis I er i besiddelse af en teknisk håndbog til jeres router, så burde det måske være muligt for jer at finde en med teknisk viden nok ti l at kunne åbne disse porte. Jeg er ihvertfald 100% sikker på at det er deri problemet det ligger, siden I skriver I ikke har SP2 installeret.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-05-05 09:03

hvad er jeres opkoblingshastighed ???????? CC´s hastigheder har nemlig også indflydelse på at bruge ip-telefoni - så i skal bruge en rimelig hastighed for at få udbytte af det !!! Det er præcis lige det de glemmer at fortælle - desværre.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 03-05-05 13:13

Jeg kan ikke hjælpe dig men vil lige ud med noget galde.
CC holder bare slet ikke. Min kæreste har haft SÅKALDT fri tlf. nu i 2 mdr.
Det har ALDRIG virket. Og de lover gang på gang at de vil lave de, og fejlmelde den osv.

Thank you lord, fordi jeg valgte TDC.

Hun har ikke haft andet end problemer med CC.

Kommentar
Fra : newface

Dato : 03-05-05 13:14

joniaya Det lyder særdeles sandsynligt,vender tilbage,kontakter lige CC

miritdk--?????Goda mand økse

Kommentar
Fra : newface

Dato : 03-05-05 13:17

Sygate---Ærgeligt når det går på den måde,men tlf forbindelsen virker upåklageligt

Godkendelse af svar
Fra : newface

Dato : 03-05-05 15:38

Du havde helt ret,blev guidet til en nem løsning.TAK

Kommentar
Fra : joniaya

Dato : 04-05-05 08:54

my pleasure :)