/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Word som datakilde
Fra : Ggaz
Vist : 465 gange
200 point
Dato : 29-04-05 08:31

Hejsa!
Jeg har i word en tabel med x-antal kolonner, som er et navne-adresse kartotek. Disse vil jeg gerne have flettet så jeg kan skrive dem ud på labels. Det kan jeg simpelthen ikke hitte ud af. Ifølge hjælp i Word skal det da kunne lade sig gøre, men når word-dokumentet stadig står som .doc fil vil den åbenbart ikke. Et eller andet gør jeg forkert, men hvad?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-04-05 11:23

Har du givet dine kolonner feltnavne, så du kan indsætte flettefelter i dokumentet.

Kommentar
Fra : Ggaz

Dato : 29-04-05 12:28

Ja, det har jeg gjort!

Kommentar
Fra : supertekst

Dato : 29-04-05 14:48

Hvilken version af Word anvender du?

Kommentar
Fra : Ggaz

Dato : 30-04-05 06:25

Kommentar
Fra : supertekst

Dato : 30-04-05 11:01

Ok - det er ikke noget problem - anvender selv samme office-version.

- Gem dokumentet med tabellen under et navn, som kan genkendes som datakilde
- Anvend et nyt dokument som hoveddokument
- Vælg i menu Funktioner, Breve og forsendelser, Brevfletning
- - vis værktøjslinien brevfletning

Herefter kan guiden anvendes.

Kommentar
Fra : Ggaz

Dato : 01-05-05 07:16

ok - ja, der ligger hunden begravet:

- gem dokumentet med tabellen under et navn, som kan genkendes som datakilde

Ja, men hvordan?????

Accepteret svar
Fra : supertekst

Modtaget 200 point
Dato : 01-05-05 11:26

Nej - navnet er ligegyldigt - du skal kunne genkende det som datakilde - når du inde i guiden skal udpege, hvor data skal hentes fra.

Altså gem blot dokumentet m/tabellen helt normalt. Luk dette dokument.

Det word dok. der nu er det aktive er hoveddokument - i guide forløbet skal du udpege såvel hoveddok. som datakilden - her kommer dok. med tabellen ind i billedet.

Godkendelse af svar
Fra : Ggaz

Dato : 02-05-05 06:51

Tak for svaret supertekst. Så lykkedes det omsider!