/ Forside/ Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 475
at starte et tømmerfirma
Fra : snaptil
Vist : 449 gange
100 point
Dato : 01-05-05 11:33

hejsa jeg overvejer at starte et tømmerfirma. firmaet skal bestå af 3 ansatte. i begyndelsen dog kun 2, en tømmer og arbejdsmand. jeg er allerede kunne blevet garanteret kontrakter på montage arbejde til de næste 2 år.

men jeg har ingen ide om hvilke krav der bliver stillet fra en evt. mester forening byggegaranti og lignende?

jeg er heller ikke klar over om krav mht forsikringer og deslige på arbejdet og personer? begge personer, arbejdsmand og tømrer er begge ejere

-hvordan vil forholdene ændre sig ved ansættelse af 3. mand og evt lærling.?

er der andet jeg skal være opmærksom på?

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 01-05-05 11:34

Er du blevet momsregistreret? Det er jo det aller første du skal sørge for...

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 01-05-05 11:48

nullerbullerpige du er på et sidespor, jeg har ikke spurgt om den slags (-:

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 01-05-05 12:10

Hej Snaptil

Måske du kan finde svar ved at henvende dig her http://www.danskbyggeri.dk/

// Toupie

Kommentar
Fra : ABS_Miendzet

Dato : 09-05-05 16:35

Jeg hjælper gerne med det administrative mod betaling af fast timesats

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 27-06-05 00:55

Hmm, mon det er et tømrerfirma eller er det et tømmerfirma? Der er stor forskel.

Kommentar
Fra : skippersej

Dato : 09-11-05 12:56

Om det er et tømrerfirma eller et tømmerfirma er for så vidt ligegyldig for organisering og opstart.
1. der er ingen krav om medlemskab af mesterforening eller lignende. Byg har en ordning med garanti for det arbejde medlemmerne udfører, det er sandsynligvis en fordel i markedsføringen. Iøvrigt er der mange andre fordele ved medlemskab. Det har naturligvis en pris.
2. Det du har brug for først af alt er kunder. Dem kan man få på forskellig vis. Som enkeltmandsvirksomhed er det et spørsmål om at følge rigtig godt med i hvad der foregår i det område du har valgt som dit marked, og opsøge alt der lugter af arbejde.
3. Når du har ansatte i din virksomhed, skal du have en ansvarsforsikring, den er lovpligtig.
4. Det med Skat (moms o.s.v.) kommer garanteret helt af sig selv, hvis du ikke tilmelder dig. Dog er det nok billiger at være frivillig.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 09-11-05 20:12

hejsa skippersej tak for dit svar. ville se om der var noget jeg havde glemt.
mht til punkt 3 kunne jeg godt tænke mig lidt mere viden om dette område, kan du henvise til et link?
-ved du noget om generelle priser ved mandskab under 5?
iøvrigt kan jeg oplyse at jeg desværre fik en sportsskade, i opstartsfasen, så måtte lade en ven overtage det stedet, og det kører meget godt for dem.

Kommentar
Fra : skippersej

Dato : 10-11-05 10:35

Jeg kender ikke konkrete tal på en forsikringen, jeg tror det er en % sats i forhold til virksomhedens omsætning? Du kan højst sandsynlig finde oplysninger på de fleste forsikringsselskabers hjemmesider. Måske hedder forsikringen Arbejdsskadeforsikring i stedet for ansvar? Læs om det på forsikringernes hjemmeside.