/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
for meget fodboldtræning og kamp ?
Fra : Pete.Sinner
Vist : 499 gange
50 point
Dato : 02-05-05 16:49

Først vil jeg lige sige at jeg spiller ikke fodbold, og har aldrig gjort det..... min interesse for fodbold er lig nul...

Men her er mit spørgsmål så..... hvis en dreng på 7 år træner 2 gange om ugen og kamp i weekenden.... er det så ikke lige at stramme den lidt ?
vi forældre skal jo med, og vores lille pus skal jo ikke gå glip af noget .... vel..... ... eller være udenfor...
Hvor meget træner jeres 7 årige, og spiller kamp.....

på forhånd tak

Peter....

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-05-05 17:55

Det er ganske almindeligt med den træning/kamp pr. uge.
Da unger i den alder ikke træner hårdt, men mest leger boldtræning, skader det ikke.
Men der skal jo være "lyst" til denne træning - ellers er det fjollet.
Men i stedet for at kede dig til trænings timerne...........så deltag aktivt sammen med dit barn, og jeg lover dig, at du ikke vil fortryde det.
Eyvind.

Accepteret svar
Fra : tokeren

Modtaget 50 point
Dato : 02-05-05 18:07

Hej Pete.Sinner
Jeg mener absolut, det er for meget. Det er 3 aftener i ugen, de skal bruge på det. Der er tryk nok på børnenes hverdag med skole, SFO, lektier, familie og træning. Jeg oplever ofte, at de børn jeg arbejder med (har to 1.klasser) giver udtryk for frustration når de får lektier for i skolen, og i en 1. klasse er der ikke særlig mange lektier. De er optagede af alt hvad de laver, og når forældre kræver at de skal lave lektier og deltage 100% i de sports-aktiviteter som de har meldt sig, så bliver de stressede.

Men tænk engang, der er børn der går til mere end en fritidsaktivitet..endda helt op til 3-4 ting.

Du nævner ikke om dit barn er i institution efter skole. Her er der jo også travlt, der leger barnet hele tiden og skal være social.
Jeg synes at min energi er meget lav, når jeg kommer hjem efter en dag i skole og SFH, jeg er pædagog i helhedsskolen og er derfor sammen med ungerne hele dagen. Men når jeg har fri er der stadig børn i fritteren som har en meget længere arbejdsdag en mig.

Naturligvis er det sundt med fritidsaktiviteter. Jeg synes, det bedste man som forældre kan gøre, er at være opmærksom på sit barn. Lægge mærke til hvilket humør barnet er i og om der indimellem skal tages nogle fridage fra sporten, for at kunne slappe af og have fri.

det var mit bidrag.

Tokeren

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 02-05-05 18:47

Jeg er træner for for lilleputhold (10-11 år)
De træner også 2 gange om igen, og har altid gjort det.
Jeg er dog af den opfattelse, at der skal gå mindst en dag mellem kamp og træning, så hvis der er kamp søndag og man træner mandag, kan man aflyse. Det er dog vigtigt, at man, som tidligere skrevet, ikke knokler hårdt på, men leger ligeså meget.
Hvis man skal lære noget, og der er mange børn til træning, er det være nødvendigt med 2 gange. De er jo ikke "i gang" hele tiden..

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-05-05 18:48

Citat
Men tænk engang, der er børn der går til mere end en fritidsaktivitet..endda helt op til 3-4 ting.

Ja - så kan det da blive for meget..............men det har jo ikke noget med fodbold at gøre.
Eyvind.
PS. Det værste ved sportsudøvelse for børn.........er ofte forældreambitionerne.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 03-05-05 08:47

Hvis din dreng er glad for at spille fodbold, mener jeg ikke at det er for meget at spille 2 gange om ugen plus en kamp. Hvis din søn giver udtryk for at han er glad for at spille og du ikke mærker nogen stress eller ugidsomhed (ud over det der kan være en gang imellem), skal han fortsætte. Du skal endvidere huske på, at din søn sikkert sætter MEGET pris på den opmærksomhed han får fra "sin far", bare det at du er tilstede.

Det er lysten der skal drive værket, og ikke tvang.

Mvh. AMP

Godkendelse af svar
Fra : Pete.Sinner

Dato : 13-04-06 07:36

Tak for svaret tokeren.

Kommentar
Fra : mbc208

Dato : 04-02-07 10:45

hej. det er helt normalt at træne 2 gange om ugen og spille kamp.