/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Yamaha Årg. 79 4g
Fra : michael_30
Vist : 320 gange
75 point
Dato : 02-05-05 20:05

Jeg har tidliger spurgt om dysestørrelse og nålens placering på en 16mm karburator. Men nu har jeg det problem at efter jeg har sat 170 dyse og nålen i 3 hak fra oven kører den perfekt, der er bare et lille men. Når jeg putter siddedækslet på ved karburatoren så trækker den lige så dårlig som når jeg har en 150 dyse i. jeg tror den ikke for luft nok.... spørgsmålet er så om et alm. luftfilter ikke er nok eller om det jeg har er for beskidt (det ser ellers ud som nyt). Er der mulighed for at få et luftfilter som er bedre(det skal helst være lige som det orginale)

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 75 point
Dato : 02-05-05 23:18

Sidedæksel, ikke siddedæksel, for du sidder vel ikke på det. Ha ha
De filtre som thansen sælger burde være fint nok, dysen må så tilpasses og så må du ned i dyse 160, men prøv først et nyt luftfilter, da det kan være svær at se om de små huller er lukkede.
Et nyt filter koster da heller ikke alverden:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=460090986&n=282497784&pn=282497805

Jeg kender ikke dette filter, men måske er det ok:
http://www.moto-leoni.dk/shop/product_info.php?cPath=23_37_72&products_id=873
Men du kan også få en plade af den moderne type, som du selv vikler omkring dit luftfilter, efter at have fjernet det orginale indlæg.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 04-05-05 21:45

Ja sidedæksel........ det gik lidt hurtigt...
Jeg vil selvfølgelig prøve med et nyt luftfilter....... men det går lidt i nu, da jeg lige har opdaget at den smider olie ud fra et sted nede ved kobling/gearkasse, har lige købt lidt pakninger og sager hjem til motoren......
Ham jeg har købt den ved har sku undladt at fylde olie på, så da jeg fyldte olie på dryppede det ud med det samme....
Øv hvor er jeg da bare heldig.....

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 06-05-05 20:47

Pallebhansen du får selvfølgelig de point som tak for dine hurtige svar

Godkendelse af svar
Fra : michael_30

Dato : 06-05-05 20:48

Tak for svaret pallebhansen......

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-05-05 21:05

Selv tak.
Hvis det drypper ud af sidedækselet, skal du have det af, og ny pakning på.
Hvis det drypper ud ved den store aksel eller den lille trykaksel til koblingssneglen(Hvor der ligger en kugle inde i bunden af akselhullet, som nemt falder ud)Så skal du have nye simmerringe i.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 06-05-05 21:24

ØV Øv......
Ja det drypper ud ved gearskifterakslen..........
Det kan godt være jeg lige skriver på et senere tidspunkt, angående lidt rådgivning vedr. motoren, specielt leje af/påmontering
Håber du svare.....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-05-05 23:39

Ok