/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Peugeot 406 vs. Toyota Avensis
Fra : executor
Vist : 1464 gange
50 point
Dato : 30-04-05 17:30

Jeg står og skal have en ny brugt bil, men jeg ved ik hvad for en af de 2 her jeg skal købe Peugeot 406 heller Toyota Avensis, begge skal være fra 2000. Jeg vil gerne høre hvad folk har at sige om dem, ris/ros

Kommentar
Fra : geu

Dato : 30-04-05 17:56

Toyota Avensis... Og der er ikke mere og sige om det.

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 30-04-05 18:10

Jeg kører en Peugeot 405 godtnokk,men er storfornøyd med den

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-04-05 18:18

Hvis du er glad for at rode med bil, så køb Peugeoten, men hvis du heller vil have hænderne i lommen, så køb Toyotaen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : geu

Dato : 30-04-05 18:20

Jeg ved godt en Peugeot er en god bil. Men hvis man ser på hvad den koster og have kørenede mod en Toyota, ville jeg købe Toyota. Se evt. på www.mandagsbil.dk

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 30-04-05 18:40

Tjae! Der er vel ikke mere at sige til den sag!

Gert

Kommentar
Fra : pims

Dato : 30-04-05 19:52

I sidste ende er det jo et spørgsmål om smag og behag, Peugeoten er en udmærket bil til pengene, men kan i visse tilfælde svigte på kvalitet. Toyotaen derimod, har lidt mere gods hvad kvalitet angår. Men når noget så endelig går i stykker på sådan en, så er det bare om at kende en, som kender en, som kan skaffe billige reservedele. Japanske biler er generelt dyre, hvad reservedele angår. Hilsen Pims

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-04-05 19:57

Jaaah jeg er også enig med dem som holder på Toyota'en... de har jo en god værkstedshumor

Kommentar
Fra : geu

Dato : 30-04-05 20:08

Hvis du vælger en Toyota skla du være opmærksom på om det er en VVT-i motor der ligger i den, men fra 2000 skulle det være det mener jeg. Nogle af dem har en svag motor der kan bruge olie. MEN de er blevet lavet på Toyota garati, hvis man har taget sig samen og fået det gjort.
Det er dnoget du skal undersøge når du er ude og se på er, spørg efter om den har fået lavet motor. MEN kun hvis det er en VVT-i.
De ander har ikke nogle problemer.

VH Toyota tekniker

Kommentar
Fra : Sniper12

Dato : 01-05-05 07:51

Hvis du så bagefter melder dig ind på Toyota Extreme, kan du få 20% rabat på dele til din Toyota mener jeg det er.

http://www.toyotaextreme.dk/

Kommentar
Fra : silas

Dato : 01-05-05 09:19

Jeg ville vælge peugeoten da der er mere udstyr i dem.
Min søster har haft en i nu 4år og har den har aldrig været på værksted(kun alm.service).
Og med hensyn til rust har de ingen problemer.

Kommentar
Fra : da_SQUIRREL

Dato : 01-05-05 14:03

Jeg vil foreslå en avensis... helt klart.. nu ved jeg jo ikke, hvilke krav du stiller til den, men det er en ganske god bil, selv i standard udgaven... Du kan vælge den skrabede model "terra" som ikke rigtig har det helt store extraudstyr.. dog elruder i for.. eller du kan vælge luxus udgaven "sol" med ALT i el, og læder på rat og gear... "Sol PLUS" har læder overalt... Hvis du gerne vil gejle den lidt, kan 2000 modellen nemt udstyres med lygerne for 2002 modellen (den model lige før den nye.. de ser rigtig seje ud)

Desuden har 2000 modellen den fordel at sæderne er LANGT nemmere at rengøre, end 2002 modellen...

Japansk og fransk er godt hver for sig.. japansk er noget man kører.. fransk er noget man får :P

sorry.. kunne ikke dy mig *GGG*

Kommentar
Fra : geu

Dato : 01-05-05 14:47

noget man kører.. fransk er noget man får :P

HØRT LOL

Kommentar
Fra : silas

Dato : 01-05-05 18:54

Jeg synes bare toyota virker for billig i materialerne.Når man lukker dørene lyder det som i en gammel fiat 127.Klima anlæg fås vel,men man skal nok være heldig at finde en til rimelig pris.
Nææææ jeg kører nu i min 4 citroen xantia (99`2.016V aut.STC.)og her får du ALT i udstyr (EL)incl.klimaanlæg!!
KØR Citroen og du udeover alle problermene(har iøvrigt hørt at hvis man sliber lakken af en Avensis står der Hansa export nedenunder)!!!!!!!!

Accepteret svar
Fra : g_h

Modtaget 50 point
Dato : 01-05-05 20:17

Silas!
Det er vist nogle år siden, du har været i nærheden af en Toyota
Ligemeget om det er en Yaris, Corolla eller Avensis er materialekvaliteten rig på højde med de europæiske konkurrenter!
Hvad samlekvalitet angår, skal du ihvertfald ikke komme med et fransk mærke, der (især PSA) tit får hug af motorjournalister, på netop dette punkt!!
Dengang Toyota var en billig bil, men samtidig med en funktionsgaranti, hvor ingen europæisk bil under millionen, kunne være med, var der lidt blikklang over Toyota'er og alle de andre asiatiske mærker generelt, men idag er der sku' lige så meget gods i dem, som i de europæiske!!
Med hensyn til komfortudstyret, får du hvad du betaler for!
Grunden til at der er så meget udstyr i de franske mærker, er vel for overhovedet at kunne sælge dem
Sjovt nok, er det også tit selv samme udstyr, der fejler og sender PSA biler og især Peugeot på værksted!!!

Gert

Godkendelse af svar
Fra : executor

Dato : 02-05-05 20:35

Tak for svaret g_h.

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 02-05-05 20:41

Selv tak

Når du har fået købt dig en Toyota, så følg Sniper12's råd!
Super hjemmeside for toyota ejere, hvor der kan stilles spørgsmål omkring alt, der har med Toyota at gøre!

Gert

Kommentar
Fra : bjarne46

Dato : 29-05-05 13:48

Jeg har haft en toyota avensis årg. 2000 med vvti motoren. Hold jer langt væk fra den. Ny motor og gearkasse + en masse andre problemer. Den blev brugt til taxikørsel, Toyota løber fra deres ansvar hvor de kan komme til det.
Nu kører jeg Peugeot 406 hdi fra 2004 og den har rundet 100000 km, og jeg har ikke haft tilnærmelsesvis så mange problemer som med Toyotaen.

Kommentar
Fra : kristiankk

Dato : 10-07-05 08:25

Du kunne jo være uheldig med den Avensis...
Du skal nok få problemer med peugeoten, jeg kender 3 der har den samme model, og hvad de ikke for skiftet og hvad der går i stykker, det fatter man slet ikke.