/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Mærkelige pletter...hjælp
Fra : Brynja
Vist : 3843 gange
100 point
Dato : 20-09-02 17:20

Vi er i denne tid plagede af sorte pletter på størrelse med knappenålshoveder. De er cirka 10-12 stykker på samme sted. De er alle steder, men kan ikke vaskes af fx sengetøj det går lidt bedre af hårde lakerede overflader. Det er tilsyneladende i flydende form da det ikke kan "drysse af". Jeg tror selv at det er en eller anden form for insekt, men hvad, og hvordan undgår man dem.

Med venlig hilsen

Brynja

Kommentar
Fra : Vestjyden

Dato : 20-09-02 19:25

Er det alle steder, eller kun i bestemte rum?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-09-02 18:16

Det er fluelort, brug et vaskepulver med kraftige enzymer, har selv samme
problem.

Thorleif

> Vi er i denne tid plagede af sorte pletter på størrelse med
> knappenålshoveder. De er cirka 10-12 stykker på samme sted. De er alle
> steder, men kan ikke vaskes af fx sengetøj det går lidt bedre af hårde
> lakerede overflader. Det er tilsyneladende i flydende form da det ikke
> kan "drysse af". Jeg tror selv at det er en eller anden form for insekt,
> men hvad, og hvordan undgår man dem.
>
> Med venlig hilsen
>
> Brynja

Kommentar
Fra : Vestjyden

Dato : 20-09-02 20:31

Det må s.. være nogle store fluer, der laver klatter på størrelse med et knappenålshoved!

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 21-09-02 13:35

Ja det lyder godt nok utroligt, men er ikke desto mindre sandt.

Vi har samme problem.

med venlig hilsen
Michael Christoffersen

Kommentar
Fra : gal

Dato : 21-09-02 20:51

måske har fluerne tynd mave og det flyder ud

Kommentar
Fra : katrin

Dato : 22-09-02 15:32

Ja, eller de drikke for meget kaffe...

Kommentar
Fra : Brynja

Dato : 23-09-02 17:15

Tusind tak for jeres svar på mit spørgsmål, jeg vil dog afskrive at det kan være fluelort da jeg er overbevist om at fluer ikke "laver" 10 - 15 lorte på samme sted. Min fornuft siger mig også at flere fluer ikke benytter samme areal som fluetoilet. Desuden har jeg før set fluelorte og de er mere hmm hmm hvordan skal jeg beskrive det, klistrede.

Pletterne er i alle rum, men dog mest i soveværelse, og vi kan ikke få det af ludbehandlede ting som vores sofabord, seng...

Jeg kunne godt tænke mig at høre flere muligheder hvis det er muligt, men tak for jeres bud.

Med summende hilsen

Brynja

Accepteret svar
Fra : CADmageren

Modtaget 100 point
Dato : 24-09-02 08:48

Jeg er nu stadig overbevist om at det er fluer! Men jeg har aldrig før oplevet noget lignende.

For skeptikerne er der følgende billeder:
www.cadmageren.dk/1.jpg
www.cadmageren.dk/2.jpg
www.cadmageren.dk/3.jpg
www.cadmageren.dk/4.jpg
www.cadmageren.dk/5.jpg

Med venlig hilsen
Michael Christoffersen

Godkendelse af svar
Fra : Brynja

Dato : 03-10-02 18:36

Tak for svaret CADmageren. Du må undskylde jeg først reagerer nu, men jeg er imponeret over at det er fluelort. Vi benytter noget af det bedste vaskepulver jeg har prøvet med tandpasta, pletfjerner kogning, iblød osv ja selv klorin kan ikke tage pletterne. Meget mærkeligt, men hvis de billeder du videregav virkelig er fluelort, så er det fluelort vi har her i huset.
Jeg tror vi næste sommer er nødt til at bevæbne os med MANGE fluesmækkere.

Med venlig hilsen

Brynja

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 03-10-02 20:21

Jamen jeg takker da for pointene, men det var egentlig ikke et svar, men snarere en understøttelse af dit spørgsmål.

Jeg ville selv have betalt 500 point for et fornuftigt svar. Men nu må vi da håbe på at det er ved at være ovre for denne gang.

Jeg har sågar prøvet at kontakte Dansk Skadedyrs Laboratorium. De kunne heller ikke hjælpe!

Med venlig hilsen
Michael Christoffersen