/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Word-skabelon driller
Fra : syrena
Vist : 908 gange
100 point
Dato : 28-04-05 18:30

Jeg er begyndt at benytte Word-skabelonen "Bogen om min familie"!
Jeg forsøger at kopiere og indsætte alle de alm. Word-dokumenter, som jeg tidligere har skrevet stykvis om min slægt. Det relativt lange dokument, som jeg lige har kopieret/indsat stopper ved slutningen af første side og løber ikke automatisk videre til de næste sider. Hvad skal jeg gøre?

Hilsen Syrena

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 28-04-05 18:44

Kopier dokumentet i 2 eller flere omgange og sæt ind efter hinanden.
Eller mere simpelt, i stedet for at kopiere og sætte ind, så gå op på værktøjslinien, vælg "Indsæt" og derefter "Fil". Så vælger du den pågældende fil og siger indsæt. Det fungerer i hvertfald på de bøger, jeg har skrevet/redigeret, hvor man skriver kapitlerne hver for sig og senere samler dem i eet dokument for at få sidenummeringen korrekt.
NB! HUSK at gemme det store dokument ofte, så der ikke sker "katastrofer", hvis computeren fryser. (taler af bitter erfaring)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-04-05 19:06

Hvis der er sidenummerering - så kan det drille.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-04-05 19:19

Jeg har lige prøvet:
Lavet dokument med tekst og tryk enter til side2 vises og mere tekst
Altså tekst på 2 sider efter hinanden.
Åbne nyt dokument og lidt tekst
tilbage til første dokument og stå på siden og så:
ctrl+a og ctrl+c
hop over på dokument2 og stå på siden hvor du vil starte de nye sider
ctrl+v
nu bør begge sider ligge efter der hvor du satte ind.
Lyder det forvirrende så sig til.

Du bruger skabelon - så husk lige at gemme som dukument xxxxxx-1 (F12)
Og når du har arbejdet lidt med et godt resultat så F12 og gem som xxxxxx-2
OSV
Nu kan du altid vende tilbage til foregående gemte udgave - så du ikke skal begynde forfra.
Eyvind.

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 28-04-05 23:09

Hvis du kopierer tekst fra et dokument over i en ny skabelon skal du bruge "Rediger > Indsæt Speciel > Ikke formateret tekst" når du sætter ind, for at slette alt gammel formatering.
Den indsatte tekst overtager så formateringen fra det afsnit hvor den indsættes.
Janus

Kommentar
Fra : syrena

Dato : 29-04-05 21:07

Tak for alle svarene. Det lyder enormt indviklet, og jeg er ingen Word-specialist. Dertil kommer, at jeg allerede har brugt mange /spild)timer med at finde ud af skabelonen. Jeg opgiver at bruge Word-skabelonen og vil lede efter bedre/nemmere udveje. Tak for "deltagelsen"!

Hilsen Syrena