/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
LORTE-Brænder
Fra : epidedymittis
Vist : 358 gange
200 point
Dato : 01-05-05 22:19

Hvorfor helvede virker min brænder ikke?? Jeg har næsten lige fået ny bærbar, med brænder, og nu ser det ud til at brænderen strejker. Jeg får fejlmeddelelsen "Power calibration error" så snart den begynder at skrive på disken. Den har gjort det før, men da hjalp det at genstarte, det gør det IKKE længere. Hva kan der være galt?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-05-05 22:23

Lader du batteriet op samtidig - så ladningen "stjæler" strømmen.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-05-05 22:26

Hvilket brænderprogram ? har du opdateret det? har du prøvet mediaplayer som brændeprogram ?
Mvh Sune

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 01-05-05 22:32

altså strømmen er da tilsluttet, ja, men der er ingen opladning. Jeg har prøvet både nero, og to andre mere ukendte prgrammer. de siger alle det samme!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-05-05 22:35

Hvad så med Mediaplayer??

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 01-05-05 22:36

Jeg har lige prøvet uden strømmen til, og det samme sker.

Den skriver:

Invalid write state,
Could not perform end-track
Power calibration error
Could not perform fixation

Burn process failed.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-05-05 22:37

Hvis du har win xp så prøv at gendanne til før problemerne opstod Det gøres i Programmer/Tilbehør/Systemværktøjer/Systemgendannelse
Mvh Sune

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 01-05-05 22:38

Mediaplayer kan da kun brænde musik, og ikke data!?

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 01-05-05 22:39

Bliver alle mine senere installerede programmer mm så ikke slettet?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-05-05 22:40

Nej

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 01-05-05 22:41

ok.. jeg prøver

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-05-05 22:41

Nåh ja til Mediaplayer

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 210 point
Dato : 01-05-05 22:51

hejsa

se her ved punkt 9
http://www.nero.com/eng/FAQs_Error_Messages.html#9

det tyder enten på dårlige skiver eller din brænder er defekt

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 01-05-05 22:52

Den feilede mht systemgendannelsen... Jeg prøvede at brænde en cd af et andet mærke, men den virker heller ikke til at virke. Jeg har prøvet ALT, og jeg bliver snart sur!

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 01-05-05 22:55

ikke dårligt dk! Jeg har prøvet at opdatere noget software, og skiftet media. Dette ser umiddelbart ud til at virke, men jeg prøver lige et par stykker.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 01-05-05 23:04

Jeps! Den er i hus.. Nu brænder den bare derudaf! Tak for hjælpen til jer alle tre!

Godkendelse af svar
Fra : epidedymittis

Dato : 01-05-05 23:05

Tak for svaret dk.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 01-05-05 23:09

Nu ligger jeg jo så bare inde med næsten 100 tomme cdér jeg ikke kan bruge til en snus! Men hvordan kan det være at de virker en gang imellem?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 01-05-05 23:14

hvilket mærke er det ??
gå evt. til den butik hvor du ha købt dem og bed om at få nogle andre.........

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 01-05-05 23:17

Det er nogle af de billige fra tyskland. De hedder primedisc. Jeg har ellers brændt på dem i et godt stykke tid, uden problemer, på min gamle pc.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 02-05-05 17:15

prøv at brænde med lavere hastighed

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 02-05-05 18:10

Har jeg også prøvet. De gør bare det samme.