/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
kabelforbindelse i slowmotion.
Fra : perhapsnot
Vist : 494 gange
50 point
Dato : 21-09-02 09:17

Hej ng
min kabelforbindelse 128 , dansk kabelTV (over fællesantennen) har virket upåklageligt i flere mdr. håstigheden har været ok. Men nu fra den ene dag til den anden er den ustyrlig langsom. Henter godtnok det den skal men den gør det i slow. jeg har ikke fortaget mig nogle ændreinger på pc'en. Er fejlen mon hos mig eller kan det være "de" roder med det lokale kabel ? er der nogen der har en ide til hvad det kan skyldes !
Mvh PH

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 21-09-02 09:39

Godmorgen PH

Mig bekendt har man ikke mulighed for selv at "skrue ned" for båndbredden/hastigheden uden særlig software/hardware.

Så det lyder afgjort, som et problem med din udbyder.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 21-09-02 09:44

Ahrrr...

Man kan faktisk ændre på pakkestørrelsen og bufferstørrelsen i registreringseditoren, således at systemet bliver langsomere, men det lyder det ikke til at du har gjort

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 21-09-02 10:14

Hej igen

Jeg tror jeg var for hurtig i min konklusion

Der er først nogle ting vi skal undersøge, for at være helt sikre

Jeg antager, at du ikke benytter Linux og at du har et kabelmodem uden router.

Er det alle steder på internettet der downloader langsomt ?

Prøv f.eks at downloade et program fra:
http://www.tucows.dk/

Det er danske servere der gerne skulle give dig en fornuftig hastighed

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 21-09-02 12:05

Prøv en gang at dykke ind på http://www.pcpitstop.com - der kan du teste din computer og internetadgang
Tryk øverst venstre på >Full tests<
Næste side på >New members<
og på næste side kan du vælge >Test Anonomously< - så slipper man for det der registreringshalløj

- det kunne være der kom et svar i testrapporten der kunne bruges. Om ikke andet er det en rimelig interessant ting - hvor man kan få lidt fif
Mvh

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 21-09-02 12:55

Hej Perhapsnot,

der er også en side her "Broadband Speedtest Internet Connection Bandwidth Speed Test"... -->
http://home.cfl.rr.com/eaa/Bandwidth.htm
med en del links til hvor man ka' få testet sin forbindelse...

de har bl.a. et link hertil "Bandwidth place's Speed test"... -->
http://bandwidthplace.com/speedtest/
direkte link til "start this test for high speed ex: T1, DSL, cable"... -->
http://bandwidthplace.com/speedtest/idt.html?server=1&size=605

jeg fik i testen bl.a. målt min 256 Kilobit's forbindelse til 214,7 Kilobit's i sekundet, og det tog en 1 MB fil 39,1 sekund at blive downloadet... og der var fra en server over i Amerika...
de 214,7 Kilobit i sek. svarer ca. til 26,2 Kilobyte i sek...

nogle gange ka' hastigheder godt virke lidt tricky... idet de både ka' være beskrevet som Kilobit eller Kilobyte... i Windows Download vindue er de som regel beskrevet som Kilobyte's...
en byte er 8 bit... så hvis du har en 128 Kilobit's forbindelse vil det svare til ca. 16 Kilobyte per sekund...

Men som SRHansen spørger om, er det kun på visse sider det virker som om det er i "Slow motion"... eller er det alle sider?

hvis det kun er nogle få sider, ka' det skyldes at disse servere er belastet eller bare har en ret lav internet forbindelse hastighed... og behøver så ikke skyldes din egen forbindelse...

mvh.

Strarup

Accepteret svar
Fra : Caine

Modtaget 50 point
Dato : 21-09-02 13:57

Hej

Prøv at hente programmet "RealSpeed" fra http://www.download.com
det laver nogle windows configs om til det bedst mulige for din forbindelse...

/Caine

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 21-09-02 14:46

perhapsnot når du engang er færdig med alt det der testeri, burde du tage dig en snak med dansk kabel tv, du kan finde mere info her :

http://www.dk-tv.dk/Default.asp?ID=68

Vær dog opmærksom på, at de har weekendlukket.
Sådan som jeg ser det kan dine problemer både være software og hardware, derfor kan du ikke være sikker på at en test af forbindelsen vil løse problemet. Derfor ovenstående linier.

Hjalp dette ??

Kommentar
Fra : zonker