/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Opladning uden oplader..??
Fra : Ja_nemli_ja
Vist : 1251 gange
100 point
Dato : 29-04-05 23:23

Heij...
Min onkel kan lade sin mobil op uden lader,..?
Har også gjordt det ved en 3310..
Hvordan kan det være..??

P.s Har En SE K700i med Telmore..

Jonas..,-

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 29-04-05 23:34

Mon ikke du er blevet bundet noget på ærmet......

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-04-05 23:37

Spørg din onkel

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-04-05 23:40

Der er sikkert solceller på eller en lille propel der slår sig selv ud når det blæser eller en slår en sk..
Mvh Sune

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-04-05 23:40

via USB...........

Kommentar
Fra : huntermis

Dato : 29-04-05 23:43

der skal jo en form for strøm/spænding til mobilen og for at lade batteriet op
dvs man kan lade sin mobil op med bilbatteriet ( adapter fra haraldnyborg )
eller via solceller ( http://solkraft.dk/product.asp?product=484&page=1 )

eller en anden strøm kilde dvs. at det behøver ikke ligefrem at være en orginal oplader til mobilen men
en eller anden form for strømforsynning

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-04-05 23:43

Ja man sku' sku se at få opfundet trådløs opladning wauw så ville jeg blive lige så rig som ham der gates
mvh sune

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 30-04-05 00:19

Nejda,man kan få en sådanne hånddrevet Generator beregnet for mobiltelefoner,en nødløsning jo

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 30-04-05 06:37

Uanset om den er hånddrevet eller soldrevet, eller "prutdrevet" så er der jo tale om en lader.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 30-04-05 07:44

selve lader-delen sidder i mobilen eller batteriet. Mange telefoner skal således kun tilføres jævnstrøm for at kunne lade op.
Så en rigtig lader er således ikke altid nødvendig.

MVH

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 30-04-05 07:51

Viskinge

Selv med din beskrivelse er der jo tale om at telefonen benytter et ladeaggregat.

Opladning UDEN lader er en umulighed

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-04-05 08:03

Jeg tror din onkel har overnaturlige evner.

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 30-04-05 08:07

Eller også er han en værre spasmager

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 30-04-05 09:22

backtee

Nu skal man jo nok sørge for, at kalde tingene med deres rigtige navn.
Lad mig komme med et eksempel:
Jeg kan feks. lade min mobil op med et 6 volts batteri, men man kalder da ikke et batteri, for en lader, vel ?

MVH

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 30-04-05 10:06

viskinge

Du kan ikke lade din telefon op med et batterie uden en anordning der overfører strømmen fra det ene batteri til det andet, en sådan anordning vil nemt kunne betegnes som en lader

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-04-05 11:36

Batterier er som forbundne kar - kobles de paralelt vil de udligne sig....ingen lader.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 30-04-05 13:07

Sunowich -> min el-tandbørste oplader trådløst.
den skal godt nok stå i sin lader men der er ingen fysisk kontakt.
Altså er den trådløs, det hedder vidst induktutions ladning.
Mvh. Natmaden
Ps. er HELT sikker på at en mobil ikke vil kunne tåle den slags ladning, da det handler om kraftige magnetfelter , og den fine elektronik,
højst tænkelig ikke vil kunne 'overleve' det.
Hvis ellers mobilen (og batteriet)kunne tåle det , kunne det tænkes, at en tur i micro'en, kunne klare det
MEN PRØV DET IKKE

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-04-05 13:30

Natmaden - det virker ikke med at lade i microovnen ......hallo/hallo/hallo......nå han er nok gået.

Kommentar
Fra : Ja_nemli_ja

Dato : 30-04-05 13:34

Jeg har selv set min onkel gøre det og han brugte ikke solkraft eller noget...
Gjorde bare et eller andet og så var den ladet op..
Og han gider nemli' ikk sige det..

Jonas--..

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 30-04-05 13:34

backtee

Den anordning, du nævner, skal såmænd kun være en ledning med et stik i den ene ende, vil du så kalde ledningen for en lader?
Husk nu, at ladelektronikken sidder indbygget i batteriet.

MVH

Kommentar
Fra : Ja_nemli_ja

Dato : 30-04-05 13:37

Han gjorde det til min fætters fødselsdag uden ledning eller no'et..

Jonas

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 30-04-05 14:53

ja_nemli_ja, bliv manenger for din onkel og lad ham optræde med det, ellers se at få søgt patent.
Emesen, har du nu prøvet micro'en, virkede det ikke, så prøv lige med den trådløse mus
Ps. få en anden til at tænde mens du selv opholder dig i et andet rum
Jo man kan godt overfører strøm uden ledning.
Prøv eventuelt at binde mobilen til en drage og send den op en dejlig frisk tordensvejrsdag.
Men måske bliver den en lille smule overopladet,,,,

Og min tandbørste klarer det stadig fint, systemet består af en plastikindkapslet stangspole, på laderen.
bunden af tandbørsten som er fuldstøbt plastik, består af en lille ringkernespole,
når tandbørsten stilles i sin holder/lader, går stavspolen op gennem bunden, og er nu center i ringkernen.
og vupti der opstår et elektromagnettisk felt, da hver spole er indelukket i hver sin enhed, må det vel kunne betragtes som trådløs ogladning.

Emesen , kunne ikke høre dig kalde lige før, jeg var ved at tørre bukser,,,, i microen.

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 30-04-05 17:06

Hei natmaden.Kan man tørre bukser hurtigt der i mikroen?,jeg har nemlig også en sånn nymodens inretning men ingen tørretumbler

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-04-05 17:12

Jeg har en mus der ikke skal lades op................men det skal batterierne - - - tit
Det er nemmere at lave popcorn i tørretumbleren - når vi er mange gæster.