/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Den røde plads
Fra : Tulletine
Vist : 544 gange
175 point
Dato : 02-05-05 11:45

Hej,
Jeg skal gætte hvilket musiknavn der har brugt meget tid i nærheden af "den røde plads" ?
Det er alt hvad der står i ledetråden - HJÆLP!!!!
\TulleTine

Accepteret svar
Fra : jqb

Modtaget 185 point
Dato : 02-05-05 12:03

Hvis det betyder at de er fra Rusland, kender jeg kun Gorky Park.

Men der kunne jo være et ordspil eller et trick i spørgsmålet...

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 02-05-05 12:04

....og t.A.T.u naturligvis

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 02-05-05 12:05

Hvis det er en dansk gruppe, kan et bud være Henrik Strube Band.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-05-05 12:32

Paul Mccartney har spillet koncert på Den Røde Plads.

Men står der "den røde plads" eller "Den Røde Plads"?

mvh dova

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 02-05-05 12:52

Er det den røde plads i Moskva eller o Holstebro?

Hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-05-05 15:19

Jeg tror der tænkes på Bruce Springsteen.

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 02-05-05 17:56

Der er selvfølgelig også Red Squares, men det ville nok alligevel være for søgt. Kan du ikke fortælle hvad det er for en type konkurrence?

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 02-05-05 18:05

red warzawa

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 02-05-05 18:34

The Beatles:
Back In U.S.S.R. den er også derover af.

Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Tulletine

Dato : 02-05-05 20:17

Her er nøjagtig hvad der står :
Ugens musiknavn har brugt meget tid i nærheden af 'den røde plads'

Hvad er det for en plads i Holstedbro og hvilket musiknavn har med det at gøre ?

Hvem er T.a.t.u ?

Eksistere Corky park stadig ?

\TulleTine

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-05-05 22:11

Tatu var en russisk pige-duo der bl. a. har været med til melodigrandprix for nogen år siden.
Men de eksisterer vist ikke mere.

mvh dova

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 02-05-05 22:16

Hvem laver quizzen, tænkte jeg mere på - det kunne jo være at det kunne give et hint?

Der er en plads i Holstebro der hedder "Den Røde Plads" - det har næppe noget med den at gøre med mindre det er et trick. Fra Holstebro kan jeg komme i tanke om Henning Stærk og Mikael Simpson.

t.A.T.u kender du da: http://www.tatu.us/

Jeg tror ikke Gorky Park eksisterer længere.

Der er altså tre muligheder:

1. Der er ikke noget trick og svaret er en musiker eller et band fra Moskva - muligvis et af dem jeg har nævnt

2. Tricket er at det handler om pladsen i Holstebro. Det forekommer ret usandsynligt eftersom det vist ikke er alment kendt at der findes sådan én. Hvis det alligevel er det der er meningen, har jeg givet et par bud.

3. Der er et trick i spørgsmålet, og det handler hverken om Moskva eller Holstebro, men om et eller andet jeg ikke lige kan gennemskue.

Til gengæld tror jeg trygt du kan se bort fra folk der har spillet en enkelt livekoncert på pladsen, eller bands der er opkaldt efter hovedstaden i et helt andet land

Godkendelse af svar
Fra : Tulletine

Dato : 09-05-05 16:14

Tak for svaret jqb.
Det var Nick og Jay !!!!!!!!!!!!!
Hvad har de med den røde plads ????

Nå men tak for svarenen.

Kh
TulleTine

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 09-05-05 16:19

Ja, det må du nok sige. Det giver umiddelbart ingen mening for mig - men jeg kender på den anden side ikke ret meget til dem.

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 09-05-05 16:23

Ahhh.

Det med Holstebro var ikke helt tosset alligevel - der findes også lokaliteter med navnet "Den Røde Plads" andre steder i landet - fx i Værløse hvor Nik og Jay er fra. Prøv at google følgende: "røde plads" værløse

Kommentar
Fra : Tulletine

Dato : 09-05-05 20:57

'Den røde plads', som Nik & Jay har opholdt sig meget i nærheden af, er Værløses bymidte, der af de lokale kaldes 'den røde plads', på grund af de mange rødstensbygninger.