/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Hypnose
Fra : Socom_Nick
Vist : 707 gange
60 point
Dato : 02-05-05 15:21

Hej..
Jeg tænkte på om der ik var et sted hvor man kunne lære hypnose på nettet? Altså jeg ved godt det ik er noget man lærer på 5 minutter! Eller evt. en bog man kan låne på bibloteket?
Er ik så god til engelsk..! :)
Så helst ik på Engelsk..

http://home.intekom.com/scotland/cookbook/066.htm

Passer det virkelig det der står der?
Kan jeg evt. få en mega venlig sjæl til at oversætte det? :)

-Nick

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 02-05-05 15:25

Prøv at søge her, jeg er sikker på at der er bøger om emnet:
www.bib.dk

Kommentar
Fra : Socom_Nick

Dato : 02-05-05 15:37
Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 02-05-05 15:40
Accepteret svar
Fra : DVBH

Modtaget 60 point
Dato : 02-05-05 17:05

Hej.. Jeg har prøvet at oversætte det så godt som jeg nu kan..

Er ikke sikker på det er perfekt.. men noget i den stil

Husk: Sæt et (stearin) lys og sæt det et sted hvor det nemt kan ses..

Tag en dyb indånding med næsen og hold den mens du/jeg tæller til 8.
Nu, tag en dyb indånding med munden, pust langsomt og stille ud. Bliv ved med at tage lange, dybe indåndinger med næsen og pust ud med munden....

PAUSE

Alle dine muskler bliver meget slappe... Tæl fra 10 til 1 og slap af i dem stille og rolig, de bliver meget afslappede.
Kik nu på lyset, som du kikker på det, hver indånding hele tiden, du føler dig mere og mere afslappet. Lysets flamme er fredfyldt... Mens du kikker på det vil jeg tælle ned fra 100, mens jeg tæller vil dine øjne blive mere og mere afslappet, du bliver mere og mere træt hele tiden.
{Nu tæl fra 100 og ned af, hver 10 nummer sig: Når jeg kommer til XX Bliver dine øjne/føles dine øjne mere og mere trætte/afslappede.... Fortæl personen skal lukke øjnene når de har lyst, men er øjnene stadig åben når du når til 50 så sig: Dine øjne bliver tunge.. Du lukker øjnene..}
Der hvor du sidder/ligger, er dine øjne afslappet lukket. og du vil fløle dig selv afslappet hver åndedrag, hele tiden...
Det føles dejligt og godt at slappe af og det er en dejlig følelse...
Forestil dig selv på en sky, der er fredfyldt, med en stille brise på den krop. Du føler en følelsesløs fornemmelse i dine tær. det begynder langsomt at gå ud i din fod, får dem til at blive varme, store og afslappede. Skyen er blød og du kan mærke den på din krop.. Der er helt fredfyldt, og du bliver også helt fredfyldt.. følelsesløsheden i føderne går nu op i dine ben, lad dem være afslappet, de bliver store og varme. Det føles godt og være afslappet.. Følelsesløsheden fortsætter dens rejse op i sodai pleksus, du føler din mave bliver meget afslappet. Nu bevæger det sig langsomt op i dit bryst, de bliver afslappet mens du tager de dybe åndedrag.. følelsen begynder og gå op i dine arme og op i dine skuldre, dine arme bliver store og afslappede.. Du er nu total afslappet.. Det er dejligt og og fredfuldt og følelsesløsheden bevæger sig op i dit hovde, slap af i din nakke og i alle musklerne i hovdet.. Du svæver i den blå himmen stille og roligt på skyen...

Koncentrer dig om min stemme, vær ligeglad med alle andre lyde. Andre lyde eksisterer ikke, de forsvinder mens du er afslappet

Du er nu inde i en hal, hallen er fredelig og pæn.. mens jeg tæller fra 10 til en vil du forestille dig gå længere og længere ned af i hallen.. når jeg når til 1 vil du være hvor du har lyst til at være, og du er i en højere og en konsentreret tilstand... {Gør dette 3-4 gange}

Kommentar
Fra : DVBH

Dato : 02-05-05 17:05

Hej.. Jeg har prøvet at oversætte det så godt som jeg nu kan..

Er ikke sikker på det er perfekt.. men noget i den stil

Husk: Sæt et (stearin) lys og sæt det et sted hvor det nemt kan ses..

Tag en dyb indånding med næsen og hold den mens du/jeg tæller til 8.
Nu, tag en dyb indånding med munden, pust langsomt og stille ud. Bliv ved med at tage lange, dybe indåndinger med næsen og pust ud med munden....

PAUSE

Alle dine muskler bliver meget slappe... Tæl fra 10 til 1 og slap af i dem stille og rolig, de bliver meget afslappede.
Kik nu på lyset, som du kikker på det, hver indånding hele tiden, du føler dig mere og mere afslappet. Lysets flamme er fredfyldt... Mens du kikker på det vil jeg tælle ned fra 100, mens jeg tæller vil dine øjne blive mere og mere afslappet, du bliver mere og mere træt hele tiden.
{Nu tæl fra 100 og ned af, hver 10 nummer sig: Når jeg kommer til XX Bliver dine øjne/føles dine øjne mere og mere trætte/afslappede.... Fortæl personen skal lukke øjnene når de har lyst, men er øjnene stadig åben når du når til 50 så sig: Dine øjne bliver tunge.. Du lukker øjnene..}
Der hvor du sidder/ligger, er dine øjne afslappet lukket. og du vil fløle dig selv afslappet hver åndedrag, hele tiden...
Det føles dejligt og godt at slappe af og det er en dejlig følelse...
Forestil dig selv på en sky, der er fredfyldt, med en stille brise på den krop. Du føler en følelsesløs fornemmelse i dine tær. det begynder langsomt at gå ud i din fod, får dem til at blive varme, store og afslappede. Skyen er blød og du kan mærke den på din krop.. Der er helt fredfyldt, og du bliver også helt fredfyldt.. følelsesløsheden i føderne går nu op i dine ben, lad dem være afslappet, de bliver store og varme. Det føles godt og være afslappet.. Følelsesløsheden fortsætter dens rejse op i sodai pleksus, du føler din mave bliver meget afslappet. Nu bevæger det sig langsomt op i dit bryst, de bliver afslappet mens du tager de dybe åndedrag.. følelsen begynder og gå op i dine arme og op i dine skuldre, dine arme bliver store og afslappede.. Du er nu total afslappet.. Det er dejligt og og fredfuldt og følelsesløsheden bevæger sig op i dit hovde, slap af i din nakke og i alle musklerne i hovdet.. Du svæver i den blå himmen stille og roligt på skyen...

Koncentrer dig om min stemme, vær ligeglad med alle andre lyde. Andre lyde eksisterer ikke, de forsvinder mens du er afslappet

Du er nu inde i en hal, hallen er fredelig og pæn.. mens jeg tæller fra 10 til en vil du forestille dig gå længere og længere ned af i hallen.. når jeg når til 1 vil du være hvor du har lyst til at være, og du er i en højere og en konsentreret tilstand... {Gør dette 3-4 gange}

Kommentar
Fra : Socom_Nick

Dato : 02-05-05 19:01

Ved ikke om du skulle poste noget mere hvis du vil så skriv men accptere dig som svar.. :)

Godkendelse af svar
Fra : Socom_Nick

Dato : 02-05-05 19:02

Tak for svaret DVBH.

Kommentar
Fra : Blatdob

Dato : 19-09-06 22:56

Hej hej

Inde på hypnose.dk kan man finde blandt andet en dvd, hvorpå der bliver fortalt om hypnose og det bliver demonstreret. (Ved ikke så meget om den, har den ikke endnu). Man kan også finde en tilmældningsblanket til et kursus, hvor man bliver uddannet til hypnoterapeud på 8 dage.
Det er lidt dyrt, men det værd, hvis man virkelig interesserer sig for det.

Synes bare lige du skulle vide det, hvis du ikke allerede gør det

Blatdob