/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Myrer indenfor - fjernes/dræbes hvordan?~
Fra : moebius25
Vist : 15620 gange
350 point
Dato : 28-04-05 22:17

Hej alle,

Vores hus er blevet invaderet af myrer - de holder sig mest til badeværelset og gangen...begge med varme i gulvet!

Mit problem er at vi har prøvet "næsten" alt: Kanel, muskatnød, myrerdåser - eneste vi mangler er rigtig myregift - men det koster 299.- for en lille flaske i SILVAN ;-(!

Skal jeg gribe til lommerne, eller kan man lovligt lave noget myregift selv?

Alle råd til ovenstående modtages med "kyshånd"

/Vh Morten & Christina

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-04-05 22:21

www.Rabatten.dk der er en opskrift på hvordan du blander din egen gift og putter i egne lokkedåser
Mvh Sune

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 28-04-05 22:21

En træklods og en hammer....

Du må nok til giften, og så få dræbt dem udefra også - dvs. du skal ind boet udefra, og også der bliver du nødt til at bruge gift - det er nødvendigt, da den indvendige bekæmpelse kun er nødtørftig - I får kun has på dem der møver sig gennem sprækkerne.

mvh berpox

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 28-04-05 22:23
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-04-05 22:24
Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 28-04-05 22:26

Det ser ud til, at det mest relevante link er dette: http://www.mst.dk/default.asp?Sub=http://www.mst.dk/kemi/01020000.htm

Rabatten har trukket deres fine råd tilbage...

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 28-04-05 22:26

Det ser ud til, at det mest relevante link er dette: http://www.mst.dk/default.asp?Sub=http://www.mst.dk/kemi/01020000.htm

Rabatten har trukket deres fine råd tilbage...

Vaxen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-04-05 22:26

Find ud af hvor de kommer ind, og få lukket af.
Det kan være umådelig svært, men den mest sikre løsning på at slippe af med dem.
Ellers kan I blive ved og ved og ved...... med at prøve alt muligt, og uden større held.
Alle mulige former for gift, er ikke anbefalelsesværdigt, og da slet ikke indendøre hvor I selv risikerer at blive syge af det.

mvh dova

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-04-05 22:28

Man kan købe Baytion-pulver i store portioner til en langt billigere pris end i Silvan hos de fleste Korn&Foderstofforretninger (til brug for landbruget). Pulveret kan udlægges eller blandes op med vand og udhældes hvor myrerne færdes. Har I husdyr bør disse holdes væk fra Baytionen mens behandlingen foregår. Er det rigtigt slemt burde I også overveje at kontakte kommunens skadedyrsbekæmpelse. Der KAN være lokale regler for hvad det er tilladt at bruge af giftstoffer til skadedyrsbekæmpelse i privat regi. Hilsen Arne

Accepteret svar
Fra : 2603ph

Modtaget 360 point
Dato : 28-04-05 22:33

Hej moebius.

En klassisk genganger.
Myrer bekæmpes bedst med det ugiftige middel pyrethrum - eller de tilsvarende pyrethroider.
F.eks. Biotrinol. En sprayflaske med 1 l færdigblandet middel kan holde i årevis, den koster 150-200 kr.
Midlet kan anvendes til alt småkræ.
Der er en masse forskellige firmanavne med lidt forskelle i egenskaber.
Det er vigtigt, at midlet er godkendt til indendørs brug.

Læg lidt lokkemiddel ud - pust nogle myrer ihjel og *og lad dem ligge*. Kammeraterne sløber dem ned
i boet, hvor de andre forgiftes.
Pyrethrummidler er "repellerende" midler - d.v.s. de afskrækker alene med lugten.

Myrer bør kun bekæmpes, hvor de generer indendørs. Myrer er nyttige for omsætningen af organsike stoffer
udenfor.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-04-05 22:33
Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 28-04-05 22:56

Prøv at bekæmpe dem med støvsugeren.
Jeg med held benyttet denne metode.

Tidligere myrespørgsmål.
http://www.kandu.dk/dk/spg/44506
http://www.kandu.dk/dk/spg/45038

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-04-05 23:06

Ja, jeg har også med held bekæmpet myrer med støvsugeren, men samtidig jeg købte og brugte jeg også en "Myrerspray" til indendørsbrug.

Den myrerspray jeg brugte kunne meget vel ligne denne

Citat
Myrespray - 500 ml. (4810)
(Varenr. 11-28)
Bekæmper myrer på basis af naturligt forekommende planteolier (kokosolier). Midlet er vandbaseret, lugtfrit og har en omgående - og nogen langtidsvirkning - afhængig af underlagets beskaffenhed.

Pris: DKK 80,00 Ex. Moms

http://lundhede.datascan.net/acatalog/Lh_Biologiske_midler.html

midt på siden.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 28-04-05 23:29

Støvsugerbanden.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-04-05 01:13

lån en myresluger - godnat

Kommentar
Fra : 1975

Dato : 29-04-05 09:05

Jeg har hørt at man skal strø kanel der hvor de kommer ind. Myrene kan ikke lide lugten af kalen så derfor går de.

Ved ikke hvor godt det virker, men det synes jeg egentligt heller ikke at alle de myrelokkedåser gør.

Godkendelse af svar
Fra : moebius25

Dato : 29-04-05 09:56

Tak for svaret 2603ph...og selvfølgelig til alle jer andre - 1000tak

/Vh Morten

Kommentar
Fra : sevelsted

Dato : 07-06-05 13:01
Kommentar
Fra : sevelsted

Dato : 07-06-05 13:36
Kommentar
Fra : Goliath

Dato : 20-06-09 05:51

Hej moebius25.
Da vi boede i rækkehus, brugte vi kaffebønner når vi havde lavet kaffe,det lage vi langs huset og det synes vi at det hjalp.
MVH: Goliath.pøj pøj