/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Post Danmark
Fra : annettemor
Vist : 634 gange
100 point
Dato : 01-05-05 15:49

Hej

Jeg sendte en vare med Post Danmark i tirsdags, det var noget jeg havde solgt på QXL, men køberen har ikke modtaget brevet/pakken endnu.. Hvad pokker gør jeg????

MVH Annette

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-05-05 15:53

Du efterlyser forsendelsen hos det omtalte postselskab.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 110 point
Dato : 01-05-05 15:53

Søger pakken via track and trace for du har vel forsendelsnummeret
http://www.postdanmark.dk/index.jsp

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-05-05 15:55

Der er også link til efterlysning på samme side.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 01-05-05 15:57

Det har jeg også været ude for selv. Det var også en fra qxl.dk
Jeg mistænkte ham kraftigt for at have modtaget den, og løj om det.

så fremover sender jeg KUN som pakke så man har bevis i form af kvitterig og samtidig kan følge den p nettet.

Hvis du ikke har en kvittering, så er der intet at gøre skulle jeg hilse at sige. De "efterlyser" den nok. Men den dukker sikkert aldrig op. Ham fra qxl.dk har den sikkert, men vil have dig til at give ham pengene tilbage.

For sjovt nok har jeg aldrig nogensinde før været med til at miste en pakke eller et brev. Så det lyder lidt som en "røver" i mine ører.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-05-05 16:03

Sygate, jeg ville være mer forsigtig med at beskylde nogen for at lyve mm.
PostDanmark får stjålet et stort antal pakker hvert år og det er fortrinsvis CD, DVD samt andre let genkendelige forsendelser og ifølge deres egne oplysninger er det medarbejderne der stjæler så pas lidt på med hvor pilen peger.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 01-05-05 16:40

Jeg har også prøvet det samme. Jeg har prøvet det flere gange med brugere på qxl.dk. De lyver og det er smart, for sælgeren kan nemlig ikke gøre så meget, andet end erstatte det.

Hvis du fortsætter med at sælge varer på qxl.dk anbefaler jeg at du tilføjer ham på din blacklist, og evt. advare andre qxl-brugere på forummet.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 01-05-05 16:42

husk forresten at giv ham en negativ, hvis du ikke allerede har givet ham karakter!

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 01-05-05 16:45

Og oveni, at pakker bliver stjålet, forsvinder breve også sporløst, for aldrig at dukke op igen. Det har jeg været ude for en del gange. Men det er jo ikke så underligt, at brevene forsvinder, for der er jo nok flere poste som vores. Han kyler bare brevene i postkassen, uanset hvem de er til, og hvor de skal hen. Vi får i gennemsnit et forkert brev pr. mdr., nogle gange en del mere. Hvis folk ikke gider smide dem tilbage i postkassen, får den rigtige modtager dem jo aldrig.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 01-05-05 16:51

Må jeg godt få hans brugernavn på qxl. Han skal på min blacklist!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-05-05 16:53

Det her er jo det rene lyncning - tænk hvis det er PostDanmark der har synderen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 01-05-05 17:24

Hehe.. Ja du har ret BjarneD, Stakkels gut hvis nu han er uskyldig.
Jeg huskede bare min egen uheldige situation og kom i lynchstemning.

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 01-05-05 18:32

ting27

Synes du ikke lige du skal vente og se hvad resultatet bliver inden du begynder at fare frem mod andre?

Kommentar
Fra : annettemor

Dato : 01-05-05 18:35

Hej

Tak for alle jeres svar. har efterlyst brevet/pakken på deres hjemme side.. tager også på posthuset i morgen og snakker med dem.

Annette

P.S jeg kunne ikke finde på at udgive en ander i et offentlig forum

Godkendelse af svar
Fra : annettemor

Dato : 01-05-05 18:36

Tak for svaret BjarneD.

Annette

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 01-05-05 18:47

Backtee> Nej

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-05-05 18:51

Held og lykke med det Anettemor og så kunne det jo være interessant, at høre om resultatet.

Kommentar
Fra : annettemor

Dato : 01-05-05 18:59

Bare rolig.. jeg skal nok skrive når jeg ved mere..