|
| Vectra 1.8 16V sætter ud.. Fra : Pianomand | Vist : 4259 gange 150 point Dato : 29-04-05 08:39 |
|
Ved varm motor sætter den meget ud ved igangsætning og lave omdrejninger når den skal trække.
Der er lige monteret nye Bosch tændrør. Det forværrede problemet!?
| |
| Kommentar Fra : Spirillen |
Dato : 29-04-05 09:52 |
| | |
| Kommentar Fra : thulin |
Dato : 29-04-05 10:08 |
|
Nu skriver du ikke noget om hvilken årgang eller km status.
Så jeg går ud fra at det er en Vectra-A eller B 92-95 - 95-99.
Men med de meget få oplysninger du kommer med, kan du ikke få et ret godt svar.
Men jeg vil da anbefale at starte med at få kigget alle vacuumslanger efter, har din bil kørt over 120.000 km kan der sagtens være en revne i en vacuumslange, hvilket kan give udslag i at biler går ud eller får ujævn motorgang.
check din luftmængdeføler.
Men det kan være 100 forskellige ting som er galt med din motor.
Fra en dyr computer til en vacuumslange til 5 kr.
| |
| Kommentar Fra : Pianomand |
Dato : 29-04-05 10:39 |
|
Hej Thulin.
Ja, det var selvfølgelig for få oplysninger. Det er en B'er 99 1.8 16V 120 KM.
Problemet er mærkelig nok afhjulpet for 20.000 km siden hvor der samtidig blev monteret nye Nippo Denso(?) rør og fyldt dyserens i benzinen. Det fjernede fuldstændigt udsætterne som var udtalte i 2. gear. De er gradvist kommet tilbage og efter nye Bosch rør er det blevet helt galt! Dyserens er tilsat for nyligt uden at hjælpe!?
| |
| Kommentar Fra : Pianomand |
Dato : 30-04-05 09:10 |
|
Hej stilke. Der er ingen tændrørsledninger i motoren, men en enhed vistnok med 4 tændspoler der sættes ned over tændrørene!?
Til kogalejy: Motoren har direkte indsprøjtning, så der er selvfølgelig 1 dyse til hver cyl., men ellers ingen!?
| |
| Kommentar Fra : stilke |
Dato : 30-04-05 09:57 |
|
Ja, men har du haft de små ledninger trukket ud af stikkene, og evt. sprøjtet kontaktspray eller prontomidler ind i stikkene. - På min er der monteret 2 spoler, ovenpå 2 at tændrørene, og derfra 2 korte tændrørsledninger ud til de øvrige tændrør. (Det er ikke nemt at skelne de forskellige biler fra hinanden)
Jeg har ikke den store erfaring, med de for mig nye electroniske systemer, men må tænke lidt på en anden måde.
Symptomet kunne være som jeg beskrev, ved karburator og fordelermodellerne. Og ligeså ville jeg også prøve med karburatorsprit i benzinen, men om dyserensen erstatter dette, ved jeg ikke.
Jeg ville jo umiddelbart tro at Opel-værkstedet (autoriseret) ville kunne stille den nøjagtige diagnose, men begynder de først at eksperimentere, så ville jeg også prøve at løse problemet selv, for man fornemmer, at der ikke eksisterer nogen skrupler med hensyn til udskrivning af regninger sådanne steder. Tal med dem, og aftal, - hvis ikke de retter symptomet, så skal det være gratis, ellers et fastlagt beløb.
| |
| Kommentar Fra : Pianomand |
Dato : 30-04-05 10:17 |
|
Hej Stilke.
Der er slet ingen tændrørsledninger. Motorversionen hedder noget 1.8i X...?
Jeg har tidligere haft Opelværkstedet til at kigge på det, uden konkret diagnose til følge.
Måske tomgangsmotor, måske....., måske...!
Men da hjalp dyserens / tændrør og motoren kørte perfekt! Prøver at sætte de gamle tændrør i igen for at se om problemet bliver mindre. Ved kold motor er der intet!?
| |
| Kommentar Fra : kogalejy |
Dato : 02-05-05 19:37 |
|
Det er måske så simpelt som tilstoppet luftslange ved benzintanken, prøv at tage dækslet af næste gang motoren er varm, det er da en billig prøve, når værksteder ikke kan finde en fejl, er det tit fordi den er for basal.
mvh k.
| |
| Kommentar Fra : Pianomand |
Dato : 21-05-05 07:46 |
|
Hej kogalejy.
Dækslet var da en mulighed, men nej. Har monteret nyt benzinfilter uden forbedring. Mvh. !??
| |
| Kommentar Fra : Pianomand |
Dato : 22-05-05 17:05 |
|
Hej Stilke. Der er ingen tændrørsledninger og spoler - derfor kan tændrørs/spoleenheden måske godt være defekt!?
Og det er kun når den skal trække ved lave omdrejninger. Hvis den får omdrejninger kan den files på koblingen uden at problemet dukker op. Mvh Pianomand
| |
| Kommentar Fra : stilke |
Dato : 22-05-05 18:39 |
|
Problemet du beskriver, ville førhen med 99% sikkerhed være et dårligt tændrør, men det vil du jo ligesom ignorere, da du har fået skiftet disse, men et nyt tændrør kan altså også opføre sig sådan, og endvidere har vi vist ikke fået belyst om du er sikker på at electrodeafstanden er justeret korrekt. Hvis dine tændspoler sidder alle direkte på tændrøret kan jeg godt se at det er svært med ledninger, men jeg ville da også være ked af hvis det så var en af disse spoler, og hvilken, for det behøver kun at være e`n, og det er så også svært at vide hvilken.
Har du prøvet et andet benzinmærke, f.eks. Shell V-Power, det kunne da ikke ske det helt "galde" ved det. -- Når du har efterprøvet dette, og det så heller ikke hjælper,- har jeg kun en ide om at prøve et andet værksted.
| |
| Kommentar Fra : kogalejy |
Dato : 23-05-05 01:17 |
|
Et sted skriver du "ved kold motor er der intet", det betyder altså at når motoren er kold, så virker tændingen som den skal. Normalt tænder en motor jo bedst når den er varm, så mon ikke man skal rette søgelyset mod benzintilførslen.
mvh K.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|