/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Godt spisested i Viborg?
Fra : Tobster
Vist : 7403 gange
100 point
Dato : 02-05-05 10:48

Jeg skal på en date i Viborg, og har lovet at finde et spisested.
Men jeg er ikke så restaurant-kendt i Viborg, så hvilke steder er gode?

Jeg kender Bones og Jensens Bøfhus, men synes disse er lidt "slidte"

Hvad kan I anbefale?
Skal lige siges at det ikke må være alt for dyrt... Et prisleje som Jensens eller lidt derover vil være ok...

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 02-05-05 11:08

Hvis det skal være i prislejet omkring Jensen Bøfhus, sætter det selvfølgelig en del begrænsninger.

Men et sted som jeg kan varmt anbefale er "tortilla flats", det er en Mexicansk restaurant med rimelige priser, og rigtig god mad, der er også altid en rigtig hyggelig stemning. (86 62 79 97)
Personligt spiser jeg der 1 gang pr mdr.

Ellers er der Kafe Arthur (86 62 21 26), hvor man spiser ganske udemærket.

Der er selvfølgelig mange flere restauranter i mange forskellige prisklasser.
Men hvis man skal ramme den prisklasse som du beskriver og skal hygge sig med rigtig god mad kan jeg kun anbefale
"tortilla flats", de andre steder kommer hugtigt til at minde lidt om en cafe eller bar, med tilhørende restaurant.

Men hvis du er villig til at tage den lidt større pung op af lommen kan man sagtens finde 2 -3 rigtige gode restauranter, men det er en anden pris.

Kommentar
Fra : Mallie

Dato : 02-05-05 11:36

Cafe Ludvig !
Der er smadder hyggeligt og prislejet er ca. som Jensens. En 3-retters menu vil du kunne få for ca. kr. 250,-

Et andet meget hyggeligt sted er Den gyldne okse, som er en gammel bindingsværksbygning med masser af stearinlys og hygge. Den går vist nok for at være byens bedste og hyggeligste restaurant, men den er altså også lidt dyrere end Jensens bøfhus. Dog stadigvæk indenfor rimelighedens grænser OG alle får en velkomstdrink ("champagne") når man kommer. Meget romantisk.

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 02-05-05 13:06

Golf Salonen mellem søerne.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 02-05-05 14:50

har prøvet en date på den gyldne okse. meget hyggeligt og romantisk og man behøver jo ikke at vælge den dyreste ret på menuen.
en vis nervøsitet kan nok forventes i forb. med en date, så derfor er det rart, når omgivelserne er i top.
god fornøjelse.

Kommentar
Fra : Hexia

Dato : 02-05-05 15:04

"Ly" er altså heller ikke noget dårligt sted. Der er superhyggeligt, men priserne ligger over Jensens og Bones.
(Sidstnævnte er nogle romantik-dræbere, men det er selvfølgelig min personlige holdning!)

Kommentar
Fra : bne

Dato : 02-05-05 15:34

"Brygger Bauers Grotter" i Domkirkestræde, er absolut fabelagtig til en date - noget dyrere end de to nævnte, men hyggen, miljøet og servicen er ikke bare i top, men over toppen !

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 02-05-05 21:38

thulin -> Jeg kan godt lide mexikansk mad, og Tortilla Flats lyder da okay....

Men hvad er det så for noget... Miljøet? Bare det ikke er sådan noget grillbar agtigt... Og er det et sted man kan komme i f.eks. habit uden at falde ved siden af?

Accepteret svar
Fra : IceCap

Modtaget 100 point
Dato : 02-05-05 23:22

Jeg vil bare lige sige, at Brygger Bauer så er lukket......... Og den fabelagtige service er rykket ned på Golfhotellet og Salonen...... Der i øvrigt lige er åbnet for a la carte sæsonen igen i dag. På Golf Salonen får du professionel faglært betjening, rimelige priser og alt oksekød er fra prima ANGUS kvæg.

F.eks. Kr. 125,- for en absolut mør og lækker steak af Angus Filet eller en Lakse steak til samme pris. Dette er INKLUSIVE lækker og FRISK salatbar og en bid brød inden hovedretten uanset om du skal have forretter eller ej og selvfølgelig isvand uanset om I skal have et glas vin eller en hel flaske (Kr. 160,- til 500,-) eller bare sodavand.

Golf Salonen er et sikkert hit til en date, og du kan helt sikkert få noget brød uden beregning, så i kan gå ud og fodre ænder efter middagen!!!!!

Det er et dejligt og intimt sted jeg kun kan anbefale varmt!!!!

God tur!

Faktisk var Glenn fra Brygger Bauer på arbejde på Salonen i dag.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 03-05-05 05:04

ice cap: golf salonen burde belønne din entusiasme. din beskrivelse gør i hvert fald, at næste gang vi skal til viborg, må vi vist lige omkring golfen med den fine udsigt.
...aase

Kommentar
Fra : Mallie

Dato : 03-05-05 08:33

Du efterlyser en beskrivelse af Tortilla Flats.

Der er rigtig hyggeligt. Restauranten er ikke særlig stor og man sidder TÆT i weekenderne, så HUSK at bestille bord i god tid = ikke samme dag ! Tlf. 86 62 79 97

Der er malet i brændte rødlige farver og der hænger meget kitch rundt omkring som er skægt at kigge på og sidst vi var der spillede de Julio Iglesias, Hmmm Man får serveret en portion nachos med salsa mens man venter på sin mad og især kan jeg anbefale combinationsretterne, hvor man får 2 forskellige tortillas eller tacos. Der får man mest mad for pengene og combinatione 2 eller 3, (jeg bliver pludselig i tvivl) er deres mest populære ret. Der får man 2 tortillas. En med kylling og en med oksekød. Betjeningen er god. Det er nogle søde mennesker, men de har travlt.

Man kan forresten også sidde ude i en gårdhave med fakler etc. hvis vejret er godt. Smadder romantisk

Enjoy !

/Mallie

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 03-05-05 17:53

IceCap -> Golf Salonen lyder da til at være billig? Kan det virkelig passe? Har altid forbundet det med noget dyrt???

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 05-05-05 12:32

Ja, Tobster, det er korrekt med priserne! I denne sæson har de også opdateret det med brød at starte med, nu er der oliventapenade og salsa med også.

Priseksempel 2 personer:

2 Angussteaks á 125,-
2 Glas vin á 39,-

Samlet pris inkl. salatbar, isvand og brød med tilbehør: kr. 328,-

Og ja, det kan virkelig passe prøv bare at ringe til dem engang! 86610222 og bed om Salonen.

Godkendelse af svar
Fra : Tobster

Dato : 17-08-05 18:37

Tak for svaret IceCap.

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 18-08-05 02:13

Har du så været dernede? Håber du fik en god oplevelse! I givet fald, hvornår var du der?