Næ, så tror jeg ikke der er noget galt med fjederen, og der er ingen grund til at skille ad.
Det med den ikke falder helt ned til tomgang, kan skyldes enten en utæthed (Bundpakning under cyl. eller karburator/membransiden eller simmerringe på krumtapakselen (Den sviner måske ud bag varioen)) Eller det skyldes at du har skruet luftskruen 1/4 omg. for langt ind.
Der er nogle Polinivarioer, der kan justeres, eller der følger en remhalvdel med, som har en anden vinkel, så rullerne på bagsiden kører opad en mere eller mindre skrå flade, så de enten har let eller svært ved at komme ud.
Det kan da godt være din omdr.tæller ikke er nøjagtig, og omdrejningerne skal selvfølgelig ned i tomgang, så den ikke trækker baghjulet med rundt. Men en tuncylinder skal da kunne komme op på mindst 10000omdr. i belastet tilstand.
Nu er en stor karburator meget sværere at få til at køre ordentligt i tomgang og i mellemgasområdet, da den skal kunne levere perfekt med bundgas, det er et problem som er helt almindeligt.
Men for at begynde med begyndelsen: Din maskine kunne før køre stærkt, men var død ved lav hastighed.
Men efter rulle og karburatorudskiftning, vil den ikke over 60, men accelererer bedre, eller hva?
Det er altid bedst at kun udskifte en ting ad gangen.
Tror du den får for meget benzin, så den 4-takter, så den selv på støttefod ikke vil køre helt op i de vilde omdrejninger?
VH Palle Hansen