/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XP starter altid i "system32"
Fra : Divser
Vist : 490 gange
100 point
Dato : 30-04-05 01:10

Efter geninstallation af XP Home starter min pc altid med at åbne et vindue i mappen "system 32" med emnegrupperne Systemopgaver, Fil- og mappeopgaver, Andre placeringer og Deltaljer i venstre kolonne. Hvorfor gør den det, og hvordan får jeg den til at lade være med det?

Mvh
Divser

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 100 point
Dato : 30-04-05 04:34

Tjah! Enten en virus, eller den figurerer under startup. Prøv at gå ind under Start > kør > skriv msconfig og tryk Enter Gå under Start og se om der ligger en henvisning der?
Se evt. http://support.microsoft.com/?kbid=170086

Godkendelse af svar
Fra : Divser

Dato : 30-04-05 20:33

Hej tedd.

Tak for tilbagemeldingen. Det var ikke en virus, og det var ikke en proces under msconfig / Start, men din Microsoft support link har ført til løsningen. Det viste sig, at der var en fejlagtig nøgle (hpppt REG_SZ /ICON) under HKEY_LOCAL_MACHINE..... Efter at jeg har slettet denne nøgle, åbner "system 32" ikke længere ved opstart. Tak!

Mvh
Divser