/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
På Internettet med bærbar via mobil
Fra : alfa
Vist : 397 gange
200 point
Dato : 30-04-05 22:11

Hej.
Jeg er noget nybegynder med dette, at køre internettet på min bærbar, via telefonen. Jeg har en sony ericsson T610 med telia abonnement, og kommer nok til at bruge dette setup mest i udlandet, og skal kun lige bruges til at hente mail med, og noget msn.
Jeg har modem i min telefon har jeg fundet ud af. så burde det vel kunne lade sig gøre ik?
Men når jeg prøver at komme på internettet direkte på telefonen, melder den "GPRS parametre ikke understøttet, kontakt din WAP udbyder", og når jeg ikke engang kan komme på internettet direkte på tlf. så kan jeg jo højst sandsynligt heller ikke komme det med bærbaren, eller hvordan?

1) Hvad kræves der som basis, for at kunne køre dette, altså skal jeg tilmelde mig nogle specielle services hos mit teleselskab f.eks.?

2) Er det noget med at man kan koble op på internettet på forskellige måder, altså enten med GPRS (som koster pr. datamængde) eller en normal dataforbindelse (som koster for den tid man er online), og hvis ja, hvad ville i vælge, når jeg kun skal bruge det til noget mail og msn?

3) Er der nogen der har erfaringer med denne telefon, og hvordan jeg konfigurere både telefonen og computeren til at oprette forbindelse?

Det var en ordentlig mundfuld, men som sagt er noget grøn på dette område, så håber nogen gider og tage sig tid til at svare på nogen af dem ;)

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 01-05-05 08:53

du skal ind på telias hjemmesider og få tilsendt en opsætning til wap/gprs

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 01-05-05 08:56

Du finder opsætningen ved at logge ind på Selvbetjening. wap/gprs og (mms til modtagelse af billeder/sende)