/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
vedhæftet filer i outlook??
Fra : yakov
Vist : 645 gange
50 point
Dato : 28-04-05 20:38

jeg har et problem med at outlook ikk vil åben filerne... man kan goodt se de er der.... men de vises som en skjult fil (sådan en smule transparrent) men der sker intet hvis man trykker på den... det er en almindelig .doc fil til word så det burde ikke være pga sikkerhedsrisiko... det er sket ef´ter jeg har opdateret Word og jeg tror også at outlook blev opdateret samtidig...?? nogen der har en ide til hvad det kunne være???

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-04-05 20:55

Når du har emailen fremme, så åbn den først. Derefter trykker du på filer og gem vedhæftede filer. Gem dem i modtagne så kan du åbne dem derfra. M.v.h. Arne

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 28-04-05 21:11

I outlook express går man til funktioner/indstillinger/sikkerhed
Her skal IKKE være vinge i: tillad ikke at vedhæftede filer, der mu......
Tryk anvend ok
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 28-04-05 21:14

Det må være vedhæftet filer du mener....?

Gør sådan her:

Åben outlook
>gå i funktion > indstillinger > Sikkerhed og fjern fluebenet i "Tillad ikke at vedhæftet filer der muligvis kan indeholde virus gemmes eller åbnes"

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-04-05 21:15

OK, men yakov -> Benytter du Outlook Express eller Outlook Office?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-04-05 21:17

taliskoko -> Ja. Det står i overskriften.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-04-05 23:59

mange kalder outlook express for outlook af en eller anden grund - i outlook express gå til funktioner og indstillinger og sikkerhed - fjern flueben i tilllad ikke vedhæftede filer osv - og fjern flueben i bloker billeder.
hmmmm - husker ikke hvordan det er i outlook - men der kommer nok en der ved det

arne - det hedder ms outlook og ikke outlook office - selvom det ligger i officepakken

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-04-05 00:05

Kære mirit - Det råd du kommer med, er allerede givet af to andre kommentatorer. Hvis du læser spørgsmålet, står der kun Outlook. Outlook er 2 programmer Express og Office. Såvel Outlook Express som Outlook Office kaldes ms Outlook, idet de begge er Microsoft (ms) produkter. og tre gange

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-04-05 01:12

arne du er søvnig lol - ms outlook express og ms outlook - og til din lille bemærkning så læs lige hvad jeg skrev - og så glem det igen - nat med dig

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-04-05 01:19

mirit -> Så vidt jeg kan se af dine smileys, er det dig der er søvnig. Spørgeren skriver Outlook, og Palle svarer straks med et Express-svar, senere kommer flere (inkl. dig selv) ind med Express-svar. Så der er grund til at jeg spørger:
Hvad har du? Outlook Express eller Outlook Office. Du kan jo heller ikke finde ud af det.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-04-05 01:21

OK:
Citat
jeg har et problem med at outlook ikk vil åben filerne.

Taler vi så om Outlook eller Express???? HWA mirit?

Kommentar
Fra : yakov

Dato : 29-04-05 08:49

det er express.... og jeg har prøvet [gå i funktion > indstillinger > Sikkerhed og fjern fluebenet i "Tillad ikke at vedhæftet filer der muligvis kan indeholde virus gemmes eller åbnes"] det virker ikke... jeg har avg antivirus der scanner emails men ved ikk om det er det....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-04-05 09:46

yakov er du tilknyttet webmail - ???? I så fald har din udbyder måske nuppet muligheden for at åbne filen fordi den indeholder skadeligt indhold ! AVG - hmm - hvis der ikke kommer besked ville jeg ikke umiddelbart tro det er problemet.
Har du fjernet fluebenet i bloker billeder også ???? Kunne jo være et billede der er sendt

arne - nej jeg var ikke søvnig jeg var træt og derfor på vej iseng - og det viste sig jo at yakov kaldte outlook express for outlook ikke HWA???? altså tales der om oe - og det var jo derhen jeg ville -

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 29-04-05 11:03

Det bør ikke være AVG. Bruger selv den, uden problemer...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-04-05 11:06

et lille ps - mange gange accepteres det ikke at der bliver sendt exefiler - prøv at forhøre dig om det hos afsender .

Kommentar
Fra : yakov

Dato : 29-04-05 11:13

det er alle filtyper også .doc og .jpg den har kunne før men efter jeg opdateret word vile den ikk...

Kommentar
Fra : rostaros

Dato : 06-06-05 16:28

Jeg har det problem, når jeg skal sende en mail i OutlookExpress med en vedhæftet fil får jeg meddelelsen -svar fra server: 550 error: unsafe file. Der er ingen problemer med at sende mail når der ikke er en vedhæftet fil med

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-06-05 23:51

fjern flueben i tillad ikke..... osv - og bloker billeder - under funktioner - indstillinger - sikkerhed

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-06-05 01:01

miritdk se: 28-04-05 21:11
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-06-05 01:10

ups skrev vist i

Godkendelse af svar
Fra : yakov

Dato : 13-02-06 12:36

Tak for svaret pallebhansen.