/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
Dansk/rusisk ægteskab
Fra : fleng
Vist : 603 gange
500 point
Dato : 01-05-05 21:39

Min gode ven har truffet en sød pige fra Rusland, men hvad er betingelserne for at de kan blive gift i DK eller S f.eks. kræver de svenske myndigheder en hindersprøvning og et ægteskabscertifikat både fra ham og den rusisske pige men hvad er det og hvordan eller hvor får man det?
mvh. fleng

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 01-05-05 22:10

Ring til den russiske ambassade her i landet, det må de da vide alt om.

Address: Kristianiagade 5
2100 Copenhagen Ø.
Telephone: 35425585 and 35425586
Telefax: 35423741
E-mail: embrus@mail.dk
Website: www.denmark.mid.ru

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 510 point
Dato : 01-05-05 22:31

en hindersprøvnng er undersøgelse ved lovgivning om man tidligere har været gift og dokumentation for at man ikke stadig er det - desuden at man ikke er i slægt med hinanden på nogen måde. I det hele taget om noget taler for at der er noget til hinder for at man skulle kunne gifte sig (svensk lovgivning) - stort set det samme her i landet.
Det der uvilkårligt tages særlig efterretning om når det drejer sig om russiske statsborgere er at rusland jo i eu øjemed er fjendeland. God ide at kontakte ambassaden her i første omgang - men den russiske statsborger skal gøre det samme derovre - og din ven skal garantere for hendes ophold her på alle måder. (forhindring af at der er tale om en der bruger skandinavien som trinbrædt til at nå videre og forsøge sig med fupægteskab - i andet øjemed)
Pyhh det er en lang og besværlig process

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-05-05 22:59

Har et par venner der har været gift med russiske piger.

Der kræves, at manden er formuende (minimum 50000,-), at der er acceptable boligforhold til et ægtepar, og at han kan dokumentere at være i stand til at forsørge hende.

Nøjagtig som ved indgåelse af ægteskab med piger fra andre ikke EU-lande.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : fleng

Dato : 12-06-05 09:06

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-06-05 09:46

selv tak fleng