/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java Scripts / Spørgsmål
10  konsulent.. 626
Andre browser advarsel
Fra : gangster50
Vist : 431 gange
40 point
Dato : 01-05-05 15:14

Jeg vil gerne lige "bestille" et javascript, der gør, at hvis man bruger andre browsere end Internet Explorer, så advarer den med sådan en boks om, at man skal bruge IE for at siden bedst.

Er der noget der har det?

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 01-05-05 15:31
Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 01-05-05 15:32

Nårh nej. Det var jo nok ikke lige det du mente ved nærmere læsning af dit spørgsmål.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 01-05-05 15:36

http://hjem.get2net.dk/gratisguiden/java.html

http://www.needscripts.com/

Her er lidt links hvis der ikke er nogen der finder det. Så kan du evt. lede lidt i links´ne.

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 01-05-05 15:49

^^ kunne du ikke bare finde et link til selve koden, jeg har selv ledt.

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 01-05-05 16:18

Jeg tror det er dette du har brug for:
http://www.aha.dk/java/browser.htm
mvh
Janus

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 01-05-05 17:06

Har fundet der her, er der nogen der kan oversætte? Har gjort lidt selv.

Citat
Indsæt under HEAD :

<script type="text/javascript">
<!--script cr&eacute;&eacute; par le webmaster de :-->
<!--www.creation-de-site.net-->
<!--vous y trouverez des javascripts, des images, des tutoriaux et des ressources gratuites.-->
<!--
function best_param()
{
var best_largeur=800;
<!--800 pour 800*600, 1024 pour 1024*768 ,... -->
var best_hauteur=600;
<!--600 pour 800*600, 768 pour 1024*768 ,... -->
var best_navigateur='N';
<!-- 'N' pour Netscape et 'M' pour Microsoft Internet Explorer -->
var navigateur;
if (best_navigateur=='M')
navigateur='Netscape';
else navigateur='Microsoft Internet Explorer';
if (screen.width!=best_largeur || navigator.appName.substring(0,1)!=best_navigateur)
alert('Vous visiterez une site de meileure qualite avec une resolution de ' + best_largeur + 'x' + best_hauteur + ' en utilisant ' + navigateur);
}
//-->
</script>
__________________________________

Så i body :

Overskriv : <body>
med : <body onLoad="best_param();">

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 01-05-05 17:28

Ja sorry. Jeg troede jo først at jeg havde fundet det direkte link. Og da jeg så fandt ud af at det var forkert, så ville jeg bare poste lidt links på, hvis der skulle være nogle imellem du ikke havde set selv.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-10-05 10:00

Det du leder efter kaldes browsersniffing. Dvs. du detekterer hvilken browser klienten bruger og er browseren forskellig fra IE skal scriptet kalde alert(..); funktionen med den tekst du ønsker.

http://webreference.com/tools/browser/javascript.html

</MOLOKYLE>