/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
bedste bil til 200.000
Fra : gert_k
Vist : 1934 gange
125 point
Dato : 02-05-05 21:59

simpelt, hvad er den bedste bil til under 200k skal være st.car eller mpv, gerne brugt, helst diesel....max 5 år gammel

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 02-05-05 22:44

Jeg er Lagerekspedient og vil sige at du skull etage at købe en Europæisk da de er billigst i reservedele samt at de har en længer pladedels holbarhed.
Jeg ville nok sige Opel Merivan Eller Safira. WV kan ikke huske navnet så har Peguet også deres 07 serie

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 03-05-05 00:18

Jeg ville vælge en Citroen C5. En meget dejlig bil med masser af plads. Kører som en drøm.
Man kan godt få en disel til under 200k.

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 03-05-05 00:42

Der er en stor ulempe ved Citroen det er deres hydrolig/gas der er så mange rør der kører rundt under vognen at man tror det er løgen, det er ikke sådan at man barer lige gør det selv selv som på de andrer

Kommentar
Fra : joniaya

Dato : 03-05-05 08:55

Skoda Octavia Ambiente. Aldrig har jeg gjort så god en investering. :)

1,9 TDI..

Kommentar
Fra : gert_k

Dato : 03-05-05 10:15

jeg hælder også mest til en vw eller skoda (som jo er det samme) :) da jeg ved flere lejligheder har hørt at vw's diesel motorer er de bedste.....? Hvordan er Opels diesel, kigger også lidt på en vektra diesel nemlig

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 03-05-05 10:22

Opel har nogle dejlige Dissel motors. Der er det ved Skoda at det er et billig karros da det er vw´s motor der sider i Skoda, så ud af de to VW

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 04-05-05 08:11

Hmm.. der er vist ikk en bil der er den bedste, da det er et spørgsmål om smag og behag. Nogle kan lide toyota'er andre kan lide VW. Vil du have mærkevare eller vil du bare have en fiat st.car der går langt på literen eller en Volvo V70 som kun går 13-14 km på en liter diesel..

Men evt kig da også på Peugeot 406 st.car hdi, de kør godt.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 04-05-05 08:22

Som udgangspunkt har du valgt en "god filosofi" ved at have fokus på en dieselbil. Når dette så er sagt er det stort set kun et spørgsmål om "nogen kan lide moderen og andre kan lide datteren"!
Der vil altid være en eller nogle få som har haft negative oplevelser med et bestemt mærke og bestemt model. Ligeledes vil der også være nogle (og heldigvis LANGT de fleste af os) som har overvejende positive erfaringer med selvsamme mærke og model.

Men jeg vil også påpege at UANSET hvilken mærke og model du vælger så vælg MED HJERTET!

Jeg selv har nu kørt i Citroën Berlingo HDI fra 2002 og 105000 km uden de store (eller mindre) problemmer. Den kan pt fås i en HDI udgave med AC samt andet ekstraudstyr for 214.000,-. Så her får du en spritny bil for 15000 mere end dit budget.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : gert_k

Dato : 04-05-05 13:06

den må gerne holde i mange år/km og have noget at rykke med, helst tysker, selvom jeg har kigget lidt på østbiler (længere væk een skoda :)) som sagt tror jeg ikke jeg vil have citroen igen, men den er dog med i overvejelserne

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 05-05-05 03:25

zita30
enten elsker man (som jeg) citroens hydropneumatiske affjedring, der gør køretøjet til en flyder, og så finder man sig i omkostningerne, eller også kan man ikke rigtig få øje på fordelene. Dog vil jeg lige nævne, at væske ikke knækker af metaltræthed sådan som normale fjedre. Hvis væsken skiftes efter forskrifterne og vognen undervognsbehandles jævnligt, holder rørene ganske længe.

Kommentar
Fra : gert_k

Dato : 05-05-05 11:01

jeg har som sagt en C5'er nu, og den er hele tiden på værksted, og der er utroligt mange mislyde osv. så det er ikke pga. hydrolikken jeg ikke kigger så meget på Citroen....

Kommentar
Fra : cfs123

Dato : 06-05-05 11:24

Skoda Octavia Combi tdi 110hk 20 km/l spækket med udstyr

Kommentar
Fra : cfs123

Dato : 06-05-05 11:26

skoda karrosse fejler ikke noget

Kommentar
Fra : gert_k

Dato : 06-05-05 22:32

Tror også valget er mellem Vectra, Octavia og V70 nu.......

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 07-05-05 14:25

gert_k skal det absolut være max 5 år gammel?

For kan lige se på bilbasen, man får ikke meget V70 for 200.000 kr., man skal op i 240.000 kr. og så er det en 99'. Men så får man også masser af køreglæde.

Hvis man er fornuftig vælger man Octavia'en, har dog kun prøvet den gamle model, som jeg synes larmer en del inde i kabinen, i forhold til fx. pug 406 (begge diesel). Men så tror jeg også gensalgsprisen holder sig godt.

"den må gerne holde i mange år/km og have noget at rykke med", jeg vil mene V70 med 140 diesel hk vil rykke, men det kommer jo an på hvad man er vant til. Jeg kører i dagligdagen en VW Lupo 1,2 tdi 3l og en Volvo 740 st.car 2,3 turbo, hvis ikke det var fordi vi kørte så mange kilometer, 45.000 km om året, så ville vi også have en nyere volvo, men den er for dyr, specielt nu når de snakker om prisen skal stige igen på brændsstof.

Vi har kørt volvo de sidste 15 år. og de holder bare, vi har sidste år solgt en volvo der havde kørt 500.000 km. og den kørte stadig fint, så vil tro volvo diesel også fint kan holde mange år. Men prøv nogle forskellige biler.

Kommentar
Fra : gert_k

Dato : 07-05-05 15:25
Accepteret svar
Fra : martinussen

Modtaget 125 point
Dato : 07-05-05 15:39

ja, men hvis vi skal diskutere det, så er den fra 2 mdr. 2000, og vi er i 5 mdr. 2005, så bilen må vel være 5 år og 3 mdr. , og for det andet har den kørt meget kilometer, men det burde den godt kunne holde til. Og så koster den kr. 198.800 +
Levering: kr. 3.200 = 202.000 kr. Så den går ikke engang med under 200k, self kan man handle. hehe.. ;) Fortsat god weekend.!

Kommentar
Fra : gert_k

Dato : 07-05-05 23:27

...hehe :p jaja! tuche :) men nej den må godt være 6 år og koste 210k det er ikke så stramt igen men hvad siger du en 7 år gammel der har kørt 200kkm eller en 4 år gammel der har kørt 350kkm? (2,5 tdi)

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 08-05-05 00:05

Hmm.. Gert_k, det kommer vist an på hvor mange kilometer du kører om året? for hvis du kører rigtigt mange, så vil jeg mener du skal tage den med 200kkm, men ellers den anden, men det er både og.

Ellers kan du jo kigge på mobile.de, der kører jo betydelig flere i vores nabolande.

Ex.
http://www.mobile.de/SIDtBixp8hHOpcxObDHT82u8g-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11Iindex_cgiJ1115505653A1Iindex_cgiD1100CCarX-t-vctpLtt~BmPA1A1B20B35%81k-t-vCaMkMoPRSeSmVb_X_Y_x_ycoetmirdsO~BSRA6A3E25100Cv70I100000000CPKWCV70HinPublicA2A0A0A0ADA2F150000D1999A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&top=15&id=11111111164430010&
Pris i dk.kr. 57.000 kr.
Afgift d.kr. ca. 150.000 kr. (kilde bilpriser.dk - dog andre faktaer end lige den bil ovenover)
Samlet pris 207.000 kr. så skal du dog selv hente i tyskland og køre til syn.
(Tallene er udregnet i hovedet)

Lige hvad jeg ellers ville kigge på af biler i den klasse (pris + diesel + st.car):
http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=532945&page=4
http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=579005&page=1
http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=610218&page=1 (Mercedes C220 cdi)

På tallene ser det ud til at mercedes slår volvo'en på hk. og km. på literen, og i indkøb, men det er jo svært og vurdere. Jeg synes personligt volvo er kønnest, men det er jo igen smag og behag..

Må din "nye" bil gerne være taxa ? eller må den ikke være?
For hvis den ikke må være taxa, så er mercedes jo næsten udelukket.. hehe..

Kommentar
Fra : gert_k

Dato : 08-05-05 00:11

jeg har ikke noget imod den har kørt taxi...... bare føresædet ikke er siddet i smadder ol. mercedes lyder godt, troede slet ikke de kunne være med til den pris :)

Kommentar
Fra : gert_k

Dato : 08-05-05 00:17

passaten er lidt for dyr ik?
Alfaen er flot, men har hørt fra en mekanikker af de hele tide er itu når de er over 3 år
tror du de 16,1 km/l holder med automatgearet??

Jeg er lidt tændt på en mercer nu :)

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 08-05-05 11:07

Mercedes har også svært ved at være med til den pris.. De har ikk mange til den pris. Men har alligevel fundet én:
http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=615526&page=1

Husk du skal købe en cdi, ikk td. Da de er blevet betydelig billigere i grøn ejer afgift, fordi cdi går længere på literen.

Du har ret i passat'en, er lidt dyr, men den bliver også nem og sælge igen, folk vil gerne køre VW tdi, men er der ejerglæder ved VW vs. Volvo og mercedes.

Tilgengæld er jeg ikke vild med mercedes, fordi de allerede i deres 99' modeller er begyndt at ruste en dell dog dækker deres rustgaranti mange år, men alligevel. Man gider da ikke have ens bil på værksted hvert år, bare fordi mercedes ikke kan finde ud af at rustbeskytte en bil. Det er nu også meget sjovt at Mercedes er en af de eneste mærker tilbage på markedet der ikke giver mere garanti end købeloven. Er det virkeligt så ringe de ikke kan give 3 års garanti som andre mærker?

Nu gentager jeg lige spørgsmålet - hvor mange kilometer kører du om året? og hvor mange år regner du med at køre i den?

Jeg tror det er nemmere at sælge en mercedes der har kørt 600.000 km. end en volvo der har kørt det, mercedes har godt ry for deres diesel motorer. Men volvo har nu også altid lavet gode motorere.

Er du til manuel eller automatgear?

Kommentar
Fra : gert_k

Dato : 08-05-05 21:55

30-50kkm om året.......tror den næste skal køres til den "dør" ved ikke hvor mange år det er? jeg har været til manuelt gear indtil nu, men det har mest været pga. brændstoføkonomien

igen hvis jeg ikke bliver glad for den skal den jo sælges om 2-3 år

ja, du har ret i det der med rusten ikke lyder så godt igen, jeg troede ikke de rustede så hurtigt pga. deres mange lag lak/klarlak??

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 09-05-05 11:40

De biler du kigger på, er det også mest økonomisk at købe med manuel, hvis du ellers kan finde det.

Hvis din "nye" bil bliver passet og undervognsbehandlet, burde den kunne holde rigtigt mange år, det er jo kvalitets mærker.

Jeg ville vælge en volvo pga. dens kønne design og deres normal lange levetid, uden rust. Men der går ikke så mange af dem, så vil tro reservedels priserne er lidt dyrere end mercedes.

Jeg ville vælge en mercedes fordi de har et godt ry for at deres dieselmotorer holder til meget mere end 500.000 km., og fordi det kan lade sig gøre at sælge en mercedes med over ½ million kilometer.

Pt. har jeg hørt at mercedes har fjernet deres 30 års rustgaranti, fordi de har fundet ud af det er for dyrt.

Kommentar
Fra : zantos

Dato : 09-05-05 15:18

Vil overveje det med Passatèn. Dyr,dur,holder prisen!!

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 09-05-05 17:33

Passat er også en lækker bil. Men kan han sælge den igen når den runder 400.000 km. ??
Og jeg har ikke hørt om at vw motorer skal holde til de ekstra kilometer, men nu laver de self. gode motorer så det kan vel godt lade sig gøre. Ellers er det jo hellere ikke dyrt at skifte motor i sådan en vogn. Tilgengæld er der ikke meget ejerglæde, i forhold til at køre volvo eller mercedes.

Kommentar
Fra : gert_k

Dato : 11-05-05 08:20

jeg er lidt splittet mellem volvoen og merceren, tror det bliver volvoen alligevel.....har i andre bud til de 200k??

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 11-05-05 09:20

Har du prøvet begge modeller ??

For prøv da begge biler, og se hvad du bedst kan lide..

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 11-05-05 09:50

(taget fra hvorlangtpaaliteren.dk )
Mercedes-Benz C 220 CDI 1998 Diesel | km/l.: 16,4 | Pris v. 20.000 km: 9.146 kr. | Ejerafgift: 4.500 kr.
Volvo V70 TDI 1998 Diesel | km/l.: 15,9 | Pris v. 20.000 km.: 9.434 kr. | Ejerafgift: 5.140 kr.

Tallene taler jo for mercedes.

Kommentar
Fra : gert_k

Dato : 11-05-05 22:58

Ja, jeg har prøvet volvoen, men ikke mercedesen, der er ikke nogen til salg lige i nærheden.... :) ja der er rigtig nok mht diesel økonomien, men hvad med reservedele? og hvilken tror du holder bedst? ingen tvivl om at merceren holder prisen bedst.....

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 12-05-05 09:04

Jeg ved ikke med reservedele, prøv og se om du kan finde reservedels indekset på de to biler, burde kunne findes på nettet.

Jeg ved ikke hvad der holder bedst, det er vel bare spørgsmål om de bliver passet godt.

Jeg ved nu ikke helt om mercedes holder prisen bedst, jeg tror mercedes er igang med at få et dårligt ry, bl.a. pga. deres rustproblemer, når du skal sælge igen, så vil der også være mange fornuftige diesel biler under 100.000 kr., så tror volvo er lige så attraktivt som mercedes.. Bare mit synspunkt.

Kommentar
Fra : gert_k

Dato : 12-05-05 22:16

bliver også volvoen, der er mest plads og den er flottest

Godkendelse af svar
Fra : gert_k

Dato : 12-05-05 22:18

Tak for svaret martinussen.

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 12-05-05 22:57

Det var så lidt, gert_k

Held og lykke bilkøbet..

----------------------------------------------------------
Hjælp til salg af bilen
-> Martinussen.com - www.martinussen.com