/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
Er det normalt ?
Fra : Trine80
Vist : 574 gange
100 point
Dato : 02-05-05 01:19

Hej Øhh...

Er man helt idiot hvis man som 24årige er "in love" i en på 16 ? Måske 17

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 02-05-05 01:42

Hej Trine80. Nej, man er ikke idiot, kun helt på "skideren". Aldersforskellen i den alder vil føles enorm, især fordi piger modnes tidligere end mænd. Mens han nærmest først skal til at begynde på "det voksne" liv, så har du været i gang med det nogle år, og allerede fået en del erfaringer på godt og ondt. De har været med til at modne dig, og gøre dig til den du er. Men fyren er så ung endnu, at han knap har fundet sine egne ben at stå på.

Hvad med fyren, er han "in love" med dig??
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Trine80

Dato : 02-05-05 01:55

hej Jernlady
Ja, det tror jeg. Vi var meget sammen (som venner) sidste sommer. Nu har jeg mødt ham igen, og egenligt var jeg lidt genert, men det er han slet ikke :S
Jeg tror sagtens jeg kan få ham hvis jeg vil, men vil jeg det ?
Jeg har enormt meget lyst til ham, og til en som ikke forventer så meget. Eks. flytte sammen, få børn og karirrer.
Vi griner meget sammen, og hygger os. Jeg har ikke problemer med at finde en på min egen alder, men har slet ikke lyst.
Jeg tror jeg mest har lyst til en lidt ung pga jeg ikke gider de helt store forventninger. Bare et hyggeligt og nemt forhold.
Om han så skal til ud og løbe hornene af sig i ny og næ, det genere ikke mig.
Jeg kan da "tit" også mærke at jeg er noget ældre end ham, men det genere mig bare ikke rigtig. Så smiler/griner jeg bare til ham på en måde, så han er klar over han er "barnlig" men det generer heller ikke ham. Måske næsten tværdigmod.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 02-05-05 04:12

Hej Trine.
Ja, hvis du ikke mener noget alvorligt - og gør det klart for fyren(e), så har du jo dit "på det tørre". Men du risikerer at ødelægge jeres venskab, hvis i blander sex ind i det. Så hvis det er et godt venskab, vil det være synd at ødelægge det. En sexpartner kan man jo få fat i i løbet af et par min. hvis man vil, men venskaber skal man passe på. Men tager jeg fejl i, at i allerede har været i seng sammen??

Selv om jeg er 51, kan jeg godt huske, hvordan det var at være ung og forelsket. Jeg tror faktisk, at mange gange er et forelskelsen, man er "forelsket" i, og ikke den pågældende fyr som sådan. Men du har jo livet for dig, så bare tag det stille og roligt -og husk at passe på dig selv. Uanset om du vælger at gå i seng med den unge fyr eller en anden, så er det en god idé at bruge kondom. Så er du bedre beskyttet mod diverse kønssygdomme. Hvis fyren ikke vil bruge det, så glem alt om sex. Så gider han jo ikke engang passe på, at du ikke bliver syg af et eller andet. Særligt Klamydia er udbredt mellem unge, netop fordi mange ikke vil bruge kondom. Men det er jo heller ikke særlig morsom at opdage en dag, at man er HIV positiv.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : susanne76

Dato : 02-05-05 07:32

Er helt enig med Jernladyen, men måske er det netop det at han er så ung og uforpligtende der tiltrækker dig - det må du spørge dig selv om! I så fald er jeg sikker på, at der også er mange unge mænd på din egen alder, der er med på at det er lidt løst, specielt hvis du melder klart ud fra starten, at du ikke lige er klar til helt store mht. at ses, flytte sammen osv.
Held og lykke med det

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-05-05 09:29

trine80 - forhold har det med at udvikle sig trods alt - så vær lidt opmærksom på at du ikke lige landet i en situation hvor din ven måske bliver dybt såret- for som jeg ser det er det en nem og sikkert både dejlig og sjov måde at være sammen på for dig - men er det samme for ham ????
Alfa og omega i ethvert forhold er at både respektere hinanden - respektere hinandens følelser - og ikke mindst at undgå at gøre hinanden ondt - og sådan lige som jeg ser det kan det udemærket være at din ven måske pga sin alder netop før eller senere vil blive såret.
Husk at tingene ikke bliver ved med at være som nu - henad vejen sker der ting og sager

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-05-05 09:31

og lige et lille ps - kærlighed og forelskelse har intet med alder at gøre - det er menneskesatte normer som ikke har noget som helst indflydelse - og det gælder begge veje

Kommentar
Fra : Spirillen

Dato : 02-05-05 09:32

Du skriver "in love" så er der jo vist lidt mere i det end bare sex.....
Mangler du selvtillid, har du et eller andet "moderkompleks" eller er du ligeså "umoden" som ham, ja for sådan læser jeg dit indlæg. Du "nyder" jo sådan set at han er barnlig.
Hvis det kun er sex det drejer sig om, så kan jeg da kun give "susanne76" ret, der er masser af drenge/mænd på din alder (ja sådan set mænd i alle aldre) som KUN vil have sex. Så mon ikke der ligger mere i det end som så.......... og så er det at det kan komme til at gøre ondt

Kommentar
Fra : cgad

Dato : 02-05-05 09:48

Hej Trine

Der kan ALDRIG være noget galt i en forelskelse mellem 2 "voksne" mennesker !! Hvis i begge er indstillet på at have det rart/ sjovt med hinanden,så bare "go for it". Jeg synes det lyder dejligt at være forelsket og hygge sig, og i Jeres alder må beregning af konsekvenser forhåbentlig komme i anden række - så nyd det !

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-05-05 11:06

cgad:

En på 16-17 er absolut ikke voksen.

Og jeg giver Jette meget ret i det med aldersforskellen lige nu, at den er for stor, netop fordi fyren slet ikke er voksen.
Og i den alder er drenge endda som regel senere modnet end piger.
Havde han f.eks.været 20 -21 og hun 28 var der mere "jævnbyrdighed" i forholdet.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : Sygate

Modtaget 100 point
Dato : 02-05-05 12:33

Jeg er sammen med en ret ung pige (11 år yngre end mig). Det var et helvede i starten. Man skal passe på med at prakke sin flerårige erfaring for hurtigt ned over hovedet på den anden part.
Det skal komme naturligt gennem tiden.
Med andre ord så gør det da, men vær opmærksom på at i kommer til at støde ind i nogle heftige konflikter, pga. erfarings, udviklings og interesse forskellen ret hurtigt, når den euforiske forelskes del går over.

Trust me. Iv´been there.

Men du gør jo ham en tjeneste et eller andet sted. Da jeg var i den alder var det da fedt hvis en lidt ældre pige var sammen med mig. Det syntes vennerne også var lidt cool.

are pas på han ikke brænder fingrerne for hårdt når du finder ud af at du er sammen med et "barn", i forhold til dig selv.

Kommentar
Fra : calista

Dato : 02-05-05 12:41

Trine, jeg er gift med en fyr på 25 (er selv meget tæt på de 32) og det har som Sygate skriver, ikke været nogen dans på roser!! Jeg glemte dælme tit, at han var barn i 80'erne, hvor jeg var teenager osv osv osv.

Vi har dog fået slebet kanterne og har nu et solidt og harmonisk ægteskab.

Uanset hvad, så ville jeg da "go for it" om ikke andet, så har man da prøvet "det". Det kan være en oplevelse for livet. Både for dig og for ham

Jeg synes så afgjort ikke, at du er en idiot..

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 02-05-05 17:12

Jeg bor selv sammen med en fyr, der er næsten 8 år yngre end jeg. Det giver anledning til småsammenstød. Forskellene er nok størst indenfor ansvarsfølelse (og musiksmag).
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : calista

Dato : 02-05-05 18:28

LOL Jernlady.. Den med musikken er også en af vores skarpe sten!!

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 02-05-05 22:15

Hej Trine

Har været gift i flere år med en mand, der var 5 år yngre end jeg og alderen var aldrig et problem, men vi var begge to "voksne."

Oplever nu min datter der er 24 år som du og har en skøn datter på næsten 2 næsten år med en mand på 20, have store problemer med forskel på modenhed i forhold til at være forælder, hun er voksen, og han skulle faktisk have lov til at løbe hornene af sig

Håber Ii klarer den, men jeg tror ikke alderen målt i år spiller den store forskel, det er mere et spørgsmål om modenhed!

Og hvis du er forelsket, så nyd det, det er da dejligt - også hvis det ikke holder i al evighed.

Held og lykke - Knus Ripley

Godkendelse af svar
Fra : Trine80

Dato : 02-05-05 23:18

Tak for svaret Sygate.
Arhg, suk !
Tak for alle jeres svar, jeg har så svært ved at finde ud af hvem der skal havde point, i burde havde nogle alle sammen.
Nå men anyway, min plan er nu at se tiden an. Vi skal arbejde sammen på Lørdag (han er ansat hos mine forældre hvor jeg også arbejder)
Jeg kan tydeligt mærke og se på ham han glæder sig, og han snakker tit om vi skal ting sammen. Så jeg tror jeg vil lad det være lidt op til ham hvordan tingende skal udvikle sig. Nu når vi skal arbejde sammen, for han også chancen for at mærke at jeg nok er det mere voksen end ham. Så må jeg se hvordan han reagere på det. Jeg kan jo bare håbe det smitter lidt af på ham: Og hvis ikke det gør, er det lige meget, jeg vil ikke lave om på ham, han er stadig meget ung, og jeg mener ikke jeg bare skal rykke ungdommen væk under fødderne på ham. Sådan må det aldri ende, hvis det kommer så hvidt.
Meeen,,, puha
Også bare så typisk.
Kunne jeg dog ikke bare ryde op i huset, begynde på en sygeplejeske udd og finde en udlært ejendomsmægler eller sådan....
Mega suk !

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 03-05-05 12:16

Hvorfor skulle du dog ikke kunne finde det? Du skal da bare nyde livet og starte på din uddannelse. Og hvis du beslutter dig for at være sammen med ham på 16/17, så bare lad tiden fortælle hvad der skal ske med jer.

Mit problem med min kæreste er at hun ikke vil have børn før om 5 år ca. Jeg havde håbet på at hun elskede mig så meget at hun ville have børn meget før. Men som hun siger: Hun elsker mig meget men syntes stadigvæk det er for tidligt at få børn uanset hvor godt vi har det sammen. Og det er der jeg skal passe på med at presse hende, bare fordi jeg er det ældre.

Hun har også en helt anden måde at leve på. Hun sms´er omkring 50 gange dagligt med alle mulige piger og drenge, og har omkrong 30 kontakter på messenger.
Sådan levede jeg ikke da jeg var 20 år, men udviklingen var jo heller ikke til det dengang. Det er jo nok bare derfor, og det skulle (skal) jeg vænne mig til.

Det har jeg så accepteret at jeg ikke kan lave om på.
jeg kan ikke bare komme væltende ind i hendes liv og lave om på det 100 % bare fordi jeg har en anden livsopfattelse end hende (Og de fleste andre i hendes alder).

Så på den måde er der mange alders konflikter. Det skal man bare vre klar over fra starten af.

Kommentar
Fra : Jesper84

Dato : 04-09-05 21:23

Hvis du vil have ham og kan få ham hvorfor så ikke? Hvorfor skal folk absolut kontrollerer alting? Giv slip, og lad ske hvad der sker...

Giv slip, for fanden da!!