/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Suzuki GN 400
Fra : minila
Vist : 980 gange
50 point
Dato : 28-04-05 20:32

Hej

Er der nogle der ved, hvor stor forskel der egentlig er på GN 250 og GN 400 fra først i 80'erne? Jeg har en GN 400, som jeg mangler en del reservedele til. Desværre er der ikke så mange 400 som der er 2½'ere, og derfor er den mere vanskelig at finde brugte dele til. Så jeg tænkte: hvad er forskellen egentlig (udover motoren)? Hvad med stel, tank, skærme, forgaffel, bagsvinger, støddæmpere m.v.?

Hilsen minila

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-04-05 21:34

Du skal ikke regne med, at der er noget der passer sammen fra de to modeller.
Jeg har selv en GS400L fra 80, den er næsten magen til din bare 2 cylindret.

Men almindelige dele som kæde/tandhjul, støddæmper, m.m. er ikke noget problem at skaffe til din model.
Men bagsvinger, stel, tank, forgaffel o.s.v. skal være fra en magen til, ellers går det ikke.

mvh dova

Kommentar
Fra : minila

Dato : 28-04-05 21:45

Det er nu mest en tank jeg mangler. Det andet er bare for at være nysgerrig, og for at lære modellen at kende - hvis du forstår. Den er købt som et "renoveringsprojekt".

minila

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-04-05 22:30

Ja, jeg er så kommet til at tænke på, at der vist findes 2 udgaver af den GN400.
Men hvis tanken er sådan en hvor det er ligesom et aflangt låg der skal åbnes med en nøgle for at komme ned til benzindækslet, så passer den fra en almindelig GS400 fra sidst i 70erne og til ca 83.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-04-05 22:47
Kommentar
Fra : minila

Dato : 30-04-05 16:05

Det er den første af de 2 links jeg har. Tankdækslet er ikke skjult af en klap, men monteret direkt ovenpå tanken.

mvh minila

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 50 point
Dato : 01-05-05 17:12

Ja, så dur det ikke med andre.

Du får lige nogen numre på et par MC-ophug

75347242 Ove Knudsen i Sandet (syd/vest-jylland)

40545777 Skive MC-ophug

De sidste 2 kan jeg ikke lige huske hvor har hjemme

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : minila

Dato : 12-07-05 21:48

Tak for svaret dova. Beklager det blev så sent.

minila