/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
forsikring
Fra : batman1
Vist : 731 gange
300 point
Dato : 28-04-05 22:31

kan et forsikringsselskab underkende arbejdsskadestyrelsens afgørelse , med hensyn til mengrad ? hvis de erkender afgørelsen er der så en frist for udbetaling af forsikringssummen, eller er der en frist for at de vil anke afgørelsen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-04-05 22:36

Ikke underkende, men anke.
Du kan læse lovgrundlaget her: http://www.retsinfo.dk/_GETDOCM_/ACCN/A20020075029-REGL

Kommentar
Fra : batman1

Dato : 28-04-05 22:47

i dette tilfælde har ask. fastsat en mengrad , spørgsmålet er så, hvorlang tid må der gå inden vi hører fra forsikringen om de vil anke eller følge ask. afgørelse og udbetale summen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-04-05 22:58

Der er mig bekendt ikke præcise regler for hvor længe man må vente med, at anke med mindre der er angivet frister. Der er dog en praksis der bevirker, at man kan betragte manglende reaktion som passivitet og det betyder at retten til anke bortfalder.
Jeg vil anbefale, at I får en advokat med på sagen da forsikringsselskaberne snyder hvis de kan. I øvrigt kan man godt kontakte Arbejdsskadestyrelsen.
Læs mere om Arbejdsskadestyrelsens behandling her: http://www.ask.dk/andre_skader/private_forespoergsler/default.asp

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 28-04-05 23:11

Har du prøvet at ringe til forsikringsselskabet, de må kunne fortælle om de overvejer at anke, eller hvornår de udbetaler erstatningen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-04-05 23:47

er det i retten i forbindelse med din kones anke af menfastsættelsen, at forsikringsselskabet gav udtryk for at ville anke sagen ? Eller hvor har du fået den oplysning? (det skrev du i dit andet spørgsmål, at de ville anke)
Så skulle man umiddelbart tro at der var givet en tidsfrist, for selskabet kan jo ikke bare sige de vil anke og så "sylte" sagen på ubestemt tid.

men sådan noget kan være utrolig langstrakt affære.
Jeg kender en sag hvor forsikringsselskabet med det samme anerkendte mengrad og at skulle udbetale erstatning, og det varede fra først i oktober det ene år, til juni året efter, inden de udbetalte, og det var endda ikke noget særligt stort beløb.
Men som valde siger, forhør ved selskabet hvordan sagen står i øjeblikket.

mvh dova