/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Radeon 7500 TV-out i Linux
Fra : PanicAttack
Vist : 528 gange
100 point
Dato : 21-09-02 10:47

Hejsa

Er der nogen der kan hjælpe med at få et Radeon 7500 Tv-out
til at virke Linux ???

Hilsen
PanicAttack

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-09-02 09:55

On Sat, 21 Sep 2002 08:46:39 GMT, PanicAttack
<PanicAttack.news@kandu.dk> wrote:

|> Er der nogen der kan hjælpe med at få et Radeon 7500 Tv-out til at
|> virke Linux ???

Ja da.
Hvad har du gjort for at få den til at virke?
Hvad vil du præcis have hjælp med?

--
Michael Wojciechowski

One must suffer before enlightenment.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 21-09-02 12:07

Hej PanicAttack,

har du downloadet og afprøvet "ATI tvout 0.4"... -->
http://www.stud.uni-hamburg.de/users/lennart/projects/atitvout/

denne her Movie Player til Linux understøtter også "ATI Radeon 7500"... og sku' så vidt jeg har hørt også ha' noget med TV-out... -->
http://www.mplayerhq.hu/homepage/news.html

jeg har dog ikke selv et ATI Radeon 7500 grafikkort så jeg ved ikke om det vil funke...

måske der også er noget mere information at finde her... "Basic Installation Instructions for ATI All in Wonder Cards under Linux"... -->
http://www.reades.com/radeon.html

de har også et link til Gatos... som jeg bl.a. også mener står bag Mplayeren til Linux... -->
http://gatos.sourceforge.net/

men ellers bruger du Svhs eller composite fra TVout indgangen og hvordan har du forbundet den til Tv/video?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 21-09-02 12:34

Hej igen,

forresten hvilken Linux distribution bruger du? (Mandrake, Red Hat osv.)

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : PanicAttack

Dato : 02-10-02 19:33

Hejsa

Jeg er kommet lidt videre siden sidst:
Så længe jeg er uden for X (den grafiske brugeroverflade), virker det !!!
Men jeg kan ikke gå ind i X, kan desværre ikke lige skrive fejlmeddelsen,
da jeg ikke er i nærheden af en TV-skærm

Hilsen

PanicAttack

P.s. jeg bruger RedHat